hjælp Emma vil ikke spise grød og mos mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.704 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

kitra

Hej er der nogle der har gode råd til hvordan jeg får Emma på næsten 6 md til at spise igen. Hun har fået en idé om at hun kun vil ha flaske igen. Hun har spist vældigt at grønsagsmos og frugtmos og ris og hirse grød, men nu vil hun ikke mere. Jeg tilbyder hende forskellige ting men næ nej hun vil kun have sin flaske hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Hvordan reagerer hun når du tilbyder hende grød eller mos...??

Anmeld

22. juni 2010

lds

Hej 

Min pige ville pludselig heller ikke spise da hun var 6 måneder og det var bare pga. tænder.....jeg prøvede med alle former for smagsprøver i nogle dage og pludselig begyndte hun at spise igen. Men der er formentlig også meget tryghed forbundet hermed, vis tænderne eller andet gør ondt. Så er det jo nemt og dejligt at få flydende kost;-)

Held og lykke med spise projektet.

Anmeld

22. juni 2010

Moldemine

lds skriver:

Hej 

Min pige ville pludselig heller ikke spise da hun var 6 måneder og det var bare pga. tænder.....jeg prøvede med alle former for smagsprøver i nogle dage og pludselig begyndte hun at spise igen. Men der er formentlig også meget tryghed forbundet hermed, vis tænderne eller andet gør ondt. Så er det jo nemt og dejligt at få flydende kost;-)

Held og lykke med spise projektet.

Sådan havde min datter det også...

Det begyndte da hun var 6mdr. og begyndte at få tænder.. jeg skulle være MEGET heldig hvis jeg bare fik en tsk. grød i hende I dage er min datter 9mdr. og er først nu begyndt at spise "rigtig" mad... Giv det tid, og tilbyd hende mad et par gange om dagen, og accepter (selvom det er svært) at hun ikke vil have det.. det gjorde jeg, og i dag spiser hun med glæde igen..

- Jeg snakkede med min sundhedsplejerske, og hun rådede mig til at forsøge at give hende grød 2 gange daglig, og så ellers bare acceptere at hun for en periode kun vil have mælk...

Held og lykke

Anmeld

22. juni 2010

kitra

Hun reagerer ved at græde og lukke munden når skeen nærmer sig munden. Jeg har også en idé om at det måske er tænder der driller hende for hun sover ikke så godt om natten som hun plejer. Vi har jo været heldige at få et barn der næsten altid har sovet 10 timer om natten og det har hun ikke gjort den sidste uges tid der har hun vågnet tit. Men jeg må jo prøve mig frem og ellers acceptere at hun vil have mest mælk i tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.