Mobiltelefon hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Malene

Jeg ved ikke helt hvornår det er ok, at give sit barn en mobiltelefon. Da jeg afleverede Mads i SFO`en imorges, var der en pige på 7 år, som sagde hun fik en mobiltelefon, når hun starter i 1 klasse efter sommerferien.

Hvornår er det ok at give sit barne n mobiltelefon?

Jeg syntes selv det er svært at tabe stilling til hvornår det er ok eller hvor gammel min egen dreng skal være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

karina1980

altså på vores skole anbefaler de ikke børn under 10 år har en mobil tlf. så det må vel være en gang hen i 3-4 klasse, det er også ca der de kan læse og skrive en sms selvstændigt.

som regel vil en mobil tlf. blive brugt til at høre musik eller spille på, det er ihvertfald det de børn min søn går i klasse med bruger dem til

her ligger der en hjemme som han kan bruge til at ringe til mig, hvis han er kommet først hjem eller vi har aftalt han må tage hjem tidligt, den er der blot for min trygheds skyld.  men det er så hellere ikke hans mobil

Anmeld

28. juni 2010

Pia.

Mille som er 7 år har mobil telefon - hun har længe ville have en for det havde hendes storebror på 11 år jo... - Så i foråret fik hun sin første mobil.. Og jeg syntes det er så skønt at hun har fået det - når hun er ude og lege ved jeg hun altid kan ringe til mig hvis der er det mindste og jeg kan også altid få fat i hende...

Den kommer selvfølgelig ikke med i skole og på sfo'en men den bruges her hjemme og så hjælper den hende godt på vej med stavningen ...

Knus Pia - Tænk min lille pige skal i 2 klasse efter sommerferien... VILDT... Og for det ikke skal være løgn skal hendes storebror i 5 klasse....

Anmeld

28. juni 2010

wamse

Min søn fik en da han var 6 år. Han tog bussen fra Haderslev til Vejen alene mellem mor og far, så det var vigtigt for mig og ham at vi kunne have kontakt, hvis der skulle ske noget, eller hvis han var utryg.

Ja og nu er mobilen vokset fast til ham, som en ekstra del af hans krop For nu er han teenager og går aldrig nogen steder uden en mobil.

Anmeld

28. juni 2010

lotte32

Herhjemme skal man være 10 år før man må få en mobil 

Hvis min datter på 6 gerne vil sende en sms eller et billede til sin far, så låner hun min..

Knus Lotte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.