Fodbold...midt om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

297 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. juni 2008

3rollinger

Nu i disse fodbold EM tider, er fjernsynet mange aftener stillet ind paa bold, ikke for min skyld for Danmark spiller jo ikke, og hvad er der saa ved det?

Igaar spillede Spanien kvartfinale mod Italien og forventningen var stor hernede. Spanierne plejer ikke at vaere for heldige mod italienerne, og lige praecis den 22 juni er Spanien flere gange blevet slaaet ud af turneringen. Men igaar skulle vaere anderledes. Ikke at jeg var mere interesseret af den grund og jeg gik i seng kl. 22. Men klokken 23.30 blev jeg vaekket af truthorn, bilhorn, raaben og skrigen. Og paa trods af at jeg for laengst var i droemmeland vaagnede jeg og kunne jo godt regne ud at Spanien havde vundet. Jeg var dog lidt forvirret over det sene tidspunkt men kom hurtig frem til konklusionen at der havde vaeret ekstratid og straffespark :)

De dyttede og larmede i en hel time og jeg var faktisk ret traet af dem til sidst. Hvis det saa bare havde vaeret finalen, men nej, hvis ellers alt gaar som planlagt skal jeg ligge oere til det igen ogsaa torsdag og 30 gange vaerre soendag :S

Desuden vaagnede Daniel ogsaa til sidst, og pga larmen og 25º varme havde han lidt svaert ved at falde i soevn igen.

Knus
st

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2008

Doktor Doolittle

Pyha st det lyder ikke så fedt :(
(H) Tina

Anmeld

23. juni 2008

Stumpen

Ja, så vil jeg da næsten håbe for jer at Spanien ikke vinder ;)
(H) Anja..

Anmeld

23. juni 2008

st

Kære st.

Sjovt det du skriver. De syd landske (hedder det det ?) har altså en anden måde at fejre fodbold sejre på. FOr ca 3 år siden var Jeppe og mig en tur i Tyrkiet, da der også var et eller andet forbold halløj. De vandt en aften, og der var bare fest og ballade i gaden. De jordede rundt i deres biler og dyttede og båttede i laaang tid. Det var dog hyggeligt for os, da det var før vi fik Mads, og bare kunne nyde deres tossetheder på caféen.

Men jeg håber da de kommer langt og vinder finalen og at finalen vel at mærke spilles en eftermiddag efter Daniels middagssøvn.

st.

Anmeld

24. juni 2008

3rollinger

Jeg tror at jeg paa torsdag vil proeve en anden indgangsvinkel "If you can't beat them, join them" og saa gaa ned og se fodbold paa baren med alle de fodboldvilde spaniere. Ja, st, det maa aabenbart vaere noget typisk for syden. Nu var jeg ogsaa i Spanien i '92 da vi selv blev Europamestre saa oplevede ikke den danske stemning paa egen krop, men var der ikke en dytten og larmen som hernede eller hvordan fejrede man det? Hvis man skal se paa den lyse side af sagen, saa dytter de i det mindste ikke hver onsdag og soendag naar der er klubkampe :) Knus st

Anmeld

24. juni 2008

Doktor Doolittle

Jeg håber du kommer til at nyde kampen på torsdag st - drik et par øl for mig og giv den gas nede på baren :P
(H) Tina

Anmeld

24. juni 2008

st

Hmm det er jo efterhånden 16 år siden, så dengang var jeg jo kun 13 år. Men jeg kan huske jeg var på camping ferie dengang, men mindes ikke at det blev fejret med horn. Men der var jo et kæmpe arrangement på Rådhuspladsen da de kom hjem. Det er det jeg kan huske fra dengang.

Men der er altså noget festligt over den måde de hujer på. Jeg synes det viser sammenhold, når så mange mennesker går sammen og fejrer en begivenhed på den måde. Noget vi danskere godt kunne lære lidt af.

Skal dine forældre være hos jer længe?

st

Anmeld

24. juni 2008

3rollinger

Hej st

De skal bare vaere her til fredag og saa tager de Laura med hjem. Laura har jo ferie fra i fredags til engang sidst i september og det er lidt svaert at faa til at haenge sammen med mine 22 dages ferie :(. Saa haaber jeg samtidig at hun faar lidt styr paa det danske.

De har allerede ringet to gange idag for at faa noget akut oversaettelseshjaelp :D

Anmeld

24. juni 2008

st

Det lyder da for hyggeligt. det glæder bedsteforældrene sig garanteret til.

Er der aldrig problemer med at de er væk fra hinanden for længe? Jeg tænker på at de er i Dk og hun er i Spanien?

st.

Anmeld

24. juni 2008

Stumpen

Jeg troede Laura var to-sprogede, men kan godt se at det er svært når du og din mand taler spansk til hinanden indbyrdes..
Det må være skønt at have dem nede på visit.. Min mor bor jo pt hos os, da hun er ved ta finde lejlighed her i byen, hun skal op og se på en på fredag, jeg krydser fingre for at det er noget for hende, da jeg kan mærke at vi er ved at gå hinanden lidt på nerverne.. Men hvad gør man ikke for at få en bedsteforældre tættere på, der gerne vil passe sit barnebarn ;)
(H) Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.