autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

snefnug

Håber i lige kan hjælpe mig.

Den autostol Oliver har, som går til 18 kg, er han blevet for høj til, selv om han kun veje 17 kg.

Vi har den næste autostol her hjem den i vægtklasse 15-36 kg, men i den vil han kun være spændt fast med 3 punkt selen.

Jeg synes det er tidligt at han kun skal side med 3 punkt sele, han er kun 2,5 år gammel, og hvad jeg kan læse mig til er så at denne vægt klasse gælder for aldres gruppen 3-12 år.

Så mit spørgsmål til jer er hvornår begyndt jeres børn at være spændt fast med 3 punkt selen alene.

Jeg vil nemlig være lidt ked af at skulle ud at bruge et sted omkring 2000 kr på en autostol da vi begge er på dagpenge pt.

På fohånd tak for jeres svar

knus gitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

DK

Altså jeg vil da tror at det er vægt og højde der er afgørende for om stolen passer eller ej. Og ikke om det er dagen før eller efter hans 3 års fødselsdag. Så hvis han vægt og højdemæssigt passer, så er det da bare i den næste stol med ham! Men ellers så ring da og spørg der hvor i har købt den, så er i da helt sikre!

Anmeld

2. juli 2010

snefnug

Altså jeg vil da tror at det er vægt og højde der er afgørende for om stolen passer eller ej. Og ikke om det er dagen før eller efter hans 3 års fødselsdag. Så hvis han vægt og højdemæssigt passer, så er det da bare i den næste stol med ham! Men ellers så ring da og spørg der hvor i har købt den, så er i da helt sikre!

tak for svaret, tro lige jeg vil høre dem i butikken.

Anmeld

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

snefnug skriver:

Den autostol Oliver har, som går til 18 kg, er han blevet for høj til, selv om han kun veje 17 kg.

Vi har den næste autostol her hjem den i vægtklasse 15-36 kg, men i den vil han kun være spændt fast med 3 punkt selen.

Jeg synes det er tidligt at han kun skal side med 3 punkt sele, han er kun 2,5 år gammel, og hvad jeg kan læse mig til er så at denne vægt klasse gælder for aldres gruppen 3-12 år.

Så mit spørgsmål til jer er hvornår begyndt jeres børn at være spændt fast med 3 punkt selen alene.

Jeg vil nemlig være lidt ked af at skulle ud at bruge et sted omkring 2000 kr på en autostol da vi begge er på dagpenge pt.

knus gitte

Vi har selv en lang dreng der er på vej ud af vores gammel reserve stol i vores nr 2 bil og den går fra 9-18 kg. Men han vejer blot 10,4 kg.

Vi har valgt at købe recaro's 9-36 kg's stil. For der kan de bruge H selen i længere tid og når de er ovre de seler, piller man dem ud og bruger bilens 3 punkts sele.

Men ville helt klart tage ham under armen og tage afsted ud og prøve stole...

Anmeld

2. juli 2010

Henri84

Mor til Frederic skriver:

Vi har selv en lang dreng der er på vej ud af vores gammel reserve stol i vores nr 2 bil og den går fra 9-18 kg. Men han vejer blot 10,4 kg.

Vi har valgt at købe recaro's 9-36 kg's stil. For der kan de bruge H selen i længere tid og når de er ovre de seler, piller man dem ud og bruger bilens 3 punkts sele.

Men ville helt klart tage ham under armen og tage afsted ud og prøve stole...

Den køber vi også til Elias når Alberte skal skifte fra babystolen... Her er han også allerede ved at være for høj til selerne, men laaaaangt fra 15 kg, og desuden også hun 22 mdr

Anmeld

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Henri84 skriver:

Den køber vi også til Elias når Alberte skal skifte fra babystolen... Her er han også allerede ved at være for høj til selerne, men laaaaangt fra 15 kg, og desuden også hun 22 mdr

vi har opgivet at holde os til de sikre rene vægt klasse stole, for vi når heller aldrig derop.

Og kan få den til ingen penge via mit arbejde, da vi også sælger de autostole. Med indsats og det hele, han sidder perfekt i den -nå den der indsats er i...

Har ellers haft kigget på en cybex, men de er jo så brede i det at han kan være der 2 gange i breden...

Anmeld

4. juli 2010

TbCp

Liva er lige et par måneder ældre end jeres, men har siddet i den næste størrelse et par måneder nu.... altså den hvor det kun er 3 punkts selen... det fungere helt fint for os.

Anmeld

5. juli 2010

millesofie

snefnug skriver:

knus gitte

han må ikke sidde med tre punkt selen før han er tre år

hvor bor i? for jeg har en smart en som i kan få for en slik, jeg ønsker mig nemlig selv en ny og denne her går fra 9 kg til 36kg og er godkendt efter de nye regler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.