Kost og graviditet - PCO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. juli 2010

mortil4dejligepiger

Hej.

Ja, måske lidt mærkelig overskrift. Men jeg er lidt forvirret og kunne godt tænke mig lidt svar, hvis nogen kan hjælpe mig.

Jeg har børn i forvejen og vi vil meget gerne have et barn mere! Jeg har haft nemt ved at bliver gravid med mine børn og har haft nemme graviditeter.

I december blev jeg gravid igen men aborterede (SA) i 6. uge i januar. Efter 4 måneder blev jeg gravid igen og havde så en MA for en uge siden i 10. uge .

Mellem de 2 graviditeter gik der 4 måneder. Jeg ved det er meget kort tid - men det er 3 måneder længere end der er gået de andre gange. Og da det lykkedes var jeg gået på "kur". Jeg spiste ikke de stor mængder af søde sager, jeg havde vænnet mig til og jeg spiste masser af grønt og fibre.

Så er det jeg tænker - jeg har aborteret 2 gange i træk...kan man udvikle PCO senere i livet? Kan jeg have PCO nu og derfor have større risiko for at abortere? Jeg er helt uvidende på området og panikker jo nok lidt. Men jeg håber sådan, I er nogle som kan komme med lidt info og vejledning.

Til sidst: Jeg håber ikke, jeg støder nogen ved at skrive her. Jeg er klar over, hvor heldige vi er, at jeg kan blive gravid og vi er velsignede med vores børn. Det må være så svært - så usandsynlig svært - at gå og ønske og håbe og vente, og at det så bare ikke lykkes. Jeg er sikker på, det nok skal ske for Jer alle - forhåbentlig får I den rette hjælp eller er bare heldige at pludselig så sker det.

De bedste ønsker for Jer alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis du har PCO så har du altid haft det.. der er dog mange der aldrig finder ud af det netop fordi de bliver gravid uden de større problemer :-)

Jeg fik en fin folder hos gynækologen om det og har ellers læst snart alt på nettet af infosider om det...

Der er f.eks. http://www.pcoinfo.dk/ som er en forening med forum o.s.v. for kvinder med PCO.

Jeg kan godt se det er et stykke tid siden du skrev, men der er ingen svar. Ved ikke om du allerede har fået svar og ro i sjælen.

Det eneste der med sikkerhed kan sige om du har PCO er blodprøve som skal analyseres af gynækologen.

Anmeld

15. juli 2010

tinasmor

Først, er jeg ked af at høre om de to gange du har misted. Du kan få lægen til at henvise dig til en gynækolog. Det er dog ikke sikkert de vil gøre noget, fordi de siger, at der skal mere end 3 mistede gange til, før de gør yderligere, og da du bliver relativt hurtig gravid så lyder det umiddelbart ikke til at du har pco (selv om det ikke er alle med pco der har svært ved at blive gravide- men de fleste har dog) selv om det at miste, også kan kædes sammen med pco, er der dog rigtig, rigtig mange kvinder med pco som bliver graivde som har en helt normal graviditet og fødsel, så det at miste, tror jeg ikke umiddelbart kan kædes sammen med PCO. Når du har PCO har du som regel en meget længere cyklus. Hvis du har en cyklus på f.eks 28 dage og normal mens, så tror jeg ikke det er der. Men igen, prøv at snakke med lægen om det. Han/hun vil sikkert bare sige du har været uheldig (52 procent mister jo desværre en enkelt gang) Men jeg kan godt forstå hvordan du har det. Det enste som du kan være glad for, er jo så, at du relativt hurtig bliver gravid igen (selv om det jo ikke er en stor trøst, når det jo er en god graviditet som ender med en lille bebs du ønsker)

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.