skovkat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

trolden

jeg har altid haft kat, og syntes nu at vi skal have en ny efter vores gamle døde for et halv år siden.
men jeg ved ikke rigtig med racen, jeg har altid haft alm. huskat, men over nu om der skal være en skovkat.. jeg kender ikke så meget til skovkat men hvordan er de overfor børn og tem? er det en god samsætning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Lena Maria Møller

dejlig katte race men de er jo langhårede og kræver lidt mere pleje end en alm kat.. man skal overveje det om man tror man har tiden til den ekstra pasning af katten når man også venter barn

jeg har næsten lige fået en Hellig Birma kat som også er langhåret og hun kræver nu en del pleje for at se sund og lækker ud... jeg er i uge 35 og venter mig en krudtugle dreng til August. jeg er glad for katten men kan også godt se at der bliver 2 "børn" at passe i familien hehe.

varme sommer kram her fra

Anmeld

29. juni 2010

B&J

ja katten kan nemt blive misundelig så måske skal du føde først og kat bagefter for det er nemlig som af have to børn.. og som nogle siger en norsk skovkat er en blid kat og nemmer til af bliv inde kat og ja pelsen skal plejes eller kommer der små filt kager ikke dejligt for katten...

Anmeld

29. juni 2010

B&J

Lena Maria Møller skriver:

dejlig katte race men de er jo langhårede og kræver lidt mere pleje end en alm kat.. man skal overveje det om man tror man har tiden til den ekstra pasning af katten når man også venter barn

jeg har næsten lige fået en Hellig Birma kat som også er langhåret og hun kræver nu en del pleje for at se sund og lækker ud... jeg er i uge 35 og venter mig en krudtugle dreng til August. jeg er glad for katten men kan også godt se at der bliver 2 "børn" at passe i familien hehe.

varme sommer kram her fra

det er bare verdens smukkeste kat.... min nabo har to og nej når de sidder i vinduet eller ligger uhhhh skal lige kigge

Anmeld

29. juni 2010

L.J.L

trolden skriver:

jeg har altid haft kat, og syntes nu at vi skal have en ny efter vores gamle døde for et halv år siden.
men jeg ved ikke rigtig med racen, jeg har altid haft alm. huskat, men over nu om der skal være en skovkat.. jeg kender ikke så meget til skovkat men hvordan er de overfor børn og tem? er det en god samsætning?

Vi har en norsk skovkat, gamle Fenris katten på 14 år

Racen er kendt for at være specielt god til børn, små som store, da det er en meget rolig kat! Og så er de glade for at lege selvom de kommer op i årene. Ja det kræver lidt ekstra pleje en en almindelig huskat, da de jo er langhårede, vi får også vores klippet en gang hver sommer, både pga. knuder, som de vil få uanset hvor meget man redder dem, men også fordi det er meget varmt for ham med al det pels om sommeren.

Men alt i alt en dejlig katterace, og kan helt klart anbefales hvis man har børn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.