Plukveer!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

Louisesam

SÅ har jeg oplevet de første plukveer i dag - 3 stk. a ca. 15-20 sekunders varighed og med ca. 3-5 minutters mellemrum  Det var da lige lidt ubehageligt - men samtidig dejligt, da man så kan mærke at det går den rigtige vej og derudaf

Men av, av synes godt nok det lige gjorde lidt mere ondt, end jeg har læst mig til... troede bare det skulle være ubehageligt, hmm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

misslea

Louisesam skriver:

SÅ har jeg oplevet de første plukveer i dag - 3 stk. a ca. 15-20 sekunders varighed og med ca. 3-5 minutters mellemrum  Det var da lige lidt ubehageligt - men samtidig dejligt, da man så kan mærke at det går den rigtige vej og derudaf

Men av, av synes godt nok det lige gjorde lidt mere ondt, end jeg har læst mig til... troede bare det skulle være ubehageligt, hmm...

ja jeg går også her og venter på, om der evt. snart skulle dukke en enkelt plukve eller to op...!! Men jeg har ikke haft skyggen af nogen endnu....!!

Synes ellers mest at man hører om, at det er ubehageligt, som du også skriver... altså at det ikke skulle gøre sådan decideret ondt... hmmm!!!

Mange fra Lea

Anmeld

29. juni 2010

Assi

åh ja, jeg synes også jeg har en del. Med min pige tror jeg slet ikke rigtig ,jeg havde plukveer Denne her gang har jeg en del, og de gør ondt nogle gange! Men så længe de ikke er regelmæssige, skulle det være ok. Men det er da et vink om lige at stoppe op og tage en slapper

Anmeld

29. juni 2010

Louisesam

Jeg havde også okset rundt hele dagen på arbejdet/praktikken (er i praktik som sygeplejerske på hospital)... og det sjove er, da jeg fik plukveerne, så sparkede den lille helt vildt! Han kunne jo nok mærke at der blev mindre plads, da livmoderen pludselig forsøgte at trække sig sammen! Han må da tænke, "hvad sker der lige?!"

Men synes sgu det gjorde rimelig ondt... ikke sådan en smerte man ikke har oplevet før... men  stadig!  På en scala fra 0-10, hvor 10 er værst, så tror jeg det var 2-3 måske... men stadig smerter, ikke kun ubehag!  

Anmeld

30. juni 2010

marhemor

Louisesam skriver:

Jeg havde også okset rundt hele dagen på arbejdet/praktikken (er i praktik som sygeplejerske på hospital)... og det sjove er, da jeg fik plukveerne, så sparkede den lille helt vildt! Han kunne jo nok mærke at der blev mindre plads, da livmoderen pludselig forsøgte at trække sig sammen! Han må da tænke, "hvad sker der lige?!"

Men synes sgu det gjorde rimelig ondt... ikke sådan en smerte man ikke har oplevet før... men  stadig!  På en scala fra 0-10, hvor 10 er værst, så tror jeg det var 2-3 måske... men stadig smerter, ikke kun ubehag!  

Jeg arbejder også som sygeplejerske på en meget travl skadestue, og har også måttet sige fra dér pga den fysiske belastning det er at være gravid på et hospital.

Jeg har så fået mig en speciel ordning, som gør at jeg udelukkende kører 8 timers vagter (plejer at køre 8+10+12 timers vagter), da jeg ikke kan klare mere uden at få plukveer. Halvdelen af min arbejdsdag arbejder jeg i en triage, som gør at jeg ikke går så meget rundt, men kan stadig mærke det efter 8 timer!

Jeg synes også at mine plukveer de giver mere smerte end blot ubehag, men heldigvis går de forholdsvist hurtigt over, 10-20 sekunder.

Anmeld

1. juli 2010

Christina31

Jeg har rigtig mange plukveer. Måske fordi jeg er 3. gangs gravid.

Det er ret ubehageligt, og gør mig vildt forpustet. Men sådan er det jo at være gravid.  

Da jeg ventede min yngste søn Noah, tog det helt overhånd med plukveerne de sidste par måneder af graviditeten. - Så jeg var ret sikker på, at han ville melde sin ankomst før terminsdatoen. Han kom præcis på den fastsatte dato.

Anmeld

2. juli 2010

Louisesam

marhemor skriver:

Jeg arbejder også som sygeplejerske på en meget travl skadestue, og har også måttet sige fra dér pga den fysiske belastning det er at være gravid på et hospital.

Jeg har så fået mig en speciel ordning, som gør at jeg udelukkende kører 8 timers vagter (plejer at køre 8+10+12 timers vagter), da jeg ikke kan klare mere uden at få plukveer. Halvdelen af min arbejdsdag arbejder jeg i en triage, som gør at jeg ikke går så meget rundt, men kan stadig mærke det efter 8 timer!

Jeg synes også at mine plukveer de giver mere smerte end blot ubehag, men heldigvis går de forholdsvist hurtigt over, 10-20 sekunder.

Ja, så kender du jo præcis til det jeg oplever! Det er nemlig meget fysisk hårdt at arbejde på et hospital... Jeg troede dog ikke, at plukveer havde noget at gøre med hvad man gjorde eller ikke gjorde, troede at de bare kom uafhængigt af noget andet... men kan godt fornemme og har også læst mig frem til, at de kan komme af fysisk hårdt arbejde, stress eller lignende.

Godt at høre, at du også oplever mere smerte end blot ubehag. Men det kommer nok meget an på ens smerteterskel samt induviduelle forhold! Men mine er blevet mindre smertefulde, måske det er fordi min livmoder er begyndt at være en lille smule veltrænet  

Anmeld

2. juli 2010

Slettet

Jeg har haft en 5-6 stykker indtil videre - slet ikke så meget som jeg synes at bøger og blade lægger op til er normalt på dette tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.