Ammebrikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.734 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

tb

Nogle der har erfaring med disse?? Mine brystvorter er fuldstændig smadret og lille pigen får os suttet hul, så der kommer blod nogle gange..

Tænkte ammebrikker lige kunne aflaste brystvorterne, til de er helet igen?? Og så lægge dem på hylden igen..

Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

klmf

Hej

Tillykke med prinsessen

Jeg kan i hvert fald anbefale ammebrikker! Jeg har indadvendte brystvorter, så min amning kunne ikke have laet sig gøre uden og jeg kender mange, der ligesom dig har fået sår og revner og så lige bruger dem som aflastning. Du skal bare være opmærksom på, om du kan passe dem! Jeg havde købt nogle på apoteket, der var alt for små... vi købte vores (medela) på nettet og har også et par i Avent fra Babysam.

Held og lykke med det

Anmeld

22. juni 2010

MorTilGustav

Jeg har brugt ammebrikker lige siden Gustav blev født og er super glad for det  Der har slet ingen problemer været - og nu hvor han er begyndt at få tænder er det rart med lidt beskyttelse..!
Jeg har to par fra Pigeon købt i Babysam (mener det er brystvortens mål på 11 og 13 mm der er de to størrelser man ka vælge mellem) og et par fra Avent (som er ALT for store så de er gemt væk)

Anmeld

22. juni 2010

tb

MorTilGustav skriver:

Jeg har brugt ammebrikker lige siden Gustav blev født og er super glad for det  Der har slet ingen problemer været - og nu hvor han er begyndt at få tænder er det rart med lidt beskyttelse..!
Jeg har to par fra Pigeon købt i Babysam (mener det er brystvortens mål på 11 og 13 mm der er de to størrelser man ka vælge mellem) og et par fra Avent (som er ALT for store så de er gemt væk)

Hej

Super dejligt at høre at de har virket for dig!!

Jeg har lige været på apoteket og købe de der Pigeon.. Men hva dælen skal man vælge for størrelse  tog dem på 11 mm, da jeg nu ikke mener mine bryster (vorter) er overdrevent store.. hehe..  Så må jeg se om det os virker for os..

Sundhedsplejersken kommer i dag, så må jeg se om hun har en kommentar til at jeg har købt dem..

Vil bare så gerne amme, men det er et smertehelvede lige p.t.

Knus

Anmeld

22. juni 2010

MorTilGustav

tb skriver:

Hej

Super dejligt at høre at de har virket for dig!!

Jeg har lige været på apoteket og købe de der Pigeon.. Men hva dælen skal man vælge for størrelse  tog dem på 11 mm, da jeg nu ikke mener mine bryster (vorter) er overdrevent store.. hehe..  Så må jeg se om det os virker for os..

Sundhedsplejersken kommer i dag, så må jeg se om hun har en kommentar til at jeg har købt dem..

Vil bare så gerne amme, men det er et smertehelvede lige p.t.

Knus

Super! Jeg har både et par 11 og 13 og kan fint bruge dem begge  Ja, de ammebrikker er åbenbart noget man siger man kun skal brug i nødstilfælde men jeg har altså været super glad for dem. Det gør det hele meget nemmere (han får bedre fat - især når man ligger ned om natten og skal amme og ikke kan se ret meget, er det rart at det bare fungerer). Og jeg har slet ikke haft smerter eller noget i den retning. Men ja, jeg var også helt nervøs for at skulle snakke med min SP om at jeg bruger dem men hun sagde heldigvis at så længe det fungerede for os og vi begge er glade, er der absolut intet at komme efter  Pyha.
Held og lykke med det!

Anmeld

22. juni 2010

Vidunderligeunger

jeg har brugt dem, men jeg er mega blufærdig så når vi var ude og jeg skulle amme og ha den brik der på, følte jeg mig ret nøgen, plus at mit mælk løber lidt langsomt så hun spiste i 1½ time. Så jeg malker nu ud fuld tid - DET er skønt, og min brystvorter er intakte men håber det virker for dig

Anmeld

22. juni 2010

tb

MorTilGustav skriver:

Super! Jeg har både et par 11 og 13 og kan fint bruge dem begge  Ja, de ammebrikker er åbenbart noget man siger man kun skal brug i nødstilfælde men jeg har altså været super glad for dem. Det gør det hele meget nemmere (han får bedre fat - især når man ligger ned om natten og skal amme og ikke kan se ret meget, er det rart at det bare fungerer). Og jeg har slet ikke haft smerter eller noget i den retning. Men ja, jeg var også helt nervøs for at skulle snakke med min SP om at jeg bruger dem men hun sagde heldigvis at så længe det fungerede for os og vi begge er glade, er der absolut intet at komme efter  Pyha.
Held og lykke med det!

Min SP synes heldigvis det var super jeg havde taget initiativ til det.. Hun kunne godt forstå jeg ville prøve, når det nu gjorde sååååå ondt.. Men kunne nu os godt høre på hende, at hun kun synes jeg skulle bruge dem i en uges tid, til revnerne er væk.. For de kunne godt sætte mælkeproduktionen ned.. Vil da os prøve uden igen, men hvis det ender i det samme, så er jeg heller ikke bange for at bruge dem igen

Men du skal i hvert fald have mange tak for svar

Anmeld

22. juni 2010

tb

BlyViol skriver:

jeg har brugt dem, men jeg er mega blufærdig så når vi var ude og jeg skulle amme og ha den brik der på, følte jeg mig ret nøgen, plus at mit mælk løber lidt langsomt så hun spiste i 1½ time. Så jeg malker nu ud fuld tid - DET er skønt, og min brystvorter er intakte men håber det virker for dig

jeg synes egentlig at den er rigtig nem at sætte på den brik  har afprøvet dem i dag, og selvfølgelig gjorde det stadig ondt, men slet slet ikke det samme smertehelvede som før  men ja, håber de kommer til at fungere hos os..

Anmeld

23. juni 2010

Brams

Jeg har også brugt ammebrikker, dog ikke med min gode vilje, men fordi de ude på hospitalet ikke havde tid til at hjælpe mig med amningen (har ikke store brystvorter, så det var svært for min datter at få fat).

Det eneste min SP sagde til mig, var at jeg skulle passe på og få trappet hurtigt ud af brugen af dem igen, da det kan påvirke mælkeproduktionen, da baby har svært ved at tømme brystet helt.

Burde dog ikke være et problem for dig, da du jo allerede har ammet uden og kun skal bruge dem for at hele brystvorterne.

Held og lykke med det

Anmeld

24. juni 2010

tb

Brams skriver:

Jeg har også brugt ammebrikker, dog ikke med min gode vilje, men fordi de ude på hospitalet ikke havde tid til at hjælpe mig med amningen (har ikke store brystvorter, så det var svært for min datter at få fat).

Det eneste min SP sagde til mig, var at jeg skulle passe på og få trappet hurtigt ud af brugen af dem igen, da det kan påvirke mælkeproduktionen, da baby har svært ved at tømme brystet helt.

Burde dog ikke være et problem for dig, da du jo allerede har ammet uden og kun skal bruge dem for at hele brystvorterne.

Held og lykke med det

jeg synes ikke hun døjer med at tømme mine bryster helt, men det er nok os fordi som du siger at jeg startede uden ammebrikker.. jeg synes mere hun har svært ved at få ordentligt fast omkring dem.. men det har indtil videre hjulpet lidt på de ømme brystvorter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.