charlottemor2 skriver:
den 15/6 kl 14.20 blev jeg mor for 3 gang. 5 dage før termin
det starte med den 14 hvor slimproppen så små begyndte at gå i løbet af dagen
gik i seng ved 22 og vågnet kl 2.40 ved at jeg rystet ligesom jeg frøs ville vende mig og mærket i lille blob så jeg røg ud af sengen og der løb vand ned af benene ud på toilet hvor jeg rystet så en gal jeg var faktisk vildt bange selvom jeg har født 2 gange før.
fik kaldt på min store dreng (da jeg er alene med børnene) om han kunne hente min tlf. ringet til fg som gav mig en tid kl 10 på svangerklinikken hvis der ikke skete noget inden. ringet derefter efter faren som kom og hentet vores datter og så til min mor og søster som skulle med. så gik jeg i bad.
kl. 4.30 begyndte veerne så små at starte ikke noget vildt de kom med 10 min imellem ringet på fg igen for sidste gang jeg fødte gjorde mine veer hellere ikke vildt ondt og jeg fødte rimelig hurtigt så det gjorde mig lidt nervøs hvis det skulle ske hjemme men fg ville først se mig hvis der var 8 min imellem
nå men lige pludslig gik det lidt i sig selv og så kom der kun 2 på 1 time
fik sent min store dreng i skole og ringet igen til fg om jeg stadig skulle komme på svangerklinikken kl 10 ja det skulle jeg og veerne var faktisk væk.
kl 10 var der ude men ventet i 45 inden vi kom ind der fik jeg tog små veer da jeg endelig kom ind fik jeg taget blodtryk det var lidt højt og så kørt e strimmel i 40 min hvor jeg også lidt veer og så blev jeg undersøgt åbnet 4 cm og livmodermunden var væk så ned på fødestue samt han stod meget langt nede i bæknet
nu er kl lidt over 12 der gik jeg og tullert lidt rundt, jeg havde haft en del diarre det sidste stykke tid og i sær det sidste døgn hvor jeg havde en del hæmorider av av det presset meget der så jeg fik klyx for at sætte lidt mere skub i veerne og ja tak det kom der jeg stod op og synes bare de kom hvert min selvfølgelig gjorde de ondt men det var til at holde til sådan da. jeg tænkte skal jeg ikke snart undersøges.
kl 13.50 kom jeg endelig op på briksen og blev undersøgt 7 cm åh nej tænkte jeg ikke mere og jeg havde en spændt foster hinde men hun ville ikke lige tage vandet hun snakket noget om at hun kunne ridse ham i hovdet. jeg blev liggende på briksen for det var rart lige at slappe af efter veerne var komme så tit jordmoder sagde at det nok ville gå hurtigere hvis jeg stod op igen men jeg måtte også godt ligge og hvile lidt ja tak min mor kom hen og kom nu op og stå jeg blev sgu lidt sur jeg ville ha lov at hvile så hun skynde sig at gå 
kl 14.15 føler jeg at jeg skal presse lidt så hun undersøger lige igen ja men har lige en kant så hun tager vandet denne gang ved at lave en rids og lidt vand kommer ud så hun tro ikke jeg har haft vandafgang tidligere men det tror jeg hvad skulle det ellers være.
men så må jeg presse og lige i det tænker jeg åh jeg vil ikke det var ubehaligt og jeg lå a h... til men jeg presset og skulle puste ud og presse og puste jeg synes det tog lang tid og mine hænder begyndte at snurre fordi jeg ikke fik ilten godt nok rundt men hele presse perioden tog kun 5 min og det var en helt lettelse da han lige var kommet ud han havde navlesnorren rundt om halsen men ikke stramt og det skyllet bare ud med fostervand. han kom op på maven han var smurt ind i rigtig meget fosterfedt mærkeligt når han kun er født 5 dage før tid. 5 min efter kom moderkagen. der var en knude på navlesnorren noget han havde lavet da han kunne dreje rundt den var heldigvis ikke stram.
jeg bristet lidt i et gamle ar var en af de andre fødsler
han vejede 3850g og målte 56 cm.