Så kom Mads til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

307 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. juni 2008

st

Han startede ellers dagen med 38,5 i feber, og jeg troede, det gik den rette vej. Men lige før middag, steg temp til 39,7 og jeg blev igen nervøs. Jeg ringede til lægen og fik en tid 2 timer efter. Hun tjekkede ham både her og der, men fandt ikke noget. Han var bare brændvarm, og overhovedet ikke tilfreds med at lægen ville pille ved ham og pode ham i halsen, kigge i ørerne og lytte på lungerne. Men han fik en grundig undersøgelse, hvilket vores læge altid er utolig god til. Så det er dejligt.

Hun endte med at tage en blodprøve, og testede den med det samme. Det viste at Madsen havde en infektion i kroppen, men hun kunne ikke lokalisere den. Men Mads kom på penicilinkur, og skal være det de næste 5 dage. Det var som om den første portion af det i eftermiddags fjernede alt hvad der hed feber og trætte øjne, men der kom revanche inden aftensmaden, hvor feberen igen steg til 39,8. Puha, det er hårdt ved ham. Jeg håber virkelig at penicilinen hjælper ham i morgen, så hans lille bitte krop kan få det bedre. Det er en hård omgang for ham.

Men det er dejligt at jeg har tid til at gå hjemme og passe ham. Så vi tager det stille og roligt, og sover når der er behov for det. :)

Knus fra st.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Doktor Doolittle

Godt han er kommet i behandling nu st :D
Rigtig god bedring (L)
(H) fra Tina

Anmeld

24. juni 2008

Stumpen

Ja det er dejligt at du kan nusse om ham uden at få stress over skolen.. Fuck hvor er jeg misundelig st, nu du har været så brandgod, kan du så ikke tage mit det sidste halve år????? :):D;)(L)

Men godt at du kom afsted med den bette mand.. Får han sovet godt nok eller er det afbrudt søvn hele vejen igennem..

God bedring med ham..
(H) Anja..

Anmeld

24. juni 2008

Smølf

Hej st,

Dejligt med sådan en grundig læge... Så må vi bare håbe, at behandlingen kommer til at virke hurtigt!

Nu ved jeg ikke helt på hvilken form i har fået penicillinen men hvis det er mikstur har jeg lige et godt råd... Sebastian har lige afsluttet 5. dagen med mikstur og ved hjælp af trial-and-error har vi endelig fundet ud af hvordan vi får det i ham... Det hjalp da vi blandede det i noget sødt juice. Han elsker juice og han siger ikke nej selvom han er hundesyg. Så prøv det, hvis det kniber med at få det i ham.

Og god bedring med ham!

(H) neta

Anmeld

25. juni 2008

Munder

Rigtig god bedring til den lille mand:)

Godt at han er kommet i behandling, så han kan komme ovenpå.

(H)
Dorte

Anmeld

25. juni 2008

3rollinger

Kaere st

Stakkels lille Mads. Jeg haaber snart han kommer ovenpaa igen.

For at fortsaette Netapigens traad saa har jeg to boern der elsker at faa medicin. Faktisk saa meget at hvis en er syg og skal have medicin bliver vi tit noedt til at give den anden noget vand og lege det er medicin. Jeg ved ikke hvad det er der goer at de synes det er saa dejligt, men de faar naesten det hele med en sprojte (uden naal hvis nogen skulle vaere i tvivl ;)) hvor vi bare sprojter det ind i munden paa dem.

Knus
st

Anmeld

25. juni 2008

st

Eeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjj jeg havde lige skrevet et langt indlæg til jer her, men jeg skulle lige snakke i tlf, og væk var lortet. Æv æv.

Men det handlede om at Mads absolut ikke var meget for at få det penicilin ned i går. Han var virkelig ked af det, og feberen gjorde ham ikke i bedre humør, tværtimod. Men efter jeres gode råd herinde, blandede jeg middagsportionen op med lidt kakao mælk, så gled det ned. Dejligt. Så tak for rådet.

st, sjovt nok at de er pjattede med medicin. Jeg tror det handler meget om hvordan man får det serveret for dem første gang. Mads var også helt vild med panodil junior i starten, men så havde vi en uheldig oplevelse med ham, og derefter vil han bare ikke se synes af flasken. Og det endda til trods for at det er noget ulækkert sødt noget. Jeg synes jo også at penicilinen minder mig om en dejlig bailey, men Mads har jo ikke lært alle livets glæder at kende endnu, så det kommer nok. :D

Men tak for jeres hilsner.

st.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.