Hvad mærker du i din mave i 10. uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. juli 2010

grønbæk

Hej,

Jeg er gravid første gang og har haft den trælse oplevelse at tabe barnet i 3. mdr, men nu er jeg gravid igen og alt forløber som det skal!

Jeg er selvfølgelig meget opmærksom på alt denne gang og bekymre mig sikker også alt for meget, men jeg ville så gerne høre fra andre der har prøvet at være en graviditet igennem om hvilke fornemmelser der var i starten. F.eks har jeg haft meget kvalme og små krampetrækninger forneden i maven, men det er væk nu! Mine bryster er stadig meget ømme, og maven er ofte oppustet, men ellers er der ikke så meget.

Giv mig lidt viden og gode råd :-)

Mvh

Annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

Mette.

grønbæk skriver:

Hej,

Jeg er gravid første gang og har haft den trælse oplevelse at tabe barnet i 3. mdr, men nu er jeg gravid igen og alt forløber som det skal!

Jeg er selvfølgelig meget opmærksom på alt denne gang og bekymre mig sikker også alt for meget, men jeg ville så gerne høre fra andre der har prøvet at være en graviditet igennem om hvilke fornemmelser der var i starten. F.eks har jeg haft meget kvalme og små krampetrækninger forneden i maven, men det er væk nu! Mine bryster er stadig meget ømme, og maven er ofte oppustet, men ellers er der ikke så meget.

Giv mig lidt viden og gode råd :-)

Mvh

Annemette

Hej Annemette

Jeg har som dig selv oplevet en spontan abort i uge 15.. I denne graviditet havde  jeg ingen kvalme, ømme bryster etc.. Jeg blev efterfølgende gravid igen og har i dag en dejlig datter på 10 uger I graviditeten med min datter havde jeg mange ligamentsmerter. Nærmest jag/trækken nederst i maven. Jeg havde en smule kvalme også, så jeg var ret overbevidst om denne graviditet var god, da tegnene var helt anderledes Jeg havde hvertfald følelsen af der var noget som voksede som det skulle denne gang! Så mit eneste råd må nærmest være du skal lytte til din krops signaler Der er jo ikke to graviditeter der er ens, så det er svært at sammenligne!

Mette

Anmeld

4. juli 2010

Bare mig..

Jeg har ikke oplevet at miste, men i starten af graviditeten havde jeg vildt ondt i brysterne, men det forsvandt da jeg var omkring uge 10-12 stykker mener jeg det var, og blev meget nervøs for om det betød at jeg var ved at miste, men fandt ud af at det var meget normalt.. - så hvis det pludselig forsvinder, behøver det ikke og betyde abort..

Derudover forsvinder kvalmen også i mange tilfælde, og derfor skal du heller ikke blive nervøs for at den måske forsvinder.. - hvilket jeg da vil krydse fingre for den gør - jeg har ingen kvalme overhovedet haft og derfor var jeg også bange for det har alle jo

Men den lille skal nok blive... det krydser jeg i hvertfald alt for den gør.. held og lykke med graviditeten..

marikka!

Anmeld

4. juli 2010

grønbæk

Tak for jeres gode og søde svar! Det hjælper meget!

Anmeld

4. juli 2010

Pige2009

Jeg mærkede intet så tidligt

K.h. Linda

Anmeld

5. juli 2010

Malonde1985

Jeg er idag 10+3 og døjer utrolig meget med kvalme  kaster op hvert andet øjeblik (sygemeldt), og har mange spændinger i brysterne... Men derudover er der ik det vilde. Det hiver og niver lidt engang imellem, men det er også det .

Maven er ik vokset noget særligt - kan jeg godt blive lidt urolig over, men det kommer nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.