Bm!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. juni 2010

linemus

Jeg har lige et par spørgsmål

Ang. dine lækre muffins. Når du bager dem, kommer du så papirformene ned i sådan en fast muffinform (med plads til flere) eller bliver de fine nok i formen bare i papirform? Hvor lang tid før lavede du dem, og tåler de køleskab med pynt på?

Jeg syntes, jeg hørte, at du ikke spiser kød (og måske vidste jeg det allerede, men havde glemt det). Nu er jeg jo drønnysgerrig efter at høre, hvad du så spiser, da vi næsten ikke får kød herhjemme mere. Det sværeste er dog rugbrødspålæg - hvad gør du der?

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Tynen

linemus skriver:

Jeg har lige et par spørgsmål

Ang. dine lækre muffins. Når du bager dem, kommer du så papirformene ned i sådan en fast muffinform (med plads til flere) eller bliver de fine nok i formen bare i papirform? Hvor lang tid før lavede du dem, og tåler de køleskab med pynt på?

Jeg syntes, jeg hørte, at du ikke spiser kød (og måske vidste jeg det allerede, men havde glemt det). Nu er jeg jo drønnysgerrig efter at høre, hvad du så spiser, da vi næsten ikke får kød herhjemme mere. Det sværeste er dog rugbrødspålæg - hvad gør du der?

Knus Line

Må man liiige snige sig ind her?

Jeg plejer at bage muffins med papir i de der muffinforme.
De gange jeg bare har bagt dem med papir er de blevet helt flade og udsmattede (Men okay - Jeg er sgu heller ikke nogen haj i et køkken, så måske andre besidder en mere ferm evne?)

Nu I snakker om kød;
Har forresten selv en veninde der er MEGA veganer.
Hun tåler ikke mælkeprodukter og spiser hverken æg, fisk eller kylling, så man bliver virkelig sat på prøve når hun gæster hytten
Hun er fint tilfreds med et stykke rugbrød med agurk på
Hatten af for dem der gør det - Jeg ville ikke kunne holde en dag

Nå, sidespring... Måske jeg skulle komme i gang med den PB til dig

Anmeld

25. juni 2010

birgittemarie

Jædz, jeg bager dem i sådan en fast muffinform med plads til mange og så med papirformene nede i. Men jeg købte nogle papirforme fra Ötker til barnedåben, som var så kraftige, at jeg godt tror, de kunne holde til at blive bagt alene i dem.

Jeg har været vegetar siden jeg var 15 og indtil jeg blev 20 var jeg veganer og spiste hverken æg eller mælk heller. Det var ikke godt, men jeg havde på den anden side også anorexi, så det endte i hvert fald i bla dårlige tænder pga under/fejlernæring.

Da jeg blev 20 begyndte jeg så at spise fisk, mælk og æg også og det har jeg gjort siden, så vi spiser altså en del fisk herhjemme og jeg er jo så egentlig ikke vegetar, selvom jeg tror det.

MEN. Derfor har jeg da alligevel en masse gode pålægs idéer! Jeg spiser:

Avocado med tomater, hytteost, agurk el.lign.

Peanutbutter med reven gulerod fra den helt tynde side af råkosthjernet.

Nøddepostej.

Gulerodspostej.

Og æg, torskerogn, tun, makrel.

Det vigtigste, hvis I slet ikke spiser kød er at lave retter med bønner, kikærter, linser eller nødder.

God fornøjelse!

Knus Birgitte - og sig bare til, hvis du skal bruge nogle opskrifter.

Anmeld

25. juni 2010

Stumpen

Er det sundt for børnene ikke at få kød??

Spørger hende der ingen anelse har om noget i den stil og måske lever i stenalderen "børn skal da have kød- tiden"

Anmeld

25. juni 2010

Nadi

Jamie Oliver er super god til vegetar-retter, har to af hans kogebøger og der er næsten flere retter uden kød end der er med kød. Og det er faktisk dem uden der får tænderne til at løbe i vand -ej øv nu bliver jeg helt sulten selv om jeg lige har frådet en pose slik!!

Personligt tror jeg det er sundt nok for børn at være vegetar, hvis man husker at give dem de rigtige kosttilskud og lave varrieret mad.

Mht de muffins der så kan man også få forme som er af en form for blød plast, de kunne måske også bruges??

Anmeld

25. juni 2010

birgittemarie

Ja, silikone forme.

Jeg er sikker på, at man sagtens kunne brødføde sine børn uden kød, men det kræver virkelig en nøje gennemtænkt diæt.

Jeg tør sgutte, så mine børn får kødpålæg og kød med farmand en gang i mellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.