Øv med øv på!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. juni 2010

Smølf

Troede lige at jeg skulle have en dejlig ukompliceret graviditet, men sådan skulle det ikke gå.

Havde aften-nattevagt fra fredag til Lørdag og hele Lørdag gik med kraftige plukkeveer, som gjorde ondt nederst i maven. Var lidt bekymret og tænkte det går nok over. Men søndag morgen fortsatte det, og de kom ca hvert 5-8.min og gjorde ondt.

Så vi besluttede at vi skulle til fødegangen for at blive tjekket og på vej i bilen kom plukkeveerne hvert 2.-4. min og nev. (Kan lige love jer for at vi blev stressede).

Kom i fødemodtagelsen og fik kørt en kurve, som viste de her plukkeveer, som kom med 2-5min imellem. Og så blev jeg cervixscannet og min livmoderhals var blevet 0,5cm kortere på 3 dage (men stadig lang nok).

Hvorom alting er, så sagde lægen, at nu var det slut med at arbejde og jeg skal passe bedre på mig selv. Har lige haft min ledende overlæge i røret og fortalt ham, at jeg desværre er blevet sygemeldt. Han var rigtig sød og forstående. Men jeg har så dårlig samvittighed og synes bare det er den mest trælse måde at gå fra på! Føler jeg svigter allesammen.

I øvrigt stilnede plukkeveerne af i løbet af aftenen og nu har jeg det ok. Får stadig plukkeveer, men slet ikke ligesom i går. Og så bliver jeg i tvivl, skulle jeg alligevel været fortsat med at arbejde?

KH Neta -som allerede savner arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Stumpen

HVornår er det du er sat til??

Den der dårlige samvittighed, den kan du godt pakke sammen igen, for du kan intet gøre andet end at punke dig selv i hovedet med den.....desværre....

Anmeld

21. juni 2010

Smølf

Stumpen skriver:

HVornår er det du er sat til??

Den der dårlige samvittighed, den kan du godt pakke sammen igen, for du kan intet gøre andet end at punke dig selv i hovedet med den.....desværre....

Jeg er 29+4 i dag og har termin den 2. september. Så en baby nu, ville være alt for tidlig!

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

Netapige skriver:

Jeg er 29+4 i dag og har termin den 2. september. Så en baby nu, ville være alt for tidlig!

Ja det ville det, i dit erhverv må du så ikke gå fra om 2 uger??

PAS PÅ DIG SELV...

Anmeld

21. juni 2010

3rollinger

Netapige skriver:

Troede lige at jeg skulle have en dejlig ukompliceret graviditet, men sådan skulle det ikke gå.

Havde aften-nattevagt fra fredag til Lørdag og hele Lørdag gik med kraftige plukkeveer, som gjorde ondt nederst i maven. Var lidt bekymret og tænkte det går nok over. Men søndag morgen fortsatte det, og de kom ca hvert 5-8.min og gjorde ondt.

Så vi besluttede at vi skulle til fødegangen for at blive tjekket og på vej i bilen kom plukkeveerne hvert 2.-4. min og nev. (Kan lige love jer for at vi blev stressede).

Kom i fødemodtagelsen og fik kørt en kurve, som viste de her plukkeveer, som kom med 2-5min imellem. Og så blev jeg cervixscannet og min livmoderhals var blevet 0,5cm kortere på 3 dage (men stadig lang nok).

Hvorom alting er, så sagde lægen, at nu var det slut med at arbejde og jeg skal passe bedre på mig selv. Har lige haft min ledende overlæge i røret og fortalt ham, at jeg desværre er blevet sygemeldt. Han var rigtig sød og forstående. Men jeg har så dårlig samvittighed og synes bare det er den mest trælse måde at gå fra på! Føler jeg svigter allesammen.

I øvrigt stilnede plukkeveerne af i løbet af aftenen og nu har jeg det ok. Får stadig plukkeveer, men slet ikke ligesom i går. Og så bliver jeg i tvivl, skulle jeg alligevel været fortsat med at arbejde?

KH Neta -som allerede savner arbejde

Det kan jeg da godt lige svare dig paa: Du skulle ikke vaere fortsat med at arbejde!!

Jeg blev selv sygemeldt og jeg ved det er traels at forlade arbejdspladsen fra den ene dag til den anden. Men hvis alternativet er at faa en baby paa 30 uger, hvilket det let kan vaere for dine plukveer lyder ret slemme, saa er valget jo i virkeligheden ikke saa svaert.  Saa nej, hjem og lig paa sofaen og brug din overskydende energi paa at forkaele Sebastian mens han endnu er enebarn. Bagefter faar du jo knap saa meget tid til ham som han er vant til. Ikke at han behoever at lide vanvittigt under det, det virker det ihvertfadl ikke som om at min foerstefoedte gjorde. Men tid med mor kan man jo altid bruge.

Godt at veerne er drevet over igen.

Knus

Anmeld

21. juni 2010

Munder

Uha en øjenåbner, så må du virkelig passe på dig selv og bebs nu! Kender udmærket følelsen af at svigte arbejdet, men lige nu er det din graviditet der er vigtigst. Dejligt at overlægen var sød og forstående!

Hvis du er sygemeldt, har du jo masser af tid til at skrive herinde

Anmeld

21. juni 2010

Charlie

Puha, sikke da en forskrækkelse at få!! Det var godt, det hele gik i sig selv igen. Og jeg er helt enig med Trine, du skulle bestemt ikke fortsætte med at arbejde! Se på det positive; nu får du rigtig god tid til at forberede fødslen osv. og gøre klar til den lilles ankomst

Mange knus fra Dorthe

Anmeld

24. juni 2010

Heidi B

Aj hvor surt.... Kan sagtens følge dig.... MEN din baby er vigtigst!! Så længe man har det godt, kan man jo ikke se nogen grund til at være hjemme, men prøv at nyde tiden, og få slappet af!!!

Og glæd dig til vi skal ses d. 8/8!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.