Nu jeg er ved alle mine spekulationer..

Jeg er vokset op i et hjem hvor vores dør altid har været åben for alle, det gælder min brors og mine venner, mine forældres venner, naboer, kollegaer - tja hvem der nu kiggede forbi. Hos mine forældre går alle mennesker bare ind i køkkenet, hvis der er nogen der ringer på så bliver de altid inviteret ind (ja altså ikke jehovaer og fremmede mennesker

). Den mentalitet ligger dybt i mig og den har jeg taget med mig, heldigvis har Martin det på samme måde.
Når nogen kommer og besøger os, så står vi aldrig i døren og taler med dem, vi inviterer dem altid ind og byder på et eller andet at drikke. Det syntes jeg er hyggeligt og almindelig pli. Det sker selvfølgelig at der kommer gæster når man ikke lige er i humør til det men alligevel byder vi dem altid ind til en tår at drikke og det ender alligevel altid hyggeligt.
Mit spørgsmål lyder på: Hvad er normalt hjemme hos jer, er jeres dør og så altid åben og syntes I ikke at det er helt normalt at byde folk noget når de kommer på besøg? Vi gør alt hvad vi kan for at folk føler sig tilpasse og velkomne i vores hjem, hvad gør I? Faktisk syntes jeg ofte det er hyggeligst at være sammen med venner hos os fordi stemningen altid er hyggelig og afslappet når vi er her. Nogen falder det bare ikke naturligt at være værter.. Er det mon hvad man er vokset op med der gør sig gældende?
Anmeld