What to do? Økonomi..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg har en dejlig kæreste. Vi har boet sammen i 4 år, har to skønne unger og alt hvad der dertil hører af bil og ferier. Men vi er noget så uens når det kommer til økonomi- jeg elsker at spare op og have styr på alt. Hvor han er ligeglad, penge er jo bare papir og altid bruger sine penge på her og nu køb. Jeg har gang på gang 'reddet' ham ud af div økonomiske problemer, så han får aldrig helt konsikvenser af sit lidt umodne forhold til penge. Selv om vi tjener det samme, er hans penge væk allerede d 10 i mdr- og jeg må gang på gang bruge mine opsparede penge fordi han får en uventet regning d 16 (eksempel)
Jeg elsker ham og har intet imod at dele mine penge med ham. Men gør jeg ham i grunden en bjørnetjeneste? Hvordan skal han lærer penges værdi når jeg konstant udfylder hans overtræk?
Kan man være en god kæreste og samtidig sige nej til at hjælpe ham økonomisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig kæreste. Vi har boet sammen i 4 år, har to skønne unger og alt hvad der dertil hører af bil og ferier. Men vi er noget så uens når det kommer til økonomi- jeg elsker at spare op og have styr på alt. Hvor han er ligeglad, penge er jo bare papir og altid bruger sine penge på her og nu køb. Jeg har gang på gang 'reddet' ham ud af div økonomiske problemer, så han får aldrig helt konsikvenser af sit lidt umodne forhold til penge. Selv om vi tjener det samme, er hans penge væk allerede d 10 i mdr- og jeg må gang på gang bruge mine opsparede penge fordi han får en uventet regning d 16 (eksempel)
Jeg elsker ham og har intet imod at dele mine penge med ham. Men gør jeg ham i grunden en bjørnetjeneste? Hvordan skal han lærer penges værdi når jeg konstant udfylder hans overtræk?
Kan man være en god kæreste og samtidig sige nej til at hjælpe ham økonomisk?

Se luksus fælden.. Det kan måske være en øjenåbner..

Anmeld

1. juli 2010

B&J

måske skulle du snakke med ham om at du endelig reder hans røv... ja ikke pænt af sige men syntes du skal snakke med ham om det og især når i har 2børn sammen for han skal jo også give lidt engang i mellem stedet for bare af bruge

Anmeld

1. juli 2010

mor_sabina

Kan i ikke sætte jer ned og lave et budget. Altså en konto til faste udgifter (+ lidt ekstra så man har til uforudsete regninger, tandlæge osv. hvor der er sat fra til forsikringer, licens, el og varme og alt det andet man kun betaler hver kvatal.), en konto til mad, og en til opsparing. Man kunne evt. også have en hvor der var, tøj, gaver, cafebesøg osv. så det ikke kun var dig der kom til at v´betale det.
De penge i så hver især har tilbage må jo så være til eget forbrug?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.