Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

til folk der kom langvejsfra? hvis i skulle holde en barnedåb.

Sagen er den at vi har været til bare barnedåb i dag, og ja jeg må tilstå at jeg er en kende skuffet over "Maden".

Vi skulle være i kirken kl. 11. så for at nå det skulle vi kører hjemme fra kl ca 07:30 da vi har godt 250 km. at køre. (et mareridt med 2 små børn). 

Som nogen af jer nok ved tager sådan en kirkelig handling ca 1½ time, det vil sige at vi slap ud igen kl ca 12:30. og så hen hvor festen skulle holdes...

klokken ca 13 kommer maden på bordet... Tada boller (m/ pålægschokolade el. ost) og lagkage... Hertil serveres sodavand og kaffe...

Jeg må ærligt tilstå at jeg er rystet... Jeg havde nok forventet at der var et lille fint ta' selv bord m. noget pålægsanretning eller noget i den stil...

Det skal siges at der er folk der er rejst fra københavn til selv samme fest...

Er jeg forkert på den når jeg regner med/forventer lidt ordenligt mad når man beder folk kører så langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Tynen

Jeg synes dælme det er svært - Afhænger det ikke meget af ens økonomi?

Personligt ville jeg selv tænke på, at folk skal have noget "ordentligt" at spise til fx. dåb, hvor man ved at folk (og ikke mindst børnene) har været tidligt oppe for at være tvangsindlagt til en kirkelig handling = Ingen mulighed for at få mad i et par timer.
Men det er fordi at vi KAN tage hensyn til det.
Værre ser det ud hvis man ikke har pengene til det.

Vi har ikke selv gjort det på den måde de gange vi har holdt dåb.
Vi havde fam. fra Sjælland med, og ville gerne at folk, om de så var kørt 250 km eller 10 min., syntes at det var "turen værd".
Selvfølgelig er maden ikke altafgørende, men alligevel?

Ej, jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere mig i dag. Synes det kommer til at virke lidt snobbet, men sådan skal det ikke forstås

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

Altså de der forventninger... Om jeg så kom 5 min væk eller 5 timer væk, så ville jeg blive skuffet over boller med pålægschokolade og ost på....sorry, men sådan er det... Ikke at standarten er vildt høj til vores barnedåber i familien, boller????

Jo økonomien spiller selvfølgelig ind og ved ikke om det er den der har gjort det, men boller, det er for tamt i mine øjne til sådan en dag...

Men for at svare på dit reelle spørgsmål, så jo så ville jeg tage hansyn til dem der kom langvejsfra.. 

Anmeld

21. juni 2010

Anja

Tror jeg også ville have forventet noget frokost af en slags, når man er inviteret på den tid af dagen .....

Anmeld

21. juni 2010

Nadi

Jeg vil gerne lige sige at jeg synes du lyder meget negativ fra start af, og det siger jeg ikke i en ond eller negativ mening, men fordi jeg synes tit at hvis jeg er negativt indstillet fra starten af så bliver alt bare værrer eller dårliger. Nå det så er sagt, synes jeg også det måske er lidt fesent at servere KUN dét!

Til Frida's barnedåb fik vi tre retter + drikkevare, kaffe/te og kage, fordi det blev holdt på det tidspunkt som det gjorde og fordi det er sådan "standarten" er i vores familie. Økonomien er jo selvfølgelig også en vigtig faktor, men man kan sagtens lave god mad/frokost til billige penge.

Som der også bliver skrevet af andre så afhænger det ikke af, hvor langt folk kommer fra der afgører, hvad jeg servere til mine/vores fester. Det afhænger helt af, hvad jeg er i humør til at lave og hvad anledningen er.

Anmeld

21. juni 2010

Anonym trådstarter

Nadi skriver:

Jeg vil gerne lige sige at jeg synes du lyder meget negativ fra start af, og det siger jeg ikke i en ond eller negativ mening, men fordi jeg synes tit at hvis jeg er negativt indstillet fra starten af så bliver alt bare værrer eller dårliger. Nå det så er sagt, synes jeg også det måske er lidt fesent at servere KUN dét!

Til Frida's barnedåb fik vi tre retter + drikkevare, kaffe/te og kage, fordi det blev holdt på det tidspunkt som det gjorde og fordi det er sådan "standarten" er i vores familie. Økonomien er jo selvfølgelig også en vigtig faktor, men man kan sagtens lave god mad/frokost til billige penge.

Som der også bliver skrevet af andre så afhænger det ikke af, hvor langt folk kommer fra der afgører, hvad jeg servere til mine/vores fester. Det afhænger helt af, hvad jeg er i humør til at lave og hvad anledningen er.

Nadia, jeg er på ingen måder negativ i dette indlæg... som jeg skrev var jeg overrasket... Men har i mellemtiden konstateret at jeg bare kunne have læst invitationen ordenligt, for der stod kaffe bord...

Det er mere fordi at jeg har en søn der ikke kan leve en hel dag på boller og lagkage...

Men nok om det... Men nej jeg er/var ikke negativ da jeg lavede indlægget...

Anmeld

21. juni 2010

linemus

Ja, jeg ville tage hensyn til dem der kom langvejsfra og i det mindste informere om forholdene, men det kan jeg så også læse at de har gjort i invitationen.

Anmeld

21. juni 2010

Nadi

Anonym skriver:

Nadia, jeg er på ingen måder negativ i dette indlæg... som jeg skrev var jeg overrasket... Men har i mellemtiden konstateret at jeg bare kunne have læst invitationen ordenligt, for der stod kaffe bord...

Det er mere fordi at jeg har en søn der ikke kan leve en hel dag på boller og lagkage...

Men nok om det... Men nej jeg er/var ikke negativ da jeg lavede indlægget...

Anmeld

22. juni 2010

..

Jo det ville jeg helt sikkert. Ikke kun fordi de kommer langvejs fra men til en baredåb "forventer" jeg da en ordenlig middag af en eller anden art bagefter. Uden det skal lyde forkert, så ville jeg da ikke invitere familie fra nær og fjern og modtage fine gaver fra dem og så stikke dem en bolle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.