Søskende der sover sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.811 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi er lige begyndt på, at Luka på 2 år og 8 mdr. og Lina på 15 mdr. skal dele værelse.

Luka har indtil nu haft sit eget værelse og Lina har sovet hos os.

Jeg er nu ved, at bytte rundt på soveværelse og Luka's værelse. Det vil sige, at jeg er godt igang med, at male det nye børneværelse. Vi sover så i stuen og Lina er kommet ind på Luka's værelse imens at maleriet står på.

I går var første gang og Luka kunne ikke helt finde ud af det. Vi puttede Lina først og Luka blev først puttet da vi var sikre på, at hun sov. Nå, men Luka hoppede op af sin seng hele tiden og ville hen til Lina. Lina var super sej og lagde sig til, at sove de 5-6 gange hun blev vækket.

I dag er en hel anden sag. Lina sov også, da Luka blev puttet, men hun vågnede. Hun nåede, at skide 1 gang og Luka 2 gange, og så startede festen. De hoppede begge i deres senge og ville absolut ikke sove på trods af, at de begge var trætte.

Jeg er selvfølgelig alene hjemme i aften og død træt efter, at have malet hele dagen, så overskudet var det ikke lige. Det endte med til sidst, at Lina kom i sin barnevogn og Luka blev på værelset. Da Luka så endelig sov kunne jeg putte Lina som så faldt i søvn rimeligt hurtigt.

Hvordan har I lært jeres børn, at sove sammen? Er det bare kommet af sig selv/tilvænning?

Kh. Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

MoarHvidovre

Slet ingen der har erfaringer med, at få søskende til, at sove sammen?

Anmeld

27. juni 2010

MoarHvidovre

Der er 49 der har læst mit indlæg, men ikke en eneste der har et godt råd - kan det virkelig passe???

Anmeld

27. juni 2010

XXSS

Jeg kigger med.. Vi skal selv til det samme her lige om lidt når der kommer en lillebror eller lillesøster. Olivia bliver præcis 18 mdr.

Vi har arrangeret soveværelse i kombi til begge og legeværelse i kombi til begge - så jeg formoder at vi prøver os ad.. Har desværre ikke nogle gode råd  

Anmeld

27. juni 2010

ML

Bare for at give dig et svar, men har desværre ikke erfaring med det endnu. Vi bor selv i en to værelses med vores to drenge, en på 2 år og en på 8 dage. I nat skal vi for første gang sove alle sammen i soveværelset og har fået sat seng op til den lille. Den sidste uge har jeg sovet på sofaen med baby. Men det bliver spændende at se hvordan de tager det, eller mest vores store dreng egentlig.

De skal nok lære at sove fra lidt puslen og larm, de skal jo have deres søvn. Så mon ikke bare dine børn skal lære det med tiden? Det er jo altid svært at blive flyttet rundt i hvor man skal sove og kan skabe uro i sig selv. Men mon ikke en lille uges tid og så sover de fra både jordskælv og gråd Held og lykke med det i hvertfald

Anmeld

27. juni 2010

iris-mor

Jeg kunne godt tænke mig at vores delte værelse af socialeårsager. Jeg delte med mine søskende og syntes det var vældig hyggeligt. Men jeg er nu lidt nervøs for om den stor kan finde på ville løfte eller komme ting i munden på den lille, så venter lidt endnu til den lille selv er i stand til at sige/slå fra

ida

Anmeld

27. juni 2010

MoarHvidovre

- skriver:

Vores sover sammen og har gjort længe...

De skal vænne sig til hinanden, så put dem samtidig og gå så hellere ind og put dem ned flere gange....

Vores er nu 3 og 4½ og har delt værelse i godt 2 år.

Min pige vågner mange gange når Luka skal puttes, da hán "larmer" lidt med at kalde og er meget nysgerrig på hende. Det ender med, at de begge står og hopper i deres senge. hm hm hm. Har dine også gjort det?

Jeg må prøve, at lægge dem samtidig - jeg er villig til, at prøve alt.

Hvor lang tid gik der før, at dine havde vænnet sig til, at sove sammen?

Anmeld

27. juni 2010

MoarHvidovre

- skriver:

Det nyt, ligesom med alt andet nyt skal de lige lære det.

Det gik ok hurtigt....

Sørg for de er faldet godt til ro med en historie/sang...

Jeg både læser og synger en sang inden, at vi putter. Det har jeg gjort meget længe og han synes, at det er super hyggeligt.

Tak for dit svar - det må helt sikkert prøves

Anmeld

27. juni 2010

MORJESPERSEN

MoarHvidovre skriver:

Vi er lige begyndt på, at Luka på 2 år og 8 mdr. og Lina på 15 mdr. skal dele værelse.

Luka har indtil nu haft sit eget værelse og Lina har sovet hos os.

Jeg er nu ved, at bytte rundt på soveværelse og Luka's værelse. Det vil sige, at jeg er godt igang med, at male det nye børneværelse. Vi sover så i stuen og Lina er kommet ind på Luka's værelse imens at maleriet står på.

I går var første gang og Luka kunne ikke helt finde ud af det. Vi puttede Lina først og Luka blev først puttet da vi var sikre på, at hun sov. Nå, men Luka hoppede op af sin seng hele tiden og ville hen til Lina. Lina var super sej og lagde sig til, at sove de 5-6 gange hun blev vækket.

I dag er en hel anden sag. Lina sov også, da Luka blev puttet, men hun vågnede. Hun nåede, at skide 1 gang og Luka 2 gange, og så startede festen. De hoppede begge i deres senge og ville absolut ikke sove på trods af, at de begge var trætte.

Jeg er selvfølgelig alene hjemme i aften og død træt efter, at have malet hele dagen, så overskudet var det ikke lige. Det endte med til sidst, at Lina kom i sin barnevogn og Luka blev på værelset. Da Luka så endelig sov kunne jeg putte Lina som så faldt i søvn rimeligt hurtigt.

Hvordan har I lært jeres børn, at sove sammen? Er det bare kommet af sig selv/tilvænning?

Kh. Katja

Min piger har altid sovet sammen..Men de er jo også tvillinger... Men de laver også en fest nogle dage og andre dage ikke. De vækker ikke hinnanen mere, da de nu kender hinannes lyde, så jeg tror bare du skal give dem lidt tid..så skal de nok få det lært..

Held og lykke

Anmeld

27. juni 2010

MoarHvidovre

MORJESPERSEN skriver:

Min piger har altid sovet sammen..Men de er jo også tvillinger... Men de laver også en fest nogle dage og andre dage ikke. De vækker ikke hinnanen mere, da de nu kender hinannes lyde, så jeg tror bare du skal give dem lidt tid..så skal de nok få det lært..

Held og lykke

De vækker ikke hinanden når de endelig sover og f.eks. græder om natten. Det er når de skal sove der er problemet.

Nu prøver jeg at putte dem samtidig og ser hvad der sker ved det med historie og sang til dem begge. Så får Lina sin flaske og Luka bliver der sagt godnat til. Så må vi se hvad der kommer ud da af det.

Luka har godt nok samtidig skiftet fra tremmeseng til højseng - så den har han også skulle forholde sig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.