Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi er lige begyndt på, at Luka på 2 år og 8 mdr. og Lina på 15 mdr. skal dele værelse.
Luka har indtil nu haft sit eget værelse og Lina har sovet hos os.
Jeg er nu ved, at bytte rundt på soveværelse og Luka's værelse. Det vil sige, at jeg er godt igang med, at male det nye børneværelse. Vi sover så i stuen og Lina er kommet ind på Luka's værelse imens at maleriet står på.
I går var første gang og Luka kunne ikke helt finde ud af det. Vi puttede Lina først og Luka blev først puttet da vi var sikre på, at hun sov. Nå, men Luka hoppede op af sin seng hele tiden og ville hen til Lina. Lina var super sej og lagde sig til, at sove de 5-6 gange hun blev vækket.
I dag er en hel anden sag. Lina sov også, da Luka blev puttet, men hun vågnede. Hun nåede, at skide 1 gang og Luka 2 gange, og så startede festen. De hoppede begge i deres senge og ville absolut ikke sove på trods af, at de begge var trætte.
Jeg er selvfølgelig alene hjemme i aften og død træt efter, at have malet hele dagen, så overskudet var det ikke lige. Det endte med til sidst, at Lina kom i sin barnevogn og Luka blev på værelset. Da Luka så endelig sov kunne jeg putte Lina som så faldt i søvn rimeligt hurtigt.
Hvordan har I lært jeres børn, at sove sammen? Er det bare kommet af sig selv/tilvænning?
Kh. Katja 

Anmeld