Han startede ellers dagen med 38,5 i feber, og jeg troede, det gik den rette vej. Men lige før middag, steg temp til 39,7 og jeg blev igen nervøs. Jeg ringede til lægen og fik en tid 2 timer efter. Hun tjekkede ham både her og der, men fandt ikke noget. Han var bare brændvarm, og overhovedet ikke tilfreds med at lægen ville pille ved ham og pode ham i halsen, kigge i ørerne og lytte på lungerne. Men han fik en grundig undersøgelse, hvilket vores læge altid er utolig god til. Så det er dejligt.
Hun endte med at tage en blodprøve, og testede den med det samme. Det viste at Madsen havde en infektion i kroppen, men hun kunne ikke lokalisere den. Men Mads kom på penicilinkur, og skal være det de næste 5 dage. Det var som om den første portion af det i eftermiddags fjernede alt hvad der hed feber og trætte øjne, men der kom revanche inden aftensmaden, hvor feberen igen steg til 39,8. Puha, det er hårdt ved ham. Jeg håber virkelig at penicilinen hjælper ham i morgen, så hans lille bitte krop kan få det bedre. Det er en hård omgang for ham.
Men det er dejligt at jeg har tid til at gå hjemme og passe ham. Så vi tager det stille og roligt, og sover når der er behov for det. :)
Knus fra st.
Anmeld