mælke knuder-what to do???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.334 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Bom

Ja som overskriften siger, hvad gør jeg???

Jeg har i det højre bryst får en masse mælke knuder, og kan ikke få dem væk, det gør rigtig ondt, og Matilde vil ikke sutte mere ved brystet, når der ikke kommer mere mælk, ja og så forsvinder de jo ikke..  Jeg har ingen bryst pumpe, og er ikke skide go til at hånd malke, for ikke at sige at jeg ikke kan finde ud af det..   

Ja hjælp.....

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Frøken Sørensen

Øv øv og av av av...Kender det desværre selv alt for godt. Det kan bare gøre SÅ ondt. Jeg masserede på knuderne når min søn blev ammede. For så løsner du op for knuderne! Og når du går i bad så hold bruseren hen hvor de er og massere imens.

Det kan tage lidt tid, men det hjalp til sidst ved mig!

Anmeld

28. juni 2010

Bayze

Mini-Terp skriver:

Ja som overskriften siger, hvad gør jeg???

Jeg har i det højre bryst får en masse mælke knuder, og kan ikke få dem væk, det gør rigtig ondt, og Matilde vil ikke sutte mere ved brystet, når der ikke kommer mere mælk, ja og så forsvinder de jo ikke..  Jeg har ingen bryst pumpe, og er ikke skide go til at hånd malke, for ikke at sige at jeg ikke kan finde ud af det..   

Ja hjælp.....

Knus Maria

Åhh jeg synes altså du skal skynde dig ud og købe en brystpumpe så hurtigt som muligt for hvis du ikke får malket ud kan knuderne gå hen og blive till brystbetændelse og trust me, det nsker du ikke

Anmeld

28. juni 2010

CamillaT89

Jeg mener at ha' fået at vide, at det kommer pga. kulde, og at det eneste, du kan gøre er, at tage et meget varmt bad, og massere og presse  mælken ud. Det skulle vist ikke være godt at bruge brystpumpe, da der så kommer endnu mere mælk i brystet, som kan sidde og blive betændt. Det er, hvad jeg har fået at vide af sp'en

Anmeld

29. juni 2010

MaleneG

jeg har lige haft en omgang brystbetændelse, og hvis det ikke er muligt at amme det væk, så må du altså prøve med et varme omslag ti min før amningen, bruser/massage, og så ellers bare i gang med en pumpe.

Det er bestemt ikke sjovt at ligge med høj feber, smerter og samtidig skulle tage sig af et lille barn, så det er bare med at komme i omdrejninger

Anmeld

29. juni 2010

Pia.

Ud under det varme vand og så hold varmt vand tæt på brystet længe... Og så syntes jeg du skal købe en brystpumpe - en billig en fra apoteket...

God bedring med brysterne...

Anmeld

29. juni 2010

Ni-ko-li-ne

ja jeg siger som de andre... prøv med varmt vand og blid massage og så se om du kan malke lidt ud med hånden.... du skal ligesom tage fat helt oppe på brystet og så presse ned....

Anmeld

29. juni 2010

jlp90

Jeg lærte at malke ud med hånden på sygehuset:

Du skal massere brystet først i to ringe. Dernæst skal du stryge hånden fra kanten af brystet og ind mod brystvorten hele vejen rundt og derefter skal du malke ud. 5 til 7 min på hver bryst.

Ved ikke om det kan hjælpe dig.

Anmeld

29. juni 2010

nuggie

jeg lagde en varm hvedepude på dem et stykke tid, og pakkede dem ligesom lidt ind, så de blev varme hele vejen rundt.  og så begyndte mælken at løbe helt af sig selv, sinde har jeg ikke haft problemer med knuder. problemet med at malke ud er at der jo så kommer mere mælk næste gang. jeg tror ikke at det også er sådan hvis det selv løber ud. (men er ikke sikker)

Anmeld

29. juni 2010

Bom

Tak for alle jeres råd piger...

Vi fik bugt med de fleste knuder i nat..  Jeg fik min kæreste til at hjælpe mig med at ligge Matilde til, vi prøvede hvor jeg lagde ned, og så lagde vi Matilde til, bare omvendt, så hun lå med numsen oppe ved mit hoved, for det var oven på brystet knuderne var, og det hjalp rigtig meget, det er kun lidt ømt idag, så tror vi gør det samme når han engang komme hjem fra arbejde..

Men ellers tak for alle rådene piger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.