Mellemnavne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.698 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi overvejer at give begge piger mellemnavn, når Frigg skal navngives...

Vi overvejer at de begge to skal hedde Fria (den originale stavemåde på Freja). Idun er helt vild med Idéen... Men jeg ved ikke helt om man lige kan ændre på Iduns navn, når hun er 6 år?

Også er det jo også at de har 2 efternavne. Bliver det for mange navne med 4 navne til begge piger? Og syntes I det er noget fjolleri, med fælles ekstra navn til dem?

De ville så hedde Idun Fria og Frigg Fria. Jeg syntes det er smadder smukt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

roenlund

Jeg ved ikke noget om reglerne... men jeg synes bare at det er to rigtig SMUKKE navne Jeg synes ikke at 4 navne er for meget, vores lille mand kommer til at få 4 og det er med kun et fornavn...

Anmeld

28. juni 2010

Trolde_mor

Kan super godt li' det Zafir og er da fedt at de to piger som søskende har samme mellemnavn

Og det lyder jo super godt, så syntes jeg helt klart godt du kan, og vores søn får da også 4 navne.. så efter min mening... saaaagtens

Ang. navneændring af Idun - ja, det kan du sagtens, du skal bare få ind på personregistrering.dk, og så udfylde ansøgning (der kan sendes online med digital signatur) og så ellers betale derinde også. Du skal bare godkende som hendes mor - så det er der ingen problemer i

Anmeld

28. juni 2010

Moderator

LN_ mor skriver:

Kan super godt li' det Zafir og er da fedt at de to piger som søskende har samme mellemnavn

Og det lyder jo super godt, så syntes jeg helt klart godt du kan, og vores søn får da også 4 navne.. så efter min mening... saaaagtens

Ang. navneændring af Idun - ja, det kan du sagtens, du skal bare få ind på personregistrering.dk, og så udfylde ansøgning (der kan sendes online med digital signatur) og så ellers betale derinde også. Du skal bare godkende som hendes mor - så det er der ingen problemer i

Nååeee haha. Jeg ved godt at det godt kan lade sig gøre, at skifte navnet. Det har jeg jo gjort flere gange selv INdtil det blev perfekt.

Men det var mere om det er lidt underligt at skifte sin 6 årige dattes navn

Anmeld

28. juni 2010

N&J

Jeg syntes det er en fantastisk god ide..  det er da noget begge piger kan være super stolte af og så vil de jo også have noget særligt sammen.. ihhh det er en god ide.. 

Anmeld

28. juni 2010

Loa

Syntes måske Idun Fria lyder bedst..... Frigg Fria lyder for mig lidt mere besværligt, hvis man kan kalde det det.... Men er nok pga det er to F'er........

Anmeld

28. juni 2010

Moderator

Loa skriver:

Syntes måske Idun Fria lyder bedst..... Frigg Fria lyder for mig lidt mere besværligt, hvis man kan kalde det det.... Men er nok pga det er to F'er........

Nåååee... nej, altså jeg har ikke planer om at de skal kaldes begge navne. Bare hedde det. Som et slags søster-bånd eller noget i den stil

Anmeld

28. juni 2010

Risen

Synes det er en rigtig fin ide nu hvor de er søskende.. Meen har selv 2 navne + efternavne og mit mellemnavn bliver aldrig brugt, og er tværtimod besværligt når det skal skrives osv..  Har faktisk overvejet at fjerne det.. 

Anmeld

28. juni 2010

oo

jeg havde fire navne før jeg blev gift - ingen ben i det

og jeg synes det er rigtig rigtig smukt med et søstrebånd i form af et navn der handler om kærlighed

herhjemme bliver mellemnavnene heller ikke nogle der skal bruges til daglig, men mere noget der skal give styrke (eller yderligere styrke for vi har, som I, også valgt fornavne med betydning og kraft)

Anmeld

28. juni 2010

Moderator

Risen skriver:

Synes det er en rigtig fin ide nu hvor de er søskende.. Meen har selv 2 navne + efternavne og mit mellemnavn bliver aldrig brugt, og er tværtimod besværligt når det skal skrives osv..  Har faktisk overvejet at fjerne det.. 

Jeg har jo faktisk selv 4 navne, efter sidste gang jeg skiftede navn, men jeg bruger også kun 2 af dem. De andre to 'har jeg bare', som noget ekstra...

Jeg har ikke lyst til at fjerne dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.