Johannes vej til verden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2010

Trolde_mor

Sikke en god FB, men sikke en omgang, og sikke en forskrækkelse i må have fået, da han kom ud.

Men dejlig er han nu den lille Johannes og...

TILLYKKE MED HAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

MarieMor

lulleh skriver:

nej . der var tre jdm der skønnede ham under hele fødslen til ca 3000gram

hmm .. det lyder da lidt skræmmende !

godt at han har det godt nu 

Anmeld

27. juni 2010

CamillaSoefelt

lulleh skriver:

Det hele startede fredag aften den 11juni. da manden og jeg var en tur på fødegangen for at få kørt en ctg, pga forhøjet blodtryk. alt så fint ud og vi kørte hjem igen. da vi kom hjem fik jeg smerter i underlivet. men tænkte ikke videre over det. lørdag morgen var alle smerterne væk. vi tog til hestemarkede med hans datter og nogle venner. jeg fik de samme smerter igen, men troede stadig ikke at det var veer. da vi kom hjem ville jeg lige ligge mig lidt, for var lidt træt af den tur. blev vækket igen omkring kl 16 og havde stadig de samme smerter. min mand og Emma tog ned for at handle ind. og da de kom tilbage skulle vi lave aftensmad. da vi stod og lavede aftensmad kom og gik de smerter hele tiden og tog til i styrke. der forstod jeg at det måske var veer. jeg sagde pænt til min mand at jeg måske havde veer men det gjorde ikke voldsomt ondt. det var bare træls at jeg ikke kunne lave noget. om aften fik vi hans forældre på besøg. min svigermor kiggede mærkeligt på mig og spurgte om jeg havde veer. jeg sagde det ved jeg ikke. men har nogen mærkelig smerter for neden. hun grinte og sagde du har veer min pige. da de var på vej hjem sagde hun bare vi ses senere. da de skulle passe Emma. hele aftenen havde jeg min veninde i mobilen, der blev ved med at sige jeg lige skulle ringe til fødegangen for det var veer. jeg ringede der ind og fik fat i en jdm. hun sagde at jeg gerne komme ind og blive undersøgt hvis jeg havde lyst. vi fik snakket frem og tilbage og blev enige om at jeg ringede igen når synes jeg ville undersøges. da kl var 00 blev manden og jeg enige om at vi lige kører en tur derind. hans forældre kom og vi kørte afsted for at hente min veninde der skulle med til fødslen. vi er inden på fødegangen ca kl 1 bliver taget fint imod af en jdm som ville køre en ctg og bagefter ville undersøge mig. hun vil så til at undersøge mig og begynder så at forklare. at livmormunden skal være helt væk og man skal begynde at åbne sig og alt muligt. da hun ikke tror jeg er i fødsel. hun undersøger mig og kigger så mærkeligt på mig og siger du er 4 cm åben, vi gør en fødestue klar. kommer i deres sygehus tøj og for taget blodtryk hver halve time. hele natten har jeg stadig kun små veer og det hele går i stå flere gange. for taget vandet og går så hele sygehuset tur. så er det vagtskifte og for en rigtig sød jdm som siger at jeg bare ska blive ved med at gå tur. har stadig kun små veer. kl 12 kommer jeg i badekar og så begynder veerne virkelig at komme. da kl er 14 vil jeg gerne op igen. hun undersøger mig og siger at jeg nu er 10 cm åben og om jeg har lyst til at presse. ja det vil jeg, for nu gad jeg dælme ikke mere. da hovdet er halvt ude hælder hun olie på hans hoved og nøj hvor det gjorde ondt. i næste pres veer kom han ud . med navlesnoren omkring maven 2 gange og halsen 1 gang. min mand fik ikke lov til at klippe nalvesnoren for det skulle gå stærkt. jdm og sosu blev meget overrasket over han lave vægt og der blev tilkaldt børnelæger.  vi måtte ikke se moderkager og den blev ført væk med det samme. det viste sig at der var en stor defekt i moderkage som var skyld i hans lave vægt.

Johannes kom til verden kl 14.47 med en vægt på 1840gram og 47cm lang. vi blev ført over på barselsgangen og var der en lille times tid, da der kom en børnelæge og hentede os. hun sagde at det var nu og vi skulle skynde os. vi blev ført ned på neo og han fik lagt sonde og taget blodsukker. dagen efter var hans blodsukker rigtig fint og nu skulle han bare lære at spise. de skete fredag den 18 juni om aften. der spiste han hele sit måltid selv. lørdag kom børnelæge og undersøgte ham og sagde nu kan i godt komme hjem. i skal bare komme igen mandag og vejes. nøj det var skønt at komme hjem . mandag morgen skulle vi derinde igen for måske sidste gang. han blev vejet for havde tabet sig 16 gram. :/ fik afvide vi skulle komme igen onsdag morgen og vejes igen . onsdag morgen fik vi han vejet og han havde taget rigtig fint på . 2022gram og 48cm lang. så der går den rigtig vej nu .

det var en lidt lang fb. men håber i kunne lide den .

Knus Marie Louise og Johannes som idag er 13 dage

Hvor er han sød... Tillykke.

Anmeld

27. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med jeres prins - han ser vel nok bare sød og dejlig ud

Anmeld

28. juni 2010

lulleh

MarieMor skriver:

hmm .. det lyder da lidt skræmmende !

godt at han har det godt nu 

Det var det også . men vi har det alle godt nu .

Anmeld

28. juni 2010

Vial

Stort tillykke med den lille dejlige trold.

Hvad er det for noget med at smøre olie på hovedet inden han kommer helt ud? Er det normalt? Det har jeg aldrig hørt om før.

Anmeld

28. juni 2010

lulleh

KaMa skriver:

Stort tillykke med den lille dejlige trold.

Hvad er det for noget med at smøre olie på hovedet inden han kommer helt ud? Er det normalt? Det har jeg aldrig hørt om før.

det ved jeg heller ikk hvornår hun gjorde. :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.