´Meget tæt på fødslen efterhånden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

xViktorsmorx

Jeg er godt nok nervøs efterhånden..

har kun 17 dage tilbage til terminen ..

Er forvirret om hvornår jeg skal ringe til fødegangen hvis det er at vandet ikke går , for det har jeg hørt det ikke altid gør??

& er forvirret om hvilken medicin jeg skal bede om under fødslen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Ann.

Hej

Ja det er faktisk kun 10% af alle fødende hvor vandet går først

Jeg vil sige at når du har veer, så skal du ringe ind til FG, så de er opmærksomme på at der nok snart sker noget. Enten vælger de at de vil tjekke dig ellers skal du bare vente til veerne kommer regelmæssigt med 5 minutter imellem ELLER til du ikke selv kan holde det ud mere.

Synes medicin er en god ide at have i baghovedet, med det er jo slet ikke sikkert at du får brug for det. Så synes ikke du skal sige med det sammen at du f.eks. vil have en epiduralblokade, men vent og se hvordan det hele går

Anmeld

24. juni 2010

ditdot

hej, 

Har også 17 dage til termin! er enig med foregående, jeg tror ikke du vi väre i tvivl når det hele går igang. Har du ikke väret til födselsforberedelse? ellers kan du nok läse om det på nettet. Vi regner med at blive så länge som muligt hjemme alt efter smerteintensitet + hvor lang tid der er mellem veerne. Ang smertelindring, vil jeg nok tage et par panodil derhjemme, på sygehuset vil jeg gerne i badekar + pröve akupunktur (det tilbyder de på hvidovre)  + evt lattergas hvis det bliver rigtig slemt. Epidural er en mulighed hvis födslen träkker ud eller smerterne bliver for voldsomme til at kunne holde ud. Ellers regner jeg med at vejrträkning (har gået til mamaprofylax födselsforberedelse som jeg VARMT kan anbefale til ALLE, der önsker at blive mentalt forberedt til födseln og önsker en super oplevelse med manden som partner der er med HELE vejen!) og en kärlig og engageret mand kan tage os en del af vejen. Gläder mig til en kämpe oplevelse for livet som bringer den störste gave af alle.

Knus herfra

Anmeld

24. juni 2010

xViktorsmorx

TrineLærke skriver:

Hej

Ja det er faktisk kun 10% af alle fødende hvor vandet går først

Jeg vil sige at når du har veer, så skal du ringe ind til FG, så de er opmærksomme på at der nok snart sker noget. Enten vælger de at de vil tjekke dig ellers skal du bare vente til veerne kommer regelmæssigt med 5 minutter imellem ELLER til du ikke selv kan holde det ud mere.

Synes medicin er en god ide at have i baghovedet, med det er jo slet ikke sikkert at du får brug for det. Så synes ikke du skal sige med det sammen at du f.eks. vil have en epiduralblokade, men vent og se hvordan det hele går

spørger nok lidt dumt men hvad er en epiduralblokade?

har hørt mange snakke om det men er ikke helt klar over hvad det er?

Anmeld

24. juni 2010

Ann.

Det er sådan et lille karteter der bliver lagt i ryggen - det gør IKKE ondt

Og der skal de så skrue op og ned alt efter hvor mange smerter du har og efter hvor tæt du er på at føde. Det kan varmt anbefales hvis du har rigtig mange smerter. Det fik jeg da jeg fødte min datter og hvilken lettelse

En ting jeg aldrig vil anbefale er saltvandsdråber/bistik - det gør så hammer ondt, jeg skreg da de lagde dem :/

Anmeld

24. juni 2010

isimaven

epiduralblokade er det samme som rygmarvsbedøvelse...
Mine råd ang. fødslen er at du skal mærke efter din krop, bevare roen, tro på dig selv og så skal du nok få en god fødsel
Fødsel er en meget naturlig ting og er en kæmpe oplevelse så ikke være nervøs det skal nok blive fantastisk.
Måske skulle du se nogle fødselsvideoer på youtube og læse lidt om fødsler og smertelindring for at du kan føle dig velforberedt
Men ingen to fødsler er ens så din bliver unik og helt din egen
held og lykke om ikke så længe
herfra

Anmeld

24. juni 2010

XXSS

xViktorsmorx skriver:

Jeg er godt nok nervøs efterhånden..

har kun 17 dage tilbage til terminen ..

Er forvirret om hvornår jeg skal ringe til fødegangen hvis det er at vandet ikke går , for det har jeg hørt det ikke altid gør??

& er forvirret om hvilken medicin jeg skal bede om under fødslen??

Mit vand gik ikke, men jeg fik veer og ringede da jeg følte for at nu måtte jeg lige konferere med dem.. Ring hvis du bliver nervøs eller hvis du er i tvivl, de sidder der for det samme.

Jeg fik epidural, som var rigtig effektiv på mig - hvis du gerne vil have smertestillende og ønsker hurtig virkning kan det anbefales. Jeg kunne efterfølgende intet mærke, men var ikke lammet og så fik jeg lige et pusterum fra veerne, hvilket var rigtig dejligt.

Men lad være med at gå i panik - så hellere ring engang for meget end for lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.