pks hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.435 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Nordvest

Jeg har et kort spørgsmål til jer der fik planlagt kejsersnit: Hvor mange dage før termin fik i udført kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

XXSS

Jeg skal have 8 dage før termin, om 13 dage og det er på Gentofte.

Jeg fik af vide, at de ville så tæt på termin som overhovedet muligt, for at baby er helt klar. Men alligevel også så man har mulighed for ikke at føde før tid.

Hvis jeg eks. går i fødsel her i næste uge - så giver de mig akut kejsersnit.

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

8 dage før tid (på Skejby), men det var kun fordi jeg pressede dem! Normalt vil de så tæt på terminen som muligt og de fleste steder vil de ikke lave det tidligere end MAX en uge før terminen fordi baby gerne skal være så færdigbagt som muligt. Under en vaginal fødsel bliver baby trykket og der presses bl.a. fostervand op af lungerne og bliver dannet et stress hormon hos barnet som er med til at modne lungerne. Den proces sker ikke ved et kejsersnit, og derfor er det vigtigt bebsen er så klar som muligt så man undgår vejrtrækningsproblemer!

Men under normale omstændigheder plejer de at sige 2-6 dage inden terminen

Anmeld

2. juli 2010

Nordvest

Tanja78 skriver:

Jeg skal have 8 dage før termin, om 13 dage og det er på Gentofte.

Jeg fik af vide, at de ville så tæt på termin som overhovedet muligt, for at baby er helt klar. Men alligevel også så man har mulighed for ikke at føde før tid.

Hvis jeg eks. går i fødsel her i næste uge - så giver de mig akut kejsersnit.

Hvor bliver det spændende for dig. Mon de tager højde for om man er første eller anden gangs fødende. Altså så det bliver fø hvis man  ikke er førstegangsfødende...

Anmeld

2. juli 2010

charlottekri

her var det også 8 dage før termin

Anmeld

2. juli 2010

Daisy

Her bliver det 12 dage før termin, da jeg er 3 gangs fødende med 2 kejsersnit bag mig.

Anmeld

2. juli 2010

Skouboe

Hvis hende møgungen jeg har i maven ikke vil vendes på torsdag, får jeg PKS 1 uge før termin. 

Hvis det lykkes at vende hende, har jeg tid til PKS 1 uge efter termin, hvis fødslen ikke er gået i gang af sig selv inden da. 

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Nordvest skriver:

Hvor bliver det spændende for dig. Mon de tager højde for om man er første eller anden gangs fødende. Altså så det bliver fø hvis man  ikke er førstegangsfødende...

Jeg er andengangsfødende, så det tror jeg bestemt at de gør... Hun fortalte mig, at hvis jeg gik i fødsel før det planlagte kejsersnit så fik jeg et akut kejsersnit, medmindre jeg selvfølgelig havde ændret mening, så det var jeg kun glad for at høre

Første gang var aks... Så der havde jeg ikke noget valg

Anmeld

2. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Nordvest skriver:

Jeg har et kort spørgsmål til jer der fik planlagt kejsersnit: Hvor mange dage før termin fik i udført kejsersnit?

Frederic kom ud i 38+2 ved pks pga tværleje gennem hele graviditet.

Anmeld

2. juli 2010

prettybutterfly

fik pks 8 dage før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.