D vitamin og ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.479 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

Saaby

Hejsa..

Jeg har en søn på snart seks uger. Jeg begyndte på d-vitamin da han var to uger, og lige efter fik han mavekneb, så han ikke kunne sove om dagen, og har svært ved det om natten. Jeg holdt så en pause, og er nu begyndt igen. Men nu er smerterne kommet igen, og han sover rigtig dårligt nu. Er der nogen der har erfering med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

L-Mortil3

Liam har slet ikke kunne tåle d-dråberne.

Du kan få forskellige slags, nogle er lavet på kokosolie (Man kan købe dem i supermarkeder kan ikke huske mærket.) dem får langt de fleste ondt i mavsen over.

Multitabs laver så nogle på vegetabilsk olie, den tåler langt flere babymaver.

Tilsidst er der ABCD dråber, dem må brystbørn gerne få, de er lavet på vand og stort set alle kan tåle dem.

Da Liam er/var flaskebarn må han ikke få ABCD dråber, da han så får alt for meget A vitamin...

Løsningen for os var at Liam bare ikke får D dråber. Der er en mængde i hans MME, og det er det.

Nu er han så gammel at han må spise kød, og får nu bare meget fisk.

Anmeld

19. juni 2010

MMR

Jeg har selv tænk det sammen her.. Jeg syntes jeg kan se et mønster i at når jeg har giver Mathilde D dråber er der stort set altid problemer med maven og mavekneb..  Jeg har købt dem der hedder APOVIT.. og hun er jo også flaskebarne så måske kan hun ikk tåle dem ?? og det er med kokos olie..

Hmm

Anmeld

19. juni 2010

Ox.

Min datter kunne heller ikke 'tåle' d-dråberne, hun fik så ondt i maven, og min læge var jo en rigtig smartass for at sige det pænt og sagde bare at det kunne ikke passe, for det havde hun aldrig hørt om før ..

Men min SP sagde det stik modsatte da hun så hende efter hun havde fået dråberne, vi stoppede simpelthen med dem, og da hun blev lidt større fik hun et par enkle dråber engang imellem.

Anmeld

19. juni 2010

L-Mortil3

MMR skriver:

Jeg har selv tænk det sammen her.. Jeg syntes jeg kan se et mønster i at når jeg har giver Mathilde D dråber er der stort set altid problemer med maven og mavekneb..  Jeg har købt dem der hedder APOVIT.. og hun er jo også flaskebarne så måske kan hun ikk tåle dem ?? og det er med kokos olie..

Hmm

Det kan meget vel være fordi det er på kokos olie, kan se hun er flaskebarn, så alternativet er jo så Multitabs dråberne på vegetabilsk olie, eller helt stoppe ligesom vi blev nødt til.

Der er overraskende mange der ikke kan tåle dem synes jeg!

Anmeld

19. juni 2010

Sisley

ACD dråber er normalt til for tidligt fødte, så tjek lige med lægen om det er OK at bruge dem

Anmeld

20. juni 2010

Sisley

Jeg spekulerede lige over en ting: Det bliver flere gange nævnt at man skal gå efter D dråber på vegetabilsk olie i stedet for kokosolie - men kokosolie er da også vegetabilsk olie...? Jeg skal selv ud og finde alternative D dråber (bruger p.t. Apovit og Stella har ondt i maven dagligt).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.