slanke børn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

heaven

har vi nogen af dem tilbage efterhånden???

Jeg har jo aldrig været super-super tilfreds med Lasses vægt, lige nu er den 13,8 uden tøj og ble.... han er sgu tynd!!! Vi har målt ham til 98 cm. Når jeg taster ind i børne-bmi og ser kurver, så er han undervægtig - hvad dælan skal jeg gøre ved det... jeg kan sgu ikke tvinge mad i ham... Har kort nævnt det for lægen, men der er ingen støtte - børn er forskellige!!!!

Han ligner sin far, men jeg synes sgu godt nok det går langsomt med den vægtnål...

Jeg synes han er småt-spisende, vuggerstuen er fint tilfreds

Han er glad og tilpas og i fin udvikling, så alt burde jo være ok for mig også .

Men det nager mig - håber der er nogen der kunne have lyst til at svare mig - bare et eller andet!!!!

Jannie - ville elske at skulle sige nej, når barnet ville have frikadelle nummer 3, suk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Tynen

Jep!
Stella vejer omkring de 12,3 kg. med ble og underbukser (Kan ikke liiiige huske højden lige pt.)

Hun er MEGA småtspisende. Det har hun faktisk altid været.
Hun springer aftensmaden over 5 ud af 7 gange, og de 2 andre dage spiser hun måske kun et par bidder.
Om morgenen har hun heller ikke den største appetit, men der ryger dog tit en halv portion havregrød ned eller en halv bolle med ost eller honning.

Dpén har ikke været bekymret, for hun udvikler sig som hun skal osv.
De siger dog i BH´en at hun spiser som hun skal - Nogen dage mere end andre.

Jeg er ikke som sådan bekymret. Jeg stoler på at hun nok skal spise hvis hun er sulten, og hun virker som en normal, glad, tilfreds og trodsig 3-årig
Det der frustrerer mig er bare at man står og laver varieret mad aften efter aften for at smide det ud igen - Ja, hvis det da ikke lige er fordi at Paw for det meste æder både hans egen og hendes portion bagefter.
Der er kun 2½ kg.´s forskel på dem på trods af aldersforskellen på 2 år og 2 mdr.

Jeg gad SÅ godt prøve at skulle øse op til hende 2. gang, eller at hun bare gad at vise lidt interesse for maden.
Hun kunne altså snildt klare et par kilo ekstra.

Anmeld

28. juni 2010

Muffinmus

william måler 91 cm og vejer 12,8, ret gennemsnitlig vægt der.. Så han er 7 cm lavere end din, men vejer også 1 kg mindre. Så vil ikke lige frem kalde din søn undervægtig som sådan, han er bare ikke til den tykke side. Og det er ok at ligge under gennemsnittet jo, det gør 30 %, men 30 ligger over og knap 40 ligger midt i.

Victoria der i mod er en snoldet unge jo og hun har også være MEGET småtspisende og med tvnag jo.Men kan hun dælme skovle ind og få 2 gange uden problemer hvis det er mad hun er vild med. Hun spiser ofte langt mere end William gør til aftensmad f.eks. Tit gider William ikke spiwse aftensmad mens hun skovler ind. Men har fået af vide at det ok, børn sulter sjældent sig selv, men er måske abre ikke lige sultne når VI synes de skal være det:-)

Victoria er nu 16 mdr og vejer lidt over 8 kg, en ret sølle kampvægt, men lægerne har indtil videre sagt god for hendes vægt og besluttet at indtil 2 års undersøgelsen er hendes vægt accepteret fordi de mener hun nok bare ER tynd og fin.Men det er jo i langt større4 grad end din søn vi snakker om her.Og hendes stofskfite osv må være helt i top eftersom hun ikke rigtigt bliver tyk af al den mad hun kan kaste ind nu:-)

Tror ikke du skal være nervøs, hans regulere selv sin appetit og måske er han længe om at fordøje maden og optager dermed måske lidt flere kalorier end ellers.

Anmeld

28. juni 2010

heaven

Tynen skriver:

Jep!
Stella vejer omkring de 12,3 kg. med ble og underbukser (Kan ikke liiiige huske højden lige pt.)

Hun er MEGA småtspisende. Det har hun faktisk altid været.
Hun springer aftensmaden over 5 ud af 7 gange, og de 2 andre dage spiser hun måske kun et par bidder.
Om morgenen har hun heller ikke den største appetit, men der ryger dog tit en halv portion havregrød ned eller en halv bolle med ost eller honning.

Dpén har ikke været bekymret, for hun udvikler sig som hun skal osv.
De siger dog i BH´en at hun spiser som hun skal - Nogen dage mere end andre.

Jeg er ikke som sådan bekymret. Jeg stoler på at hun nok skal spise hvis hun er sulten, og hun virker som en normal, glad, tilfreds og trodsig 3-årig
Det der frustrerer mig er bare at man står og laver varieret mad aften efter aften for at smide det ud igen - Ja, hvis det da ikke lige er fordi at Paw for det meste æder både hans egen og hendes portion bagefter.
Der er kun 2½ kg.´s forskel på dem på trods af aldersforskellen på 2 år og 2 mdr.

Jeg gad SÅ godt prøve at skulle øse op til hende 2. gang, eller at hun bare gad at vise lidt interesse for maden.
Hun kunne altså snildt klare et par kilo ekstra.

åhh, tak for svar... - dejligt jeg ikk er den eneste med et tyndt barn...

Her er det også aftensmaden der er problemet, han spiser stort set intet - det driver mig til vanvid . han skal altid et aller andet, hente en bog, se et tog i baghaven, tjekke hans sko er på sin plads osv osv... det er eddermame sjældent vores aftensmåltid er hyggeligt, sorry to say...  hvem sagde overspringshandling?? og hvis vi så endelig siger, jamen det er sådan det er , du bliver her og du spiser, ja så stjerner han fuldkommen af - og så er vi jo lige vidt...

behøver jeg at nævne hvor pisseirriterende det er at spise andre steder, hvor træls det er at have "madpakke" med når vi er hos andre end mine forældre???

Men egentlig spiser han fint til morgen, der ryger 99,9 procent af tiden 1,5 dl havregryn med mælk

frokost i weekenden består som regl af 2 (indimellem op til 3) rugbrødder med varieret pålæg, alt fra sild og makrel, til æg spegepølse og leverpostej osv.... han spiser gerne grøntsager som gulerødder, peber og de der frost-broccoliblandinger, vil han også gerne...

det eneste han ikke er så glad for, desværre, er brød - det er sjældent han gider at spise en bolle om eftermiddagen f.eks..... tror aldrig han har spist et helt pølsehorn eller en pizzasnegl - hvilket de fleste børn jo elsker.

Men egentlig spiser han ok varieret, det er mængden til aften der irritere mig. Men havregryn og min 2 rugbrødder i løbet af dagen fylder jo også godt osv, men

hvorfor tager han så ikke på??

Jannie

Anmeld

28. juni 2010

heaven

MariaE skriver:

william måler 91 cm og vejer 12,8, ret gennemsnitlig vægt der.. Så han er 7 cm lavere end din, men vejer også 1 kg mindre. Så vil ikke lige frem kalde din søn undervægtig som sådan, han er bare ikke til den tykke side. Og det er ok at ligge under gennemsnittet jo, det gør 30 %, men 30 ligger over og knap 40 ligger midt i.

Victoria der i mod er en snoldet unge jo og hun har også være MEGET småtspisende og med tvnag jo.Men kan hun dælme skovle ind og få 2 gange uden problemer hvis det er mad hun er vild med. Hun spiser ofte langt mere end William gør til aftensmad f.eks. Tit gider William ikke spiwse aftensmad mens hun skovler ind. Men har fået af vide at det ok, børn sulter sjældent sig selv, men er måske abre ikke lige sultne når VI synes de skal være det:-)

Victoria er nu 16 mdr og vejer lidt over 8 kg, en ret sølle kampvægt, men lægerne har indtil videre sagt god for hendes vægt og besluttet at indtil 2 års undersøgelsen er hendes vægt accepteret fordi de mener hun nok bare ER tynd og fin.Men det er jo i langt større4 grad end din søn vi snakker om her.Og hendes stofskfite osv må være helt i top eftersom hun ikke rigtigt bliver tyk af al den mad hun kan kaste ind nu:-)

Tror ikke du skal være nervøs, hans regulere selv sin appetit og måske er han længe om at fordøje maden og optager dermed måske lidt flere kalorier end ellers.

tak for svar....

hrum, ja kan da godt se, det er lidt det samme med w?? har lægen ikke sagt noget?

tror det lige kommer op idag, fordi han har været i badebassin, og jeg jo derfor rigtig kunne betragte ham - skræmmende, så snart han hæver armen bare 2 cm, så stritter alle ribben frem SÅ tydeligt, og han har bare ingen  - som i INGEN - numse.

Men, som jeg skrev til trine, så spiser han jo fint i løbet af dagen, og så må jeg jo regne med at han er fyldt op fra det... men hvis han spiser fint og ok mængde i det samlede døgn, så forståe jeg ikke, hvorfor han ikke tager på....??

Jannie

Anmeld

28. juni 2010

Lise

Jeg har ladet mig fortælle at mange børn har et "favorit-måltid", altså et måltid, som de oftest spiser godt af. Og har de sådan et, så betyder det ikke så meget at de ikke spiser til de andre måltider.

Simon æder en ordentlig skude morgenmad med havregryn, fiberkost, rosiner, mælk og A-38 - alt sammen i én tallerken (med top!!!)  Men så er det ofte at vi næsten ikke kan få mad i ham resten af dagen fordi han har for travlt med at lege, eller det ikke lige var det han drømte om... Men så længe han spiser sin morgenmad, så er det fint med mig  Dog er han jo ikke undervægtig, han er 92 cm og vejer 14,6 kg, så han er en lille bulldog

Men du skriver at Lasse spiser fint morgenmad, og to-tre rugbrødder til frokost. Det er 1½-2½ mere end hvad Simon spiser til sin frokost, så det er vel egentlig fint nok. Så han gider ikke aftensmad... jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig, når han ellers har det godt...

Anmeld

29. juni 2010

Millebasse

Åh, jeg ved lige præcis hvad det er for nogle bekymringer du går med..

Du ved jo alt det vi har været igennem med, med Bastian.

Han vejer nu ca. 11 kg. og 94 cm. lang, han behøver ikke at række armene i vejret før man kan se hans riben....

Han svinger meget i hvad og hvornår han spiser.. Han har lige haft en uges tid, hvor han stort set ingenting har spist.. Madpakken ii børnehaven var ikke spist op, morgenmad ville han ikke have noget af osv.. Nu er han så tilbage til at spise morgenmad igen og 1½ stk. rugbrød til frokost.. Men aftensmaden hører til sjældenhederne, med mindre det er risengrød..

Det er der er super vigtigt, er at i ikke gør et stort nummer ud af det. Trives han og er han glad og frisk, skal i ikke bekymre jer (selvom jeg godt ved at det er mega svært). Viser i ham at i frygter spisetiderne, smitter det af på ham asap! Han kan mærke det på miles afstand! Det er noget af det vigtigste vi har lært igennem vores proces.

Har du stadig Bastians historie?? Der er en del punkter i hvordan vi gør.. Ellers vil jeg meget gerne sende den til dig igen

Kram Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.