Nedtrapning og stop med amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Pige2009

Hej Alle.

Laura er nu 8 mdr. og hun bliver stadig ammet 2 gange dagligt - formiddag og eftermiddag, samt nogle gange tidligt morgen, hvis jeg synes hun vågner slt for tidligt og sutten ikke dur. Jeg vil dog snart gerne trappe lidt mere ned med amningen, men er i tvivl om hvornår.

Hvornår stoppede I med alt amme fuldstændig?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Halbschön

Baagøe skriver:

Hej Alle.

Laura er nu 8 mdr. og hun bliver stadig ammet 2 gange dagligt - formiddag og eftermiddag, samt nogle gange tidligt morgen, hvis jeg synes hun vågner slt for tidligt og sutten ikke dur. Jeg vil dog snart gerne trappe lidt mere ned med amningen, men er i tvivl om hvornår.

Hvornår stoppede I med alt amme fuldstændig?

K.h. Linda

Hej Linda ;-)

Jeg skulle starte efter barsel allerede da Nicolai var 4mdr, så det begyndte jeg jo helt naturligt at skrue ned for amningen.. Jeg havde ikke overskud til at malke ud imens jeg var i skole og på arbejde, så det blev sådan at han fik MME i dagtimerne, når jeg ikke var sammen med ham, og så snart han var hjemme ved mig igen, så blev han ammet. Det gik meget nemt, startede stille og roligt ud med at halvdelen af hans måltid var ved mig og resten på flaske.

Da han var 5,5mdr kom de to første tænder og i samme periode sagde han helt selv fra mht. amningen.. Siden har han ikke fået ved mig, og han har ikke haft lyst når han har fået det tilbudt.. ;-)

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

Renée88 skriver:

Hej Linda ;-)

Jeg skulle starte efter barsel allerede da Nicolai var 4mdr, så det begyndte jeg jo helt naturligt at skrue ned for amningen.. Jeg havde ikke overskud til at malke ud imens jeg var i skole og på arbejde, så det blev sådan at han fik MME i dagtimerne, når jeg ikke var sammen med ham, og så snart han var hjemme ved mig igen, så blev han ammet. Det gik meget nemt, startede stille og roligt ud med at halvdelen af hans måltid var ved mig og resten på flaske.

Da han var 5,5mdr kom de to første tænder og i samme periode sagde han helt selv fra mht. amningen.. Siden har han ikke fået ved mig, og han har ikke haft lyst når han har fået det tilbudt.. ;-)

Så kan jeg spørge på en anden måde. Hvornår vil I trappe mere ned og stoppe fuldstændig med MME?

Anmeld

22. juni 2010

Halbschön

Baagøe skriver:

Så kan jeg spørge på en anden måde. Hvornår vil I trappe mere ned og stoppe fuldstændig med MME?

Jeg har sagt at når han er 1 år, så skal det være HELT slut.. Og det er for at undgå at give ham ekstra jern, da jeg frygter at det gir ham hård mave, som han af og til har lidt tendens til..

Men som det ser ud nu får han kun de 400ml, som han skal ha... Og vi forsøger hver dag at gi mindre og mindre..

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

Renée88 skriver:

Jeg har sagt at når han er 1 år, så skal det være HELT slut.. Og det er for at undgå at give ham ekstra jern, da jeg frygter at det gir ham hård mave, som han af og til har lidt tendens til..

Men som det ser ud nu får han kun de 400ml, som han skal ha... Og vi forsøger hver dag at gi mindre og mindre..

Hvornår er han fra?

Anmeld

22. juni 2010

Halbschön

Baagøe skriver:

Hvornår er han fra?

17/10-09

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

Renée88 skriver:

17/10-09

Så er han lige 8 dage ældre end Laura Hun er fra den 25-10-09

Anmeld

23. juni 2010

Pige2009

Andre??

Anmeld

23. juni 2010

Brams

Min Lærke er fra 24.10.09 og hun bliver ammet 3 gange om dagen - lige inden hun skal ud og sove til formiddag og eftermiddag og så igen til aften når hun bliver puttet til natten.

Jeg skal ikke starte med at arbejde før hun er knap 11 mdr. så lige nu venter jeg og ser tiden an, om hun selv siger fra - det gjorde hun nemlig med den ene gang hun blev ammet om natten.

Er dog begyndt at tænke over det selv, mest moderlig bekymring om at det nok snart er slut

Det virker dog som om at det efterhånden mere er en "tår for at slukke tørsten/falde til ro inden hun skal sove" amning mere end det er egentlig fordi hun mangler mad.

Anmeld

23. juni 2010

lion

Cassandra fik mme til hun ca var 1 år, der havde jeg sørget for at hun fik vores mad og mælk.

Det vidste sig det var mere tørst end sult om aften/natten så hun fik en flaske med vand i stedet og ingen problemer med det, men hun fik også kun mme til natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.