Bekymring eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juli 2010

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har fulgt med i forskelige tråde herinde, og jeg kan se at flere har mærket liv ca. fra uge 17. Jeg er i uge 21 ogventer tvillinger, men har ikke mærket noget liv endnu. Er der grund til bekymring? Endvidere synes jeg at min mave er mindre end andre herinde, som er ligeså langt henne som jeg selv er.

Jeg skal til MD scanning på torsdag og er er meget nervøs for at alt ikke er, som det skal være. Mon jeg har grund til bekymring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

Trolde_mor

Syntes ikke du skal være bekymret, du skal først mærke liv hver dag fra 24. uge..

Men du kan jo prøve at drikke noget koldt og ligge dig fladt ned på ryggen og trække maven ind? Det har virket ved mig

Men ellers kan du jo prøve at ringe til din jordmoder og høre hvad hun siger til det..

Håber det går godt til MD

Anmeld

3. juli 2010

twinboys

Is is is is og drik koldt vand... det skulle få gang i de små pus...

Jeg ville klart ringe til JM og forhøre mig...

Jeg mærkede meget liv på det tidspunkt og er moar til tvillinger, men vi er jo forskellige... men synes nu lige du skulle ringe og få kørt en strimmel....

Måske bare også de er dvaske her i sommervarmen

Majbritt

Anmeld

5. juli 2010

Vial

twinboys skriver:

Is is is is og drik koldt vand... det skulle få gang i de små pus...

Jeg ville klart ringe til JM og forhøre mig...

Jeg mærkede meget liv på det tidspunkt og er moar til tvillinger, men vi er jo forskellige... men synes nu lige du skulle ringe og få kørt en strimmel....

Måske bare også de er dvaske her i sommervarmen

Majbritt

Man kan ikke få kørt strimmel i 17. uge. Det har jeg prøvet. De er alt for små og man kan ikke finde begge hjerter ordentlig.

Man kan til gengæld få en scanning. Der kan man også se om moderkage/r ligger foran. I så fald kan man først mærke dem oppe i 20'erne.

Jeg har en af hver. Pigen mærkede jeg fra 16.-17. uge. Drengen med moderkage foran først langt oppe i 20'erne. Det er helt normalt.

Synes ikke der er grund til bekymring. Det er dog ulideligt at gå rundt at have det sådan. Så en scanning kan helt klart være løsningen.. måske en kønsscanning hos en privatklinik..hehe.

Anmeld

5. juli 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Man kan ikke få kørt strimmel i 17. uge. Det har jeg prøvet. De er alt for små og man kan ikke finde begge hjerter ordentlig.

Man kan til gengæld få en scanning. Der kan man også se om moderkage/r ligger foran. I så fald kan man først mærke dem oppe i 20'erne.

Jeg har en af hver. Pigen mærkede jeg fra 16.-17. uge. Drengen med moderkage foran først langt oppe i 20'erne. Det er helt normalt.

Synes ikke der er grund til bekymring. Det er dog ulideligt at gå rundt at have det sådan. Så en scanning kan helt klart være løsningen.. måske en kønsscanning hos en privatklinik..hehe.

Hej,

Puha. Så behøver jeg ikke være bekymret. Jeg skal til MD scanning på torsdag. Så kan jeg helt sikkert få svar der (også om moderkagen ligger foran)

Hvordan går det med dig og dine? Jeg har jo fulgt lidt med herinde.

Anmeld

5. juli 2010

Vial

Anonym skriver:

Hej,

Puha. Så behøver jeg ikke være bekymret. Jeg skal til MD scanning på torsdag. Så kan jeg helt sikkert få svar der (også om moderkagen ligger foran)

Hvordan går det med dig og dine? Jeg har jo fulgt lidt med herinde.

Waauv - MD er meget stort (specielt, hvis I vil kende kønnene). Det er også nervepirrende, og jeg kan forestille mig at tiden snegler sig afsted.

Her går det okay. Jeg har jo haft sindssyg mange bekymringer i min graviditet. Senest har de fundet ud af, at min pige har formindsket fostervand, så måske bliver jeg allerede mor om 9 dage  Satser dog på, at moderkage har produceret en ordentlig spand fuld vand til næste scanning, så de kan blive færdigbagte inde i maven.

Jeg har fået at vide, at jeg skal mærke hende hver dag. Det har gjort mig meget frustreret. Lige nu er de jo så store, at jeg slet ikke kan holde styr på, hvem der sparker hvor! Så i går tog jeg lige en tur til Riget og fik dem "kortlagt".

Så nu kan jeg være tryg igen - når jeg ved, hvem der er hvem.

Kan jeg ikke mærke hende - bare en halv dag, så skal jeg jo reagere, da fostervandet ikke ser for godt ud.

Du vil også finde ud af, at man får rigtig mange "mellemresultater" som tvillingegravid. Fra ca. 23. uge, så begynder de at holde godt øje. Først med livmoderhals og så med løbende vækstscanninger.

Jeg håber for jer, at I får et let forløb med rigtig gode resultater af undersøgelserne. Man bliver sgu så ked af det og bekymret, når der hele tiden er noget, hvor "tiden skal ses an"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.