Kan små børn gå for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

Ina33

Vi har her i familien en hobby som gør at vi går ekstremt meget. Min søn på 4 år nyder det, ind imellem klager han dog over ømme fødder, hvilket er fuld forståeligt når vi har gået 9 km. to dage i træk. I den forbindelse kom jeg til at tænke over, om de egentlig kan gå for meget?

Altså hunde må jo ikke gå for meget, fordi deres knogler ikke er ordenligt udviklet til det, men er det det samme med børn mon?

Min satter på 9 år kan ikke (læs: gider ikke!) gå mere end 3 km, så det er kun når vi er afsted uden hende vi tager de lange turer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

JustAnotherName

Hvis fodtøjet er i orden (gode sko), så tror jeg kun grænsen går, når de bliver for trætte. Og der har børn ligeså forskellige grænser som vi voksne mennesker kan have det.

Da jeg var barn, kunne jeg også gå meget mere og meget længere end alle de jævnaldrende i min børnehave og i folkeskolen. Simpelthen fordi jeg var vant til det, da min mor gik mange lange ture med mig.

Jeg cyklede også meget.
Fx. da jeg var 7 år, cyklede min mor og jeg 100 km. "hygge-tur" på 3 dage.
Og sådan fortsatte jeg også med at cykle rundt til mine venner efter skoletid osv....også selvom der var et godt stykke dertil.

Jeg tror skam det er sundt! Så længe barnet selv har lysten, og ikke får ondt (andet end hvad enhver ville gøre).

Så uden at være klog på den slags, så tror jeg ikke du behøver bekymre dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.