HJÆLP..... Design af body til nyfødt!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.229 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

VIPpigen

Jeg har i et Ingelise-blad fundet bodyer til babyer, men da jeg får tegnet det mindste mønster op, (står str 55, og skal kunne bruges af 0 måneder. Næste str hedder 60, og er til 3 måneder) MEN mønsteret er bare min 3 cm for stort i forhold til en body købt i str 56, som skal svare til en 1-2 måneder?? Det kan da ikke passe der er så stor forskel, er der nogen der ved hvor jeg kan finde mere realistiske størrelser??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

MoarTNoah

VIPpigen skriver:

Jeg har i et Ingelise-blad fundet bodyer til babyer, men da jeg får tegnet det mindste mønster op, (står str 55, og skal kunne bruges af 0 måneder. Næste str hedder 60, og er til 3 måneder) MEN mønsteret er bare min 3 cm for stort i forhold til en body købt i str 56, som skal svare til en 1-2 måneder?? Det kan da ikke passe der er så stor forskel, er der nogen der ved hvor jeg kan finde mere realistiske størrelser??

har du taget højde for de par cm som går kanten rundt du bruger til at sy i?

Anmeld

19. juni 2010

VIPpigen

KatrineR skriver:

har du taget højde for de par cm som går kanten rundt du bruger til at sy i?

Yep... de vil have sømrum ved siden af...  Meget Stor Baby.... hehe

Anmeld

20. juni 2010

Skouboe

Klip den uden sømrum...

Anmeld

20. juni 2010

VIPpigen

Skouboe skriver:

Klip den uden sømrum...

Den er stadig alt for stor, den er bagtil, 6 cm for stor i forhold til en købe... Så skære den lidt til, og prøver at sy en model inden jeg kaster mig ud i det med kvalitetsstof, så kan det sq altid redigeres... hehe. Fanme noget bøvl de ikke kan lave mønstre rigtigt...

Anmeld

20. juni 2010

Skouboe

VIPpigen skriver:

Den er stadig alt for stor, den er bagtil, 6 cm for stor i forhold til en købe... Så skære den lidt til, og prøver at sy en model inden jeg kaster mig ud i det med kvalitetsstof, så kan det sq altid redigeres... hehe. Fanme noget bøvl de ikke kan lave mønstre rigtigt...

Der er altså også stor forskel på størrelsen af købe bodyer

Personligt ville jeg nok købe en stabel bodyer og så bruge min tid på at sy lækre bukser, bluser og dragter i stedet

Anmeld

20. juni 2010

Tina

Du kan også ofre en af købebodyerne ved at klippe den op og bruge den som mønster. Synes det plejer at fungere rimeligt med forholdsvis simple ting som en body. Men hvis du kun har splinternye bodyer, er det selvfølgelig lidt træls at skulle til at klippe i en dem.

Anmeld

20. juni 2010

Du kan købe bodyer til 10kr. i Tøj og Sko.. Så kan du altid klippe i den, og bruge som mønster!!  Men de er nu slet ik så dårlige.. De holder formen fint herhjemme og der kommer de endda i tørrereumbleren!!

Stine og Lisa.

Anmeld

20. juni 2010

VIPpigen

Skouboe skriver:

Der er altså også stor forskel på størrelsen af købe bodyer

Personligt ville jeg nok købe en stabel bodyer og så bruge min tid på at sy lækre bukser, bluser og dragter i stedet

Det har jeg også fundet mønstre på, men ville bare prøve at lave bodyer, også fordi du kan lave dem specielle i forhold til dem du køber. Men skal nok få det kringlet på en eller anden måde... hehe

Anmeld

20. juni 2010

VIPpigen

Tilmeldt skriver:

Du kan købe bodyer til 10kr. i Tøj og Sko.. Så kan du altid klippe i den, og bruge som mønster!!  Men de er nu slet ik så dårlige.. De holder formen fint herhjemme og der kommer de endda i tørrereumbleren!!

Stine og Lisa.

Dem har jeg også købt lidt af, og havde også tænkt på at ødelægge en, så jeg kunne bruge den. Men syntes nu alligevel det er øv de ikke kan lave mønstre i en rigtig størrelse uden det skal være til kæmpe baby... Og skulle gerne bruge en del langærmet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.