Nu fik jeg lige lyst til at skrive lidt ned om William´s fødsel og sætte ord på hvad der egentlig skete. Det er jo ved at være noget tid siden (4 1/2 mdr), men I skal nu alligevel høre om en lynfødsel, men som samtidig var en drømmefødsel.
William er mit andet barn, og jeg var godt klar over at fødslen kunne risikere at gå stærkt, da min den første fl var overstået på 4 timer. Det hele startede med at vandet gik kl. 8 om morgenen fredag den 19/2-10 imens jeg lå i sengen og var ved at tage mig sammen til at stå op. Jeg gik ud på toilettet for at gøre mig i stand imens jeg ringede til manden og bad ham komme hjem. 5 min. efter at vandet var gået fik jeg veer med 1 minuts mellemrum og inden længe var der ingen pause imellem. Da min mand kom hjem kørte vi straks på sygehuset, og den køretur glemmer jeg aldrig....jg havde de ondeste veer på vejen derud og presseveerne trængte sig på. Jeg var sgu så nervøs for pludselig at føde i bilen. Vi stod på fødegangen kl. 8.45 og ti minutter efter så William dagens lys. Puha....sikke en omgang.....55 minutter tog det alt i alt! Det var johelt uvirkeligt, men skønt!
Anmeld