børnesår... og sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

vingummibamse

nogen der kender reglerne for når børnene er syge og man er nød til at langtids sygemelde dem.. og jeg er den eneste der kan gå hjemme med ham..

når jeg så er på kontant hjælp og i aktivering..?

nogen af jer der så ved hvordan og hvorledes om jeg så kan blive sygemeldt.. eller om jeg skal ud og betale mig fra en der kan passe ham i den periode..?

håber ikke det blev alt for indviklet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

vingummibamse

28. juni 2010

Bondepigen

vingummibamse skriver:

nogen der kender reglerne for når børnene er syge og man er nød til at langtids sygemelde dem.. og jeg er den eneste der kan gå hjemme med ham..

når jeg så er på kontant hjælp og i aktivering..?

nogen af jer der så ved hvordan og hvorledes om jeg så kan blive sygemeldt.. eller om jeg skal ud og betale mig fra en der kan passe ham i den periode..?

håber ikke det blev alt for indviklet...

Der er noget der hedder tabt arbejdsfortjeneste, men om det er noget du er berettiget til, ved jeg ikke...? Jeg søgte det, da min datter lå i hoftegips, men fik afslag.

Men jeg vil da tro, at du osse vil få afslag, da du jo spørger om du skal betale dig fra at få ham passet... Så er det jo ikke kun dig der kan passe ham, vil kommunen tænke.

Jeg ville ringe og tale med pladsanvisningen, hvis han går i vuggestue/dagpleje/børnehave. De skal nok kunne hjælpe dig videre til nogen andre, hvis ikke det er dem, du skal snakke med...

Anmeld

28. juni 2010

Lone Jakobsen

jeg ville kontakte kommunen. snak med en sagsbehandler. de kan hjælpe dig.

min mellemste søn har været meget syg med børneeksem, og jeg fik dækket alt det fravær jeg havde pga. hans eksem. fx. med indlæggelse, stafylokog udbrud og fravær pga. besøg hos special læge.

her var det handicap rådgivningen jeg var inde under. men igen, snak med kommunen.

Anmeld

28. juni 2010

vingummibamse

mange tak skal i ha..

så må jeg heller ringe til min sags behandler i morgen...

det skulle helst ikke gerne være mere end et par uger vi snakker om..

problemet er jo at jeg også har søgt ferie i de 2 uger hvor instutionen har lukket..

hmm nååh må snakke med dem i morgen..

men mange tak skal i ha

Anmeld

28. juni 2010

Ni-ko-li-ne

vingummibamse skriver:

mange tak skal i ha..

så må jeg heller ringe til min sags behandler i morgen...

det skulle helst ikke gerne være mere end et par uger vi snakker om..

problemet er jo at jeg også har søgt ferie i de 2 uger hvor instutionen har lukket..

hmm nååh må snakke med dem i morgen..

men mange tak skal i ha

ja ring og tag en snak med dem... du har jo ikke givet ham børnesår med vilje og det er heller ikke din skyld at institutionen har lukket... så mon ikke de kan forstå det

Anmeld

28. juni 2010

vingummibamse

Ni-ko-li-ne skriver:

ja ring og tag en snak med dem... du har jo ikke givet ham børnesår med vilje og det er heller ikke din skyld at institutionen har lukket... så mon ikke de kan forstå det

nej lige netop det jeg ikke har..

nu må vi se hva de siger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.