De små spark i maven. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Christina31

Hvor ofte, og hvor meget mærker i jeres små babyer i maven?

Jeg synes virkelig, at jeg kan mærke, at vores lille dreng er vokset meget den sidste tid. Der kommer efterhånden nogle store spark- som om, han prøver på, at bryde ud af mit maveskind.

Jeg kan mærke, at han sover mere nu end, han gjorde for 3-4 uger siden- der var han konstant aktiv med små spark. Nu giver han den 'hele armen' ca. 3 gange om dagen (især når jeg ligger i sengen om aftenen), men han har også lange perioder, hvor han er stille. Og hvor jeg kun mærker, at han trykker mod maveskindet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

oo

jeg har mærket vores barn hver dag - med meget få undtagelser - siden ejg var 14+6 nu er det ordentlige los der kommer, hele vejen rundt omkring blæren, tarmen, siderne og så lige i maven. min moderkage ligger foran, så det er nok derfor jeg har mærket den så kraftigt så tidligt og så kraftigt nu. jeg er begyndt at kunne mærke når ryggen glider forbi...det føles lidt som at blive spændt helt ud, ikke vildt behageligt.

og vores er en syvsover uden lige, den vågner tidligst klokken 10 og så får man lige et par godmorgenlos og så er der aktivitet næsten hele dagen og om aftenen kan jeg først falde i søvn omkring midnat, fordi den blir ellevild når jeg ligger på ryggen i sengen  (det passer ikke ret godt med A-menneske moderen!!). til gengæld er den rigtig god til at falde i søvn når jeg siger "nu skal vi altså sove, godnat!" - så det satser jeg kraftigt på også virker når den kommer ud

igår sad jeg med en pude henover lårene og ligeopad maven i en stol og der formåede den at sparke så hårdt til maven, at puden lige vippede

Anmeld

26. juni 2010

Louisesam

Jeg synes min lille drengs aktivitetsmønster ligner din lilles  Sparker færre gange dagligt nu, men når det endelig sker giver han den gas

Anmeld

26. juni 2010

Christina31

Tjuhl skriver:

jeg har mærket vores barn hver dag - med meget få undtagelser - siden ejg var 14+6 nu er det ordentlige los der kommer, hele vejen rundt omkring blæren, tarmen, siderne og så lige i maven. min moderkage ligger foran, så det er nok derfor jeg har mærket den så kraftigt så tidligt og så kraftigt nu. jeg er begyndt at kunne mærke når ryggen glider forbi...det føles lidt som at blive spændt helt ud, ikke vildt behageligt.

og vores er en syvsover uden lige, den vågner tidligst klokken 10 og så får man lige et par godmorgenlos og så er der aktivitet næsten hele dagen og om aftenen kan jeg først falde i søvn omkring midnat, fordi den blir ellevild når jeg ligger på ryggen i sengen  (det passer ikke ret godt med A-menneske moderen!!). til gengæld er den rigtig god til at falde i søvn når jeg siger "nu skal vi altså sove, godnat!" - så det satser jeg kraftigt på også virker når den kommer ud

igår sad jeg med en pude henover lårene og ligeopad maven i en stol og der formåede den at sparke så hårdt til maven, at puden lige vippede

Det lyder til, at i får en meget vågen og aktiv lille baby.  Vores lille Sigurd i maven er også meget, meget vågen om aftenen, når jeg smutter i seng. Og så er det helt håbløst at falde i søvn...men super skønt med alt den aktivitet. - Når jeg så vender mig om på siden i sengen for at få lidt ro, sparker han alt, hvad han kan ned i madressen.

Nogengange kommer der nogle overraskende store spark, som jeg slet ikke kan forstå, at han har kræfter til allerede. F.eks. forleden dag, hvor min kæreste lagde sit øre ned til maven for at lytte lidt til Sigurd, fik han et ordentlig spark lige på kinden. Det var ret sjovt. hi.. Jeg kunne slet ikke stoppe med at grine...

Anmeld

26. juni 2010

misslea

Christina28 skriver:

Hvor ofte, og hvor meget mærker i jeres små babyer i maven?

Jeg synes virkelig, at jeg kan mærke, at vores lille dreng er vokset meget den sidste tid. Der kommer efterhånden nogle store spark- som om, han prøver på, at bryde ud af mit maveskind.

Jeg kan mærke, at han sover mere nu end, han gjorde for 3-4 uger siden- der var han konstant aktiv med små spark. Nu giver han den 'hele armen' ca. 3 gange om dagen (især når jeg ligger i sengen om aftenen), men han har også lange perioder, hvor han er stille. Og hvor jeg kun mærker, at han trykker mod maveskindet.

Siden 19. uge har jeg mærket vores lille pige hver eneste dag, og mange gange om dagen

Til alle tre scanninger (NF, privat scanning og MD scanning) har vi fået at vide, at vi venter en usædvanlig livlig lille pige

Altså... den er sten sikker hver morgen, når jeg står op, så får jeg lige nogle fine "god-morgen-mor-spark" mens jeg spiser morgenmad...!!! I løbet af dagen er det meget forskelligt hvornår hun sparker, men næsten hver gang jeg sætter mig ned på arbejdet (arb. i en børnehave så det sker ikke så tit..hehe), og så når jeg kommer hjem fra arbejde og sætter mig i sofaen!!!

Og aftenen når jeg er kommet i seng, så får den heeeele armen... nogle gange er det næsten lige i overkanten, for jeg har sååå svært ved at sove, når hun mostler rundt derinde.... for det e rjo såå hygsomt at mærke hende!!

Flere gange er jeg vågnet op om natten, fordi der e ruhæmmet meget gang i hende derinde...!! Hvis det er de ubehagelige steder hun sparker, altså når det er meget dybt inde, så prøver jeg lige at skubbe lidt hende og evt. vende mig om på den anden side for at få hende til at sparke et andet sted

Så alt i alt... en meget aktiv ung dame, jeg gemme rpå derinde

Mange fra Lea 25+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.