hvad pokker gør man så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

nuggie

Jeg har en datter på 16 dage. det har hele tiden været nemmere at få hende til spise og tage det ene bryst, det højre har været revnet, men var helet op, men nu er der så kommet en dyb revne på den hvor der kommer væske ud af, føj..

jeg har malket noget mælk ud af den og lagt hende til på den anden, men det kan jeg jo ikke blive ved med.

så hvad gør jeg nu?? hvis jeg giver hende det som jeg har malket ud i en flaske vil hun så sutte "rigtigt" igen? og hvor meget skal hun have? og hvor meget skal jeg malke ud pr gang?

jeg vil prøve at ringe til den der døgn sundhedsplejske men de åbner først kl. 17.  og mit venstre bryst er helt tomt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

smokin

nuggie skriver:

Jeg har en datter på 16 dage. det har hele tiden været nemmere at få hende til spise og tage det ene bryst, det højre har været revnet, men var helet op, men nu er der så kommet en dyb revne på den hvor der kommer væske ud af, føj..

jeg har malket noget mælk ud af den og lagt hende til på den anden, men det kan jeg jo ikke blive ved med.

så hvad gør jeg nu?? hvis jeg giver hende det som jeg har malket ud i en flaske vil hun så sutte "rigtigt" igen? og hvor meget skal hun have? og hvor meget skal jeg malke ud pr gang?

jeg vil prøve at ringe til den der døgn sundhedsplejske men de åbner først kl. 17.  og mit venstre bryst er helt tomt

du skal ligge hende til selvom det gør ondt udentagen hvis det bløder... hun har ikke godt af blod, det giver kvalme i den lille stakkel...

kh

Zette, som havde store sår på begge bryster, men blot bed smerten i sig!

Anmeld

2. juli 2010

nuggie

også  selv om det lægger væske?? det kan da heller ikke være godt for hende?

Anmeld

2. juli 2010

smokin

nuggie skriver:

også  selv om det lægger væske?? det kan da heller ikke være godt for hende?

hmmm det første der er i brysterne er jo meget vandigt... hvordan ser væsken ud?

Anmeld

2. juli 2010

nuggie

det er fra såret der kommer væske og det ligner pus.. det er fakstik ret klamt..

Anmeld

2. juli 2010

Corn

Den første mælk som er meget vandig, kan sagtens være gullig og ligne betændelse...

Måske du skulle prøve suttebrik på den revnede vorte for at lindre. Har godt nok ikke selv prøvet suttebrikker ved nogen af mine unger, men de skulle kunne hjælpe indtil revnen er væk.

Måske skulle du forsøge at "nulstille" amningen, da det lyder som om baby bruger forkert sutteteknik. Så af med klunset, baby kun i ble og så op og starte forfra, som ved fødslen. Og så er det om at malke lidt ud og smøre vorten med mælk og så lade den lufttørre... Mælken er et super produkt til sårede brystvorter.

Pøj pøj, for amning kan gøre forbandet ondt.

Majken og på 13. dag i mit 3. ammeforløb

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hvis der kommer pus ville jeg ikke vente til kl.17 med at ringe til en sundhedsplejerske Ring til vagtlægen, få tjekket om du har betændelse i og få noget antibiotika i en fart...

Ang. det med at give hende flasken så kan du godt risikere hun ikke vil tage brystet bagefter, men langt langt de fleste børn vil gerne! Specielt når det er brystmælk du giver hende

I princippet er det, som Zette skriver, bedst at lægge hende til brystet og bide smerten i dig

Det lyder drøn ubehageligt.. hvor er det synd for dig! Jeg havde en salve der hedder Lansinoh som jeg smurte på efter endt amning og jeg oplevede kun 2 gange at få en lille revne (som var helet igen inden næste amning).. Den skal ikke vaskes af inden amning! Prøv den! Håndkøb på apoteket (en lilla tube)...

forsøg om du kan kæmpe videre! Amning er skide hamrende svært, og når der så kommer sådan nogle forhindringer har man bare lyst til at  ty til flasken! Men det bliver hurtigt bedre når først det er helet og brysterne vænner sig til den barske behandling!

Har du feber?

Store knus herfra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.