Kat eller ikke ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. juli 2010

Anonym trådstarter

Tænkte at der må være nogen af jer der har nogle kloge meninger om dette :-) Om 3 uger skal vi ha' en lille killing. Vi sagde ja til den inden vi vidste at jeg var gravid og nu er mit store dilemma - skal vi takke nej til den alligevel, nu da jeg så er gravid ?? Jeg er idag 7+2. Jeg er jo nervøs for Toxoplasmose, hvilket jo er ret forfærdeligt at læse om :-( Nå - men hva siger I, - hvad ville I ha' gjort ? Fået katten eller sagt pænt nej tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

charlottekri

Anonym skriver:

Tænkte at der må være nogen af jer der har nogle kloge meninger om dette :-) Om 3 uger skal vi ha' en lille killing. Vi sagde ja til den inden vi vidste at jeg var gravid og nu er mit store dilemma - skal vi takke nej til den alligevel, nu da jeg så er gravid ?? Jeg er idag 7+2. Jeg er jo nervøs for Toxoplasmose, hvilket jo er ret forfærdeligt at læse om :-( Nå - men hva siger I, - hvad ville I ha' gjort ? Fået katten eller sagt pænt nej tak.

hvis du kan få manden til at skifte kattegruset, så burde der slet ikke være noget problem ift at får katten; så længe du holder dig fra afføringen, er der ikke risiko for evt smitte

Anmeld

4. juli 2010

Tina2

Anonym skriver:

Det behøver I bestemt ikke sige nej til den for..... Vi har to katte og det er min mand der tømmer kattebakken, når der er noget deri, hvilket der nærmest aldrig er her om vinteren......

Men det eneste du skal sørge for er IKKE at komme i kontakt med deres afføring, og det er jo ret let :-)

Anmeld

4. juli 2010

bette

jeg stod i samme situation da jeg blev gravid.. havde jo anskaffet mig en kat..

men det er gået super.. manden skifter jo bare kattebakken.. og så er den ski slået.. hehe

og måske hvem ved om du måske allerede er immun..

Anmeld

4. juli 2010

Jibbe

Jeg ville også sige ja og så få manden til at skifte kattegruset... vi har 2 katte og jeg er alene hjemme halvdelen af tiden hvor jeg bliver nødt til at ordne kattebakke, men jeg sørger for at vaske hænder grundigt bagefter...

Anmeld

4. juli 2010

Jibbe

Tina2 skriver:

Det behøver I bestemt ikke sige nej til den for..... Vi har to katte og det er min mand der tømmer kattebakken, når der er noget deri, hvilket der nærmest aldrig er her om vinteren......

Men det eneste du skal sørge for er IKKE at komme i kontakt med deres afføring, og det er jo ret let :-)

her om sommeren mener du vel

Anmeld

4. juli 2010

B&J

Jeg skiftede også katte bakke men du kan jo skaffe dig det grus hvor man ikke skal skifte bakken 1gang om ugen men vente op til 2-3uger med af skifte den hele det klumper så meget af den er helt pakket ind også tissen også kan du jo altid få kæresten til af skifte bakken helt men det gjorde jeg nu også for viste ikke man ikke måtte og der skete nu ikke noget...

Anmeld

4. juli 2010

Anonym trådstarter

Tak for så mange hurtige (og gode) svar  Det skal på sigt være en udekat, så vi regner kun med at have kattebakke de første par uger. Vasker I så hænder når I har kælet med den ?? Ved godt jeg måske er for sart, men når det nu er første gang jeg er gravid, så har jeg naturligvis læst ALT om ALT og hæfter mig nok mest ved alt det dårlige der kan ske....hmm....kæresten siger også at jeg skal slappe lidt af

Anmeld

4. juli 2010

B&J

Anonym skriver:

Tak for så mange hurtige (og gode) svar  Det skal på sigt være en udekat, så vi regner kun med at have kattebakke de første par uger. Vasker I så hænder når I har kælet med den ?? Ved godt jeg måske er for sart, men når det nu er første gang jeg er gravid, så har jeg naturligvis læst ALT om ALT og hæfter mig nok mest ved alt det dårlige der kan ske....hmm....kæresten siger også at jeg skal slappe lidt af

jeg vasker ikke hænder og det er en killing griner så kan du ikke lave andet ind af vaske hænder

Anmeld

4. juli 2010

L.J.L

Anonym skriver:

Toxoplasmose er stort set kun en risiko hvis katten render udendørs, men få for en sikkerheds skyld manden til at skifte bakken, det gjorde jeg

Jeg ville helt klart ikke være nervøs over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.