Isofix base??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.806 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

mullesmith2

Jer er simpelthen forvirret med det der isofix og baser. Vi har to ældre biler fra omkring 94. Der kan man vel ikke sætte sådan en base i?? Er der nogen der syntes det fungere fint nok uden base?

Vi skal jo have tvillinger så det skal også helst være let og hurtigt at sætte dem fast. Men hvis vi skal ud og have ny bil for det så bliver det nok lidt mere besværligt eftersom vi lige har købt hus og sådan så der er ik ligefrem masser af penge at købe bil for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

XXSS

Det er nemmere og mere sikkert med isofix!

Men det er bare mere sikkert med isofix, ellers er autostolen "kun" spændt fast via sikkerhedsselen - med isofix er den klikket på bilskroget - hvis man kan sige det.

Der kan købes isofix beslag som kan monteres i bilen. Isofix blev installeret i de fleste biler fra slut 90 og man kan mærke det ved at stikke hånden ind ved bagsædet i rillen - og hvis der er en metalbøjle/stang så er der isofix i bilen.

Det er meget sikre, idet autostolene ikke bliver fejlmonterede med sikkerhedsselen og det eneste du skal gøre er at klikke dem fast og så sidder de altså helt fast.

Såvidt jeg er bekendt kan man købe beslag og få dem sat i de ældre biler. Hvis jeg var dig ville jeg købe til en autostolforhandler og spørger lige med hensyn til jeres bil og så derved få dem monteret ved autoforhandleren.

Anmeld

5. juli 2010

XXSS

Den base du snakker om - er den autostolen sidder på - den man klikker fast i bilen..

Anmeld

5. juli 2010

Con

Du kan forespørge en forhandler, om der kan isættes Isofix-beslag i jeres biler.

Vi har Isofix og er grundlæggende glade for det, men:

- Isofix-stole er som regel meget dyrere end almindelige autostole (obs. kan med fordel købes billigere i udlandet).

- Isofix-stole er ikke mere sikre i brug end almindelige stole, den ekstra sikkerhed ligger i, at stolene kun kan monteres på én måde, mens man kan komme til at fejlmontere almindelige stole. En korrekt monteret Isofix-stol og en korrekt monteret almindelig stol er lige sikre i brug (så er der en masse med brugervenlighed, rengøringsvenlighed osv., der slår igennem i div. tests, men det er en anden historie) - begge typer skal overholde de samme krav og bliver kun godkendt, hvis de opfylder disse.

Anmeld

5. juli 2010

Jibbe

Hvis man ikke har isofixbeslag i bilen så kan man få selebaser til nogle stole. Altså hvor du spænder basen fast med selen istedet for i et isofixbeslag. Det gør det lige så nemt som isofix da du bare kan klikke stolen i og af basen uden at skulle bakse med selen Så man behøver ikke en hel ny bil for at gøre det nemt for sig selv. Selebaserne er også lidt billigere end isofixbaserne.

Anmeld

5. juli 2010

mullesmith2

Takker for svarene, må ud og snakke med nogen i en butik hvor de forhandler de autostole så vi kan finde ud af at få det rigtige, må nok hellere få monteret det der isofix i bilen, ellers bliver det noget svært med to bebser tror jeg. Men kæææft det er dyrt altså...

Anmeld

5. juli 2010

Caracatita

Du kan også købe en selebase....i hvert fald til Römer-stole. Det er en base, der bliver spændt fast med bilens sele, og derefter klikke du bare autostolen deri hver gang - du slipper altså for at stå med selerne hver gang. Mener at basen kostede 699,-.

Anmeld

5. juli 2010

mullesmith2

Caracatita skriver:

Du kan også købe en selebase....i hvert fald til Römer-stole. Det er en base, der bliver spændt fast med bilens sele, og derefter klikke du bare autostolen deri hver gang - du slipper altså for at stå med selerne hver gang. Mener at basen kostede 699,-.

Det lyder smart, det tror jeg altså jeg skal have så... nogen ide om hvor man kan købe dem??

Anmeld

6. juli 2010

Caracatita

mullesmith2 skriver:

Det lyder smart, det tror jeg altså jeg skal have så... nogen ide om hvor man kan købe dem??

Babysam har dem. De passer til nyere Römer-stole (dem, hvor der er en metalstang i bunden, hvis det giver mening). Vores stol er 5 år gammel - og har desværre ikke en stang

Anmeld

6. juli 2010

GUSO

Hvis du køber selebasen til römeren i tyskland er der mange penge at spare.. det er der iøvrigt også på selve stolen vi gav ca 1400 for begge dele oog til sammenligning koster begge dele ca 2200 i babysam.. Hilsen Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.