puha for en uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. januar 2008

MissLizzy

Jeg synes godt sidste uge var lidt rigelig begivenhedsrig. Mandag morgen var vi en tur til lægen med Nikolas han var godt forkølet og havde en masse gult snask ud af øjnene, så skulle lige være sikker på at det ikke var øjenbetændelse. Det var det heldigvis ikke, det var bare snot... :'( Om eftermiddagen da jeg skal hjem fra arbejde bliver jeg ringet op af Rune. Vores bank er krakket!!! Jep vi var kunder i den famøse bankTrelleborg og vores lille familie har mistet omkring 50.000 kr. >( En ting er at Rune og jeg har mistet af vores pensionsopsparing men Nikolas har mistet en ret stor procent del af hans børneopsparing... Det var bare rigtig øv. Tirsdag skulle jeg over og møde en af vores afdelinger i Århus så det var med at holde mange bolde i luften. Jeg skulle jo orden banken samtidig med at jeg skulle deltage i møder og helst også gerne lære noget... Onsdag begynder jeg at mærke den forkølelse Nikolas rendte rundt med begyndte at snige sig ind på mig. Ond i halsen, snottet hængene i lange baner... :'( Ydrk! Torsdag morgen har jeg sørme øjenbetændelse oven i forkølelsen... Da jeg er på apotekket og hente øjendråber kommer jeg til at tænke på hvornår jeg sidst har haft min menstruation. Jo. Jeg er 6 dage over tid, og vi har været uforsigtige men jeg havde da taget en fortrydelses pille. Nå jeg fik en graviditets test med hjem bare for en sikkerheds skyld... Jeg kunne dårligt nå at tisse på den og få vasket hænder før svaret var der: GRAVID 8( Ok jeg har været skruk siden jeg fødte Nikolas, men efter lange overvejelser var jeg kommet frem til at det var nok bedste at vente nogle måneder endnu så det ikke bliver en 2008 baby. Jeg vil have at den næste graviditet går godt og at jeg kan nyde den. Med Nikolas mistede jeg min far fra den ene dag til den anden da jeg var i 4. måned og en ting var at skulle prøve at håndtere det store savn og sorgen, en anden ting var at prøve at få ordnet boet og ryddet huset og ryddet op i alle tingene fra huset og i sommer huset. Det var hårdt under graviditeten og vi arbejder stadig med at sortere ting i sommerhuset plus der er nogle ting vi gerne vil have ordnet der nede og sat i stand. Lang historie kort, for Nikolas´s og evt. kommende barns skyld ville det jo være rart at have orden på de ting så vi kan hellige alle vores energi børnene og ikke dumme bygge projekter. Så Rune og jeg sad der med en positiv graviditets test og kunne slet ikke finde ud af hvordan vi skulle reagere. Vi har tænkt og tænkt hele weekenden... Jeg tror vi ender med at beholde barnet, men jeg er stadigvæk i 7 sind. I mine overvejelser om fortrydelses pillen kom jeg frem til at der var nogle ting jeg gerne ville have styr på inden den næste kom så jeg bedre kunne nyde graviditeten, men det virker jo også fuldstændigt dumt at få en abort for at gå i gang med at lave en ny om 3-4 måneder... Nogen tanker fra jer andre derude som evt. kan forvirre os yderligere ;) ? Knus Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2008

Doktor Doolittle

HOLD DA OP for en uge søde Lisbeth :'( Tænk at jeres bank sådan er krakket :'( Og tænk at du er uventet gravid 8(8D:'(:)) Det er godt nok SURT at miste så mange penge, men heldigvis er det "bare" penge uden at det skal misforstås. Jeg mener, det havde været værre hvis nogen var kommet til skade eller lign. Mht. graviditeten forstår jeg udmærket dine tanker. Jeg havde dem selv da jeg havde kendt Michael i et halvt år og blev gravid med Theodor, som vi valgte at få. Råde andre kan og vil jeg ikke. Jeg synes dog på en måde du allerede lyder lidt afklaret selv når du skriver, at det måske også er tosset at få en abort nu for at prøve igen om 3-4 måneder ;) Jeg kan rigtig godt forstå du gerne vil have en mere rolig graviditet denne gang. Hvis I vælger at få barnet er jeg sikker på, I kan planlægge jer ud af meget, så det nok skal blive godt, evt. hente hjælp udefra til istandsættelsesprojekter, vente med det der kan vente osv. Hvis jeres forhold og I selv grundlæggende er klar til et barn mere, skal det hele nok gå og de praktiske ting løse sig. Pøj pøj med beslutningen og god bedring :)) Glæder mig til at høre mere fra dig :P Knus Tina

Anmeld

30. januar 2008

st

Jamen tillykke er vist på sin plads.
Sikke da noget med det hele.
Sådan nogle uger har man da ikke brug for ret mange af.

Pøj pøj med det hele.

st.

Anmeld

31. januar 2008

MissLizzy

Ja det var lidt af en uge. Kæmper stadig med min forkølelse, der er ikke noget som en god gang snot og så være ved at hoste lungerne op til at sætte gang i lidt kvalme... :'( Ikke noget seriøst endnu, men sidste gang kom det først i 7. uge, så det kan nå at snige sig op på mig endnu. Vi har besluttet at beholde bebsen, det er lidt underligt at forholde sig til endnu. Nu havde jeg jo egentlig besluttet mig for at vente 3-4 måneder før jeg skulle være gravid og så tog det Rune et stykke tid at melde ud hvad hans tanker var, så jeg var ved at indstille mig på at det ville blive en abort. Jeg føler ikke helt glæden ved at være gravid endnu, jeg render ikke helt rundt med en jubii-følelse i maven, men jeg håber at det kommer efterhånden som vi kan begynde fortælle folk det. Jeg har lidt dårlig samvittighed overfor Nikolas. Nu har han jo haft vores udelte opmærksomhed ind til nu og lige efter han er fyldt 2 år kommer der lige pludselig en til massende og vil have vores opmærksomhed mens han stadig vil have den... Men hvis I andre kan få det til at lade sig gøre kan vi vel også :) Knus Lisbeth 5+ det løse :)

Anmeld

31. januar 2008

Doktor Doolittle

Kære Lisbeth Kvalme kender jeg desværre alt for godt til, jeg er sådan een der har kvalme de første 5-6 måneder af graviditeten :'( OG.... hoste og kvalme = opkast for mig vedkommende :( Akupunktur virkede fantastisk for mig, da jeg var gravid med William, bare et tip. Dejligt I har besluttet jer mht. bebsen, I skal nok blive glade for det alle sammen :)) Jeg forstår godt dine følelser overfor Nikolas, men jeg ser også sådan på det, at udover at "tage" opmærksomhed fra ham, så giver I ham verdens største gave, nemlig en lillebror eller lillesøster :D Nå han lige har vænnet sig til det, skal han nok blive super glad for sin nye legekammerat. Knus fra Tina

Anmeld

31. januar 2008

MissLizzy

Kære Tina. Min første graviditet var en lang gang kvalme og opkast. Jeg var sygemeldt det meste af 1. trimester og måtte på nedsat tid resten af tiden :( Jeg fik nogle piller hos lægen (gastro-timelets) som fungerede godt så længe jeg måtte tage dem (ind til 3. trimester) de tog toppen af kvalmen. De kunne ikke altid forhindre mig at brække mig, men jeg kunne i det mindste spise :)) Man lærer at sætte pris på de små ting ;) Jeg kan allerede nu godt mærke lidt kvalme ind i mellem og så når der kommer en af de gode hoste ture så er det lige ved... :'( Men det er lykkeds at holde det nede endnu. Jeg håber Nikolas tager det pænt at skulle være storebror allerede, han er sådan en dejlig dreng, rigtig kærlig og god af sig. Nu går der heldigvis et stykke tid endnu før vi skal til at prøve at forklare ham det, så vi kan også nå at lure hvordan pokker man fortæller sådan en lille størrelse at der kommer en ny lille en? Gode råd modtages :) Jeg er selv enebarn og det er en ting som jeg tit har været ked af, det er rart med lidt familie, også selvom de kan være møg-irriterende :) Så det er helt sikkert, at Nikolas aldrig skulle være enebarn, jeg havde nok bare tænkt det skulle være lidt senere... livets små overraskelser. Knus Lisbeth

Anmeld

31. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej igen :D
Der findes en del gode billedbøger om at blive storebror/storesøster. Hvad med at forsøge med sådan een, børn er jo ret visuelle, så kan Nikolas høre historien en masse gange, se på billederne og måske danne sig sin helt egen konklusion. Han forstår det sikkert ikke helt, men måske kan det hjælpe ham, når så bebsen kommer ud til jer :D Og ja der er heldigvis noget tid til, det er faktisk ret praktisk at man skal være gravid i 9 måneder :P Jeg er heller ikke fortaler for enebørn men forstår godt, I gerne ville have haft lidt længere imellem jeres børn. Synes dog omvendt at mange er glade for lille aldersforskel så mon ikke det ender med at blive rigtig godt med masser af søskendekærlighed hjemme hos jer (L)
Knus Tina

Anmeld

31. januar 2008

MissLizzy

Ja lige nu er jeg godt nok taknemmelig for 9 måneders graviditet, så vi kan nå at væne os til tanken og gøre klart. Vi har ikke et ekstra børneværelse lige nu, så et eller andet sted hen af vejen skal vi have bygget om/til eller have ryddet kontoret... :D Sjove projekter. Jeg tror jeg vil prøve det med billedbøger sådan lige så stille og roligt hen af vejen. Jeg tror vi venter et par måneder endnu bare lige for en sikkerheds skyld. :) Tak for dine gode råd og jeg håber bestemt at den mindre alders forskel vil være til en fordel for dem begge (L)
Knus
Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.