kæmpe baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Angel90

puhaa begynder at blive nervøs til fødslen ..

Har været i scanneren & de målte den lille til 3200 gram og jeg var kun i 36 uge .. Den der scannede mig spurgte om faren til barnet havde et stort hovedet, fordi hoved på mitt barn ligger over al nomal størrelse samt hele barnet ligger over alle kurver

Selv har jeg altid været megeet lille & spinkel, puhaa det er et kæmpe baby jeg går med  Jeg er helt paff, kan jeg over hoved få eg såå stort barn hehe ... jeg bliver sæt igang om barnet kommer over 4500 gram, som den måske kan nå før fødselen ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

XXSS

Det lyder da ret stort... men kunne hun være 100% sikker? de tager jo til tider fejl...  Men selvfølgelig kan du godt få en stor baby selvom du altid har været slank...

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Angel90 skriver:

puhaa begynder at blive nervøs til fødslen ..

Har været i scanneren & de målte den lille til 3200 gram og jeg var kun i 36 uge .. Den der scannede mig spurgte om faren til barnet havde et stort hovedet, fordi hoved på mitt barn ligger over al nomal størrelse samt hele barnet ligger over alle kurver

Selv har jeg altid været megeet lille & spinkel, puhaa det er et kæmpe baby jeg går med  Jeg er helt paff, kan jeg over hoved få eg såå stort barn hehe ... jeg bliver sæt igang om barnet kommer over 4500 gram, som den måske kan nå før fødselen ...

Hvordan kan det være at du blev skannet i uge 36? hvis jeg må spørge  Var selv ved jordmoderen her i uge 36 og der vurderede hun også baby over gennemsnittet til omkring 3000, men har også prøvet at de ikke altid er helt sikre, selvom det også er igennem skanning. Første gang blev jeg også meget nervøs for om jeg skulle føde en hvalros - var bange for at det slet ikke ville ligne en baby  Men da hun kom 5 dage over termin var hun 3710 og lignede en baby

Anmeld

3. juli 2010

NoName

Tror det er meget naturligt at være lidt nervøs for fødslen...

Men hold op hvor jeg glæder mig til at få lille pigen ud...

Det lyder da også meget stort i uge 36...Men ja, det kan jo tage fejl, det er jo sket før...

er selv 36+ og min JM vurderer lillefisen til ca 3000g hvilket svarer til at hun ligger en uge over normalen, men det har hun gjort hele vejen igennem.

Anmeld

3. juli 2010

Anne85

Bare rolig... min søn blev også skønnet til 3300 g i uge 36... men han vejede altså "kun" lige knap 3700 g da han blev født 40+3

Jeg er dog lidt mere spændt på lillesøster som blev skønnet til 3500-3600 g i uge 37... og går jeg meget mere over termin kan jeg da godt regne ud at vi så er på den gode side af 4 kg.

Men synes faktisk at have hørt at det ikke skulel være meget værre at føde en på 3,5 kg kontra en på 4,5 kg - ved ikke om det er sandt - men ofte er de jo nok også det længere så det er jo ikke hovedet der vejer det sidste kilo  Og det er jo det der gør avs at presse ud...

Anmeld

3. juli 2010

Sofia24

Jeg har hørt at omkredsen af hovedet ikke varierer ret meget på en baby, om det er en 3 kilos eller en 4,5 kilos - men at det ekstra vægt sidder i antallet af "folder" som baby har når den kommer ud  

Min dreng er også vurderet til den store af slagsen, så er spændt på at se hvor stor han er når han kommer ud  

Sofia 36+4

Anmeld

3. juli 2010

Angel90

Tanja78 skriver:

Hvordan kan det være at du blev skannet i uge 36? hvis jeg må spørge  Var selv ved jordmoderen her i uge 36 og der vurderede hun også baby over gennemsnittet til omkring 3000, men har også prøvet at de ikke altid er helt sikre, selvom det også er igennem skanning. Første gang blev jeg også meget nervøs for om jeg skulle føde en hvalros - var bange for at det slet ikke ville ligne en baby  Men da hun kom 5 dage over termin var hun 3710 og lignede en baby

Jeg er blevet scannet hele vejen igennem, ca. 7-8 gange tilsammen ... Men min baby har en hjertefejl, så de tjekker hele tiden Så derfor blev jeg scannet i uge 36 Jeg har fået nogle deiligt billeder at den lille, det er utroligt hvor meget de kan se i den scanner, syntes at den lille ligner sin far

uha uha .. jah håber så at de måske har vurderet i overkanten så ..  Var ikke så bekymret for fødselen før, hehe håber bare at jeg kan få babyen ud uden problemer og håber ikke at der opstår nogle komplikationer .. Det er jeg mest bekymret over når den er så stor hehe

Har vedhæftet billederne fra scanningen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. juli 2010

Tina2

De KAN godt scanne forkert... Min veninde blev scannet dagen inden hun fødte, og scanneren sagde 4800 g, men hun vejede altså "kun" 4090 g:-)

Jeg selv har født to store børn på 4200 g og 4800 g og tror også den jeg har i maven bliver et sted midt imellem, og den første var svær at føde pga hun var stjernekigger, men nummer to på 4800 g var født i 4 presseveer- 8 min :-) Og jeg bristede overhovedet ikke, han er født i vand :-)

Store børn skulle være bedre til selv at hjælpe med at komme ud......

Anmeld

3. juli 2010

Angel90

Tina2 skriver:

De KAN godt scanne forkert... Min veninde blev scannet dagen inden hun fødte, og scanneren sagde 4800 g, men hun vejede altså "kun" 4090 g:-)

Jeg selv har født to store børn på 4200 g og 4800 g og tror også den jeg har i maven bliver et sted midt imellem, og den første var svær at føde pga hun var stjernekigger, men nummer to på 4800 g var født i 4 presseveer- 8 min :-) Og jeg bristede overhovedet ikke, han er født i vand :-)

0kaj, det bliver spændende at vide hvat den kommer til at veje så

0kaj, det lyder bare som nogle gode fødsler, håber det går lige godt hos mig, nu er der ikke lang tid tilbage

Anmeld

4. juli 2010

Anne85

Tina2 skriver:

Ja jeg har nemlig også hørt det med at de store faktisk er bedre til at hjælpe med end de små. Så jeg tror faktisk ikke dere er den store forskel på om man føder en på 3 eller 4 kg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.