Eksperthjælp: Svar til 24 årig i uge 36

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Trine Hostrup Dahl

"Svar til 24 årig i uge 36"

Hej Trine

Jeg er løbet ind i et problem. Jeg er åbenbart den type pige, der ikke elsker at være gravid, men elsker tanken om mit kommende barn. Jeg er nu i uge 36, og ved godt der ikke er lang tid tilbage. Men problemet er lige nu, at jeg føler mig deprimeret, jeg tror den største grund er, at jeg ingen barsel har valgt, da jeg studere på uni, og gerne vil være færdig. Jeg er på nuværende tidspunkt igang med at skrive projekt, og vi mødes 3 gange i skolen om ugen. Der ud over skal vi naturligvis aflevere noget skrevet matriale. Jeg troede ikke det blev noget problem, men jeg føler mig tømt for overskud og energi. Jeg er meget ked af det når jeg har fri, og jeg kan ikke se lyst på ret mange ting (ud over jeg snart skal føde og jeg har en god mand) Vi skal aflevere projektet en uge inden termin, og de ved godt jeg kan føde før, som jeg kan føde sener. Når projektet er afleveret, skal jeg så til 2 eksamer en uge efter jeg har termin. Jeg føler mig lidt i en presset situation, og jeg kan ikke rigtig snakke med min gruppe om det, da jeg ikke er helt mig selv for tiden. Jeg har så mange humørsvingninger, at jeg næsten ikke kan kende mig selv, og jeg har også mistet en del af min selvtillid. Jeg vil så gerne kunne gøre de sidste ca. 3 uger færdige, så jeg kan holde sommerferie med god samvittighed, og vende tilbage til 3 semester efter ferien. Jeg ved godt jeg kan udsætte mine eksamer hvis det bliver nødvendigt, men det stresser mig nu alligevel. Jeg ved ikke hvad jeg forventer at du svarer mig, for der er ikke et direte spørgsmål. Men jeg har nok brug for at høre det er normalt, og evt. nogle fif til at jeg kommer i bedre humør og får mere energi.

Trines svar

Kære eksamensmor

Det er et hårdt program du byder dig, og det er det som du har valgt, og som jeg derfor tager udgangspunkt i at du gerne vil gennemføre. Du skriver nemlig selv, at du evt ville kunne skippe et par af eksamenerne, og det har du ikke lyst til.

Jeg tror, at det handler om, hvilke forventninger du har til dig selv. Hvis det handler om, at du gerne vil have eksamen mm overstået og det er det, der er det primære, og resultatet af eksamen er sekundært, så synes jeg at du må sige til dig selv, at du gør dit bedste og at du kan leve med en dårlig karakter. Hvis du kan tage lidt lettere på det, og skrue dine egne forventninger til dig selv ned, tror jeg du vil opleve at dit humør bliver bedre. Der er ingen, der har besluttet at det skal være en naturlov, at man elsker at være gravid - det synes du ikke er særligt fedt, og derfor bliver du alligevel den bedste mor for netop dit barn. Lad være med at synes at du skal være überlykkelig og tilfreds - det er du ikke, og så må læsegruppe, familie, venner, mand selv finde ud af, hvad de vil stille op med en sur læsemakker, veninde, datter mm.

Du er p.... træt af det, og det hader du og det er sådan det er. Inden længe har du sommerferie og tid til dit lille barn og indtil da er det træls. Du oplever kun at få et ekstra problem, hvis du problematisere dig selv og gør dig selv forkert fordi du ikke er glad. Du bliver glad igen og vil kunne nyde livet, og lige nu er det hårdt.

Pøj pøj med eksamen og tillykke med den lille.

Og GOD SOMMER!

Kh Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.