sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juni 2008

Stumpen

Har lige siddet og luret et andet debatindlæg om sutteflaske og hvornår man holder...

Hvordan har I det med at se en tre-årig gå rundt med en sutteflaske med saftevand i??

Nu håber jeg ikke at jeg træder nogen over tæerne, men jeg synes ikke om det.. Det er ikke så meget at det er skadeligt for tænderne, for det er sutten i sig selv også, men jeg synes bare det ser forkert ud at sådan et stort barn render rundt med sutteflaske.. Første gang jeg rigtig tænkte over det var i et afsnit af baronessen, hvor hendes søn render rundt med en flaske med saft i.. Men okay, så spilder han jo ikke, men hvad er der galt med at sidde på numsen og få et glas saft??

Mathilde var jo flaskebarn, men hun fik aldrig andet end mme i og hun var lige knap et år, da vi holdte med det..

Hvad er din holdning?
(H) Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2008

Doktor Doolittle

Med risiko for at også jeg træder nogen over tæerne må jeg sige, at jeg også synes en 3-årig er for gammel til sutteflaske. William fik flaske til han var halvandet, og jeg syntes han var for stor til sidst, men det er vel også en individuel vurdering.
(H) Tina

Anmeld

24. juni 2008

Stumpen

Det er jo lige det, det er Tina.. Det var også lidt derfor at jeg smed spørgsmålet ud, for måske er det mig der er "galt" på den..
Vi gør jo ikke alle de samme ting for/med vores børn og heldigvis for det, for hvor skulle man så få alle de gode erfaringer og indfaldsvinkler fra??
Holdninger og meninger kan der jo rykkes med, så længe argumenterne holder ;)
(H) Anja..

Anmeld

24. juni 2008

3rollinger

Jeg "brøs" mig heller ikke om det.

Der er andre mange former for "sutteflasker" som er mere passende, som for eksempel en drikkedunk.

Daniel har dog en slags sutteflaske i sin seng om natten med vand, saa han kan drikke naar han bliver toerstig. Men det er mest for at han kan vaere selvforsoergende og at det ikke falder ud i sengen. Det er dog ikke en rigtig sutteflaske men en mellemting mellem en sutteflaske og en drikkedunk.

Laura havde det ogsaa i lang tid, men hun er nu saa stor at hun saetter sig op og drikker, saa nu har hun bare en almindelig drikkedunk.

Knus
Trine

Anmeld

24. juni 2008

Stumpen

Pjatter han ikke med vandet?? Jeg tror ikke jeg turde give stumpen en flaske med i seng.. Vi har en tudekop til at stå i vindueskarmer, så hvis hun vågner/halvvågner kan vi tilbyde hende lidt vand (og hvis koppen falder ud af hænderne på hende er sengen ikke pladder våd -derfor tudekop)
(H) Anja.. Rigtig god fornøjelse med visiten fra Danmark..

Anmeld

24. juni 2008

3rollinger

Nej, overhovedet ikke. Han tager det ikke andet end naar han vil drikke. Men det er nok et sporgsmaal om vane. Den har staaet der i hjoernet af sengen det meste af hans liv, saa der er vist ikke noget sjovt ved den.

Men ideen med at have det med i seng er ogsaa at vi ikke skal staa op :). Hernede, naar der er 30º udenfor om natten, er det ikke kun en enkelt gang han har brug for at drikke.

Det gaar ellers rigtig godt visiten. De har allerede ringet to gange idag, da de har lidt forstaaelsesproblemer :D Og Laura tror at hvis hun bare siger det hoejt og insisterende nok paa spansk, skal de nok fatte det. :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.