Sengetider og børn der leger sent ude...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Daisy

Her hjemme hos os har vi en sengetid der siger kl 8 skal børnene være i seng, når der er skole/børnehave. Men nu bor jeg i et socialt boligbyggeri. Og her løber børnene ude til kl 10-11stk om aftenen. har endda haft børn der kom og spurgte efter vores kl 9-10 om aftenen. Jeg fortæller så at de er i seng da det er over deres sengetid.

De andre børn løber ude og leger, og det forstyrer ikke mig, men det er lidt trælst at mine børn ligger i sengen og hører de andre lege og ha' det sjovt. Er det kun mig der er en sippe, der holder sigt til regler? Jeg ved at mine børn har brug for min 9-10 timers søvn, så de er veludhvilede til morgendagen.

De er de eneste børn der IKKE leger ude efter kl 8 om aftenen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

9510

Jeg syns det er i orden at du holder på de faste sengetider,,, jeg gør det samme,

nu bor jeg godt nok langt ude på landet, så der er ingen larm,, men jeg mener børn har brug for at komme i seng i ordenlig tid hver dag, så de er friske og veludvilet til at lære noget i dagtimerne

Anmeld

22. juni 2010

slettet_7530

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig en sippe, men du må forklare dine børn at du gør det for deres bedste, andet er der jo ikke rigtigt at gøre ved det, man kan ikke begynde at sætte retningslinjer op for hvornår børn må være nede og lege.

Men iøvrigt hvis det er de samme børn så tag en snak med forældrene om at de IKKE skal komme og spørge efter dine børn.

Mine unger er da også længere oppe når det er ferie og den står og venter lige om hjørnet, nogle steder har de allerede ferie nu.

Anmeld

22. juni 2010

Daisy

mynord skriver:

Jeg syns det er i orden at du holder på de faste sengetider,,, jeg gør det samme,

nu bor jeg godt nok langt ude på landet, så der er ingen larm,, men jeg mener børn har brug for at komme i seng i ordenlig tid hver dag, så de er friske og veludvilet til at lære noget i dagtimerne

Det er nemligt også det jeg holder på og tror

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Der vil jo altid være noget hvor ens børn ikke har det som alle andres..

Her er vi længe op i weekender og ferier og sengetiden er dælme svær at holde når det er lyst og godt vejr...men fra fredag og 6 uger frem, der er mine oppe til meget senere end de plejer..

Anmeld

22. juni 2010

9510

Daisy skriver:

Det er nemligt også det jeg holder på og tror

Syns også du skal fortsætte med det så, og så tage en snak med de forældre, hvis børn kommer og ringer på så sent, og sige til dem at dine unger altså ikke kan lege efter kl??,

Syns det er synd for de andre børn for de må da være trætte i skolen eller børnehaven, hvis de får lov at rende ude så sent

Anmeld

22. juni 2010

Daisy

albertesmor skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dig en sippe, men du må forklare dine børn at du gør det for deres bedste, andet er der jo ikke rigtigt at gøre ved det, man kan ikke begynde at sætte retningslinjer op for hvornår børn må være nede og lege.

Men iøvrigt hvis det er de samme børn så tag en snak med forældrene om at de IKKE skal komme og spørge efter dine børn.

Mine unger er da også længere oppe når det er ferie og den står og venter lige om hjørnet, nogle steder har de allerede ferie nu.

De børn der er kommet har været her, har, om endt efter et par gange, fattet at de får altså ikke lov til at komme ud efter sengetid.

Når der er fredag/lørdag eller ferie, bliver der lempet på reglerne med begrundelsen: Der er ikke skole/børnehave dagen efter så må i gerne.

Anmeld

22. juni 2010

Pia.

Jamen mine de to store er også ude hele aften og i weekenden er det næsten mørkt inden de kommer ind - de leger lige uden foran (og lidt i området) - vi har et bredt område foran huset og der mødes ca. 10-12 børn og leger. Mads har også et par venner fra børnehaven der leger der ude..

Mads på 4 år skal være inde halv otte - otte. han sover jo lige så længe han vil om morgenen så skal bare være i seng ca. kl. 21.00

Mille og Mikkel på 7½ år og 11 år skal være inde klokken 21.00 på ikke badedage og kl. 20.30 på badedage (med mindre de når det efter aftensmaden inden de løber ud igen)

Så ja mine børn er vel lidt sent ude, men jeg vudere det ud fra at de er friske om morgenen og de falder i søvn med det samme efter de er kommet i seng af alt den friske luft..

Knus Pia.

Anmeld

22. juni 2010

twinboys

mine drenge er 7år og de kommer i seng i hverdagene kl. 19,30... De skal så også op næste morgen kl. 6 og de har brug for de timer ellers kan de ikke hænge sammen dagen efter... Selv nogle gange i weekenderne kommer de hen på det tidspunkt, de sover jo ikke længere i den anden ende og mindre søvn giver overtrætte børn...

Men i ferierne ja der er det når vi mener det er sengetid... Tidligst kl. 19.30 og senest kl. 22.30 + - dog nytårsaften da må de være oppe til vi har skudt raketter af, og derefter beder de også selv om at komme i seng...

Så hold fast ved hvad du synes er vigtigst for dine børn...

Du kender dem bedst...

Majbritt

Anmeld

22. juni 2010

Muffinmus

hm, kommer an på hvad alder. Snakker vi 11 år synes jeg fint kl 21-22 kan gå an i de lyse tider.

Men snakker vi mindre børn synes jeg det er for sent med mindre der er stor fest eller anden god grund til at de ikke skal i seng til normal sengetid:-)

Her kommer mine i seng kl 19- nogle enkelte gange er den blevet 20.

Juleaften og nåtårs aften var kl 21. Men det er også det aller seneste de har været oppe og det var jo indenfor.

Ved godt nogle ikke tager sig af faste sengetider, men for os er det vigtigt at de bliver overholdt og jeg synes det er det bedste for MINE børn:-)

Men de er jo også små endnu, 16 mdr og 3 år ca.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.