hovedet sat fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.492 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

puttecolle

hej tøsser....

jeg har på fornemmelsen at hovedet satte sig fast igåre men er ikke 110% sikker nogen der kan fortælle mig hvornår det gøre det?

Nicole 27+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Sofia24

Hej!

Det var tidligt hvis hovedet sidder fast allerede...

Hos 1 gangsfødende er det vist normalt fra omkring 36.-37. graviditetsuge, og gerne senere hos kvinder som har født før!

Hvad mærker du? Hvad er det der gør at du tror hovedet har sat sig fast?

Jeg er nysgerrig fordi jeg selv tror at min dreng har lagt sig med hovedet godt fast i mit bækken  Jeg har den sidste uge haft mange mens-lignende smerter og til tider også bidende plukkeveer - og der ud over er hans lille numse flyttet lidt længere ned (synes jeg) !

Sofia 36+3

Anmeld

2. juli 2010

puttecolle

Sofia24 skriver:

Hej!

Det var tidligt hvis hovedet sidder fast allerede...

Hos 1 gangsfødende er det vist normalt fra omkring 36.-37. graviditetsuge, og gerne senere hos kvinder som har født før!

Hvad mærker du? Hvad er det der gør at du tror hovedet har sat sig fast?

Jeg er nysgerrig fordi jeg selv tror at min dreng har lagt sig med hovedet godt fast i mit bækken  Jeg har den sidste uge haft mange mens-lignende smerter og til tider også bidende plukkeveer - og der ud over er hans lille numse flyttet lidt længere ned (synes jeg) !

Sofia 36+3

hej sofia..

det pressede simpelhen så meget ned af da det sketet og det er lige som om at jeg kan mærke at hun drejer hovedet der nede.

men jeg ringede jo ud på fødegangen igåre aftes bare for at høre om det var noget bestemt tids punkt at hovedet satte sig fast på men den jordmor jeg snakkede med var simpelhen så sur ( jeg skulle ikke fortælle hende hvad MIN krop sagde og hvordan mine pluk veer var også sluttede hun af med at sige om det var noget vigtigt jeg ville) jeg var fuldstændig paf da jeg havde lagt på...

jeg har også selv mange pluk veer og nogle af dem er værre end andre  men det er heldigvis ikke sådan at de forsætter i flere timer

Nicole 27+5

Anmeld

2. juli 2010

Angel90

Det er omkring 36-37 uge tror jeg ..

Jeg er kommet 36+7 & min baby har ligget ned ad i lang tid, men har for nylig føst sat sig rigtig fast. Maven er sukket meget nedad 

Det var sgu en træls jordmoder .. men prøv at spørg din jordmoder om at mærke om hovedet er fast, ved dit næste besøg

Anmeld

2. juli 2010

puttecolle

Angel90 skriver:

Det er omkring 36-37 uge tror jeg ..

Jeg er kommet 36+7 & min baby har ligget ned ad i lang tid, men har for nylig føst sat sig rigtig fast. Maven er sukket meget nedad 

Det var sgu en træls jordmoder .. men prøv at spørg din jordmoder om at mærke om hovedet er fast, ved dit næste besøg

ja der er ikke andet for at gøre :O)

Anmeld

9. juli 2010

K&S

puttecolle skriver:

hej tøsser....

jeg har på fornemmelsen at hovedet satte sig fast igåre men er ikke 110% sikker nogen der kan fortælle mig hvornår det gøre det?

Nicole 27+4

Hej

Jeg var til jordemoder i tirsdags, hvor jeg var 34+0 og lillemandens hoved sad fast og han er klar til exit - han mangler skam bare lidt ekstra sul på kroppen  

Katja

Anmeld

9. juli 2010

FrkLarsen

Jeg mærkede en underlig fornemmelse tirsdag i underlivet/bækken, Onsdag var jeg til jordemoder og hun mente at jeg havde mærket hovedet sætte sig fast, jeg var 35+3 da det satte sig fast  

Anmeld

9. juli 2010

puttecolle

FrkLarsen skriver:

Jeg mærkede en underlig fornemmelse tirsdag i underlivet/bækken, Onsdag var jeg til jordemoder og hun mente at jeg havde mærket hovedet sætte sig fast, jeg var 35+3 da det satte sig fast  

oki bare iorden

Anmeld

23. juli 2010

Puller

Vil bare lige sige at jeg var ved jordemoder da jeg var 30+5 og der sagde hun at han stod med hovedet fast, hvilket hun også har skrevet i min journal. Jeg er førstegangs, og jordemoderen sagde at det var mest alm. omkring 35-36 uge når man var første gang, men hun sagde at det ikke gjorde noget at han allerede stod fast nu..

Anmeld

23. juli 2010

puttecolle

Puller skriver:

Vil bare lige sige at jeg var ved jordemoder da jeg var 30+5 og der sagde hun at han stod med hovedet fast, hvilket hun også har skrevet i min journal. Jeg er førstegangs, og jordemoderen sagde at det var mest alm. omkring 35-36 uge når man var første gang, men hun sagde at det ikke gjorde noget at han allerede stod fast nu..

det er da lækkert nok så er der da en chance for at du nok snart skal føde :O) hovedet har fat sig fast nu og jeg er 30+5 henne og det er anden gang jeg skal føde og håber det bliver snart for har bare mange pluk veer og shit det gøre nas....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.