Hjælp.. Måske dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

otlitrom

Jeg har et spørgsmål, som jeg har gået med længe.. Jeg er egentlig lidt flov over ikke at vide det, men nu spørger jeg altså Jer.

Da vi var til forsamtale 26. maj blev jeg scannet nedefra. Det var 1. mens.-dag. Da hun scanner min ene æggeleder ser hun et æg, hvor hun siger "Dét ser godt ud, lige den størrelse det skal være!". Så er det jeg tænker. Hvorfor sidder der en lille ægge-basse deroppe, når jeg har mens. og først plejer at have ÆL på dag 21?? Hvis jeg skal have ÆL 20 dage senere, så vil ægget vel næppe være rette størrelse allerede da? Jeg har ikke fået hormoner!

Jeg håber det gav lidt mening?

Og noget andet: Er der nogen af Jer der har haft stærkere ÆL smerter efter sådan en scanning, uden hormonbehandling altså.. Bare helt almindelig ÆL, 20 dage efter scanning? Jeg troede jeg havde fået blærebetændelse pga. ømhed i underlivet, men det havde jeg altså ikke! "Bare ÆL".. Så kraftigt plejer det ikke at være

Blev lidt langt. Sorry

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

MM1987

Hmm, det lyder mærkeligt.

Spørgsmålet er om hun mener det har den rigtige størrelse på det tidspunkt, men jeg skulle bare ikke mene der skulle være noget særligt at se så tidligt. 

Jeg ville lige spørge næste gang...for kan godt forstå du undre dig...

Ved du at du havde ægløsning 20 dage efter, fordi du har taget ÆL test eller hvordan?

Hvornår er det nu i skal derhen igen, og påbegynder behandling?

Anmeld

21. juni 2010

Maise

tror hun mente at det havde den rigtige størrelse det skulle have på det tidspunkt. jeg blev engang scannet på 8 dagen fra 1 mens og der sagde de at det havde overhovedet ikke den rigtige størrelse og jeg ville ikke kunne blive gravid den måned, øhhhh jeg fik så ikke min mens efterfølgende og var blevet gravid den måned. havde bare ægløsning på 17-18 dagen, så ved da ikke lige hvor valid den type scanning er.

Anmeld

21. juni 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Hmm, det lyder mærkeligt.

Spørgsmålet er om hun mener det har den rigtige størrelse på det tidspunkt, men jeg skulle bare ikke mene der skulle være noget særligt at se så tidligt. 

Jeg ville lige spørge næste gang...for kan godt forstå du undre dig...

Ved du at du havde ægløsning 20 dage efter, fordi du har taget ÆL test eller hvordan?

Hvornår er det nu i skal derhen igen, og påbegynder behandling?

Jeg "ved" jeg havde ÆL på den dag, for det plejer jeg.. Men der er selvfølgelig ikke noget der er umulgt, og der kan jo være kuk i ÆL. Det der er undrer mig mest er nemlig at hun sagde "det er noget lignende den størrelse vi skal bruge, så det er jo perfekt at du danner æg så godt selv".. Men det skænkede jeg jo ikke en tanke, da vi var der. Først bagefter....

Jeg ringer derud i morgen anyway, for vi har intet hørt fra dem siden samtalen, og det undrer mig. Burde ikke tage en måned at gøre et "tilbud" om ICSI klar. Men vi håber og tror på, at jeg kan tage helvedeshormonerne i august, og så selvfølgelig at den ene gang er nok

Hvornår kommer I i IVF, hvis dette lille øko-mirakel ikke gør som det skal?? Det skal det selvfølgelig

Anmeld

21. juni 2010

MM1987

kitty skriver:

Jeg "ved" jeg havde ÆL på den dag, for det plejer jeg.. Men der er selvfølgelig ikke noget der er umulgt, og der kan jo være kuk i ÆL. Det der er undrer mig mest er nemlig at hun sagde "det er noget lignende den størrelse vi skal bruge, så det er jo perfekt at du danner æg så godt selv".. Men det skænkede jeg jo ikke en tanke, da vi var der. Først bagefter....

Jeg ringer derud i morgen anyway, for vi har intet hørt fra dem siden samtalen, og det undrer mig. Burde ikke tage en måned at gøre et "tilbud" om ICSI klar. Men vi håber og tror på, at jeg kan tage helvedeshormonerne i august, og så selvfølgelig at den ene gang er nok

Hvornår kommer I i IVF, hvis dette lille øko-mirakel ikke gør som det skal?? Det skal det selvfølgelig

Okay...

Hmm, men spørg dem lige - og ja hiv fat i dem så i ved hvad der skal ske...

Det skal der forhåbentligt...og så er du jo lige straks gravid...

Jamen så skal jeg have min mens senest d. 26., for så kan vi nå et forsøg inden sommerferien...

Så mens eller 2 streger inden d. 26.... Men satser kraftigt på 2 streger - og en sund baby der vokser og bliver der denne gang...

Anmeld

22. juni 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Okay...

Hmm, men spørg dem lige - og ja hiv fat i dem så i ved hvad der skal ske...

Det skal der forhåbentligt...og så er du jo lige straks gravid...

Jamen så skal jeg have min mens senest d. 26., for så kan vi nå et forsøg inden sommerferien...

Så mens eller 2 streger inden d. 26.... Men satser kraftigt på 2 streger - og en sund baby der vokser og bliver der denne gang...

Jeg satser sammen med dig, at der er en sund og rask baby, og at alt går som det skal. Tænk, hvis I også laver en øko?!! det ville være for syret!!!

Hvad siger mavefornemmelsen?

Fik aldrig ringet til klinikken idag, jeg vågnede for sent til at nå telefontiden Må blive i morgen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.