kitty skriver:
Hej alle skønne piger i behandlingsgruppen!
Jeg havde en samtale med min veninde for nylig om barnløshedsbehandling. Hun er netop opstartet i behandling, og det skal vi jo også snart. Vi kom derfor til at snakke om, hvilke ting der støttede os i den process, det er at overgå til behandling, og hvad det betyder, når nogen forstår 100% hvad man går igennem, og ikke blot klapper på skulderen og siger "det skal nok gå".
Dem der klapper på skulderen og hepper er også guld værd
, men jeg føler mig som millionær at have sådan en dejlig gruppe som Jer herinde, hvor jeg kan dele sorger og glæder, og spørgsmål, når det hele brænder på!!
For I ved hvad det vil sige. I har virkelig hjulpet mig meget, og det kunne jeg ikke undvære!
Derfor nævnte jeg selvfølgelig for hende, at det var Jer der havde en stor fortjeneste i mit overskud, og at jeg ikke kunne leve uden. Hvortil hun svarer, at barnløshedsgrupper på nettet kun snakker om det negative og hun slet ikke kunne holde ud at deltage i sådanne fora, da hun blev deprimeret og modløs af det. Og så er det jeg tænker: Er vi det? Suger vi modet fra hinanden og fokusere på det negative? Fortæller kun om de gange hvor det går galt, og er sørgmodige hele tiden? Det er bestemt ikke min opfattelse.
Hvad synes I? Jeg holder af Jer, hver og en, og vi holder sammen og kæmper sammen! Det gør mig stærk, når jeg er allemest svag!
Hej søde Kitty. Tak for dine søde ord. Synes også at det er skønt med sådan en dejlig gruppe kvinder der kan og vil støtte op omkring hinanden, ikke behøver at forklare sig for at blive forstået, og at der findes et sted hvor vi kan læsse af, af både godt og skidt.
Min opfattelse er, at vi ikke er negative herinde, men det er klart, at der ind imellem kommer modløse indlæg, og nogle gange flere i træk. Det kan ikke undgås at det ind imellem vil fylde meget når tingene ikke kører for flere af os, og det skal der også være plads til, for det jo der vi har allermest brug for hinanden.
Synes der er mindst lige så mange fantastiske, håbfulde, stærke, inspirerende og glædesfyldte indlæg herinde.
Det handler vel også lidt om, hvad man vælger at fokusere på. Det negative kan hurtigt fylde meget, hvis man selv er i underskud, og så gælder det om, at finde det gode og positive i det som også er svært eller negativt.
Jeg ved ik om vores gruppe skiller sig lidt ud på det punkt, men jeg har absolut intet at klage over, og holder bare lidt "pause" herfra, hvis jeg kan mærke det hele fylder lidt for meget.
Til slut et KÆMPE krammer til dig og de andre skønne damer herinde.