Mini-Terp skriver:
Matilde's vej til verden....
Det startede fredag d. 14 maj, hvor jeg var SÅ træt af at være gravid, fik zoneterapi om formiddagen og om aftenen besluttede jeg mig for at køre en masse træ ind til tørre (vi har brænde ovn), det var hårdt pga min bækkenløsning, men jeg var stædig og fik da også kørt det hele ind...
Jeg kunne ingen forskel mærke og vi gik i seng, vågner så kl. 5 (lørdag d. 15 maj) med en underlig muren i underlivet, jeg står op og går på toilettet hvor min slimprop er gået, et kvarter efter begynder veerne, av av.. Kl 6 kommer de "regelmæssigt" med 4-8 min imellem, og gør skide ondt..
Min Søster og Svoger kommer kl 8.30 med rundstykker, da vi skulle lave sølvbryllups gave til min forældre, hvor vi havde bestilt en murer til at komme og mure nogle søjler for os (Puha godt jeg ikke skulle hjælpe med noget).. Søren-min svoger bliver noget mærkelig i hovedet, da jeg kryber sammen henover køkkenbordet med en ve.. Hehe han troede vist jeg skulle dø.. 
Kl 10 begynder veerne og tage til, og kommer med 3-5 min imellem, kl 10.35 snakker vi med fødegangen, som siger at vi godt må komme og blive tjekket, vi kører derud kl 11.15….
Kl. 11.40 bliver vi undersøgt, jeg har stadig 1 cm livmoderhals og hun står meget højt i mit bækken, øv øv, men jordemor ville gerne have at vi blev i et par timer, og hvis der ikke var sket noget, så måtte vi tage hjem igen..
Kl. 14.50 bliver jeg undersøgt igen, fordi veerne tager til i styrke, og jeg har stadig ½ cm livmoderhals og hun står stadig meget højt i mit bækken..
Vi taler smertelindring med jordemoderen, og vi bliver enige om at jeg skal prøve med et varmt bad, og så kan jeg få noget akupunktur bagefter..
Kl. 15.45 får jeg en ny jordemor, Karin. Nu er der kun 3 min imellem veerne, og de gør PISSE ondt, jeg får lagt 10 akupunktur nåle foran og 9 bag på.. Dette synes jeg dog ingen effekt havde.. Nu er jeg 1 finger åben JUHU.. Karin skønner Matilde til at veje 3500 g..
Kl. 16.30 får jeg en klyx..
Kl. 16.50 går mit vand, tydelig mørke grønt fostervand..
Øv øv der røg chancen for kar bad.. Får CTG på pga. det grønne foster vand..
Kl. 17.40 tilkaldes lægen Michael, da Matildes hjertelyd ikke er varieret nok, det ændre sig dog da jeg skifter side. Jeg får mere og mere ondt af veerne, da de kommer oveni hinanden, det var rent ud sagt et smerte helvede og det grønne foster vand vælter bare ud af mig.. Jeg beder om en epidural..
Kl. 18.25 kommer jeg på en fødestue og anæstesilægen tilkaldes, og han ankommer 5 min efter..
Tusind tak..
Kl. 18.45 anlægges epiduralen.
Under anlæggelsen af epi falder Matilde’s hjertelyd rigtig meget, men hun retter sig dog hurtigt igen..
Kl. 19.00 falder Matilde’s hjertelyd igen drastisk og lægen Michael tilkaldes igen..
Kl. 19.20 falder mit blodtryk pga epi og jeg får noget medicin.. Jeg er nu 2 fingre åben og har stadig lidt livmoderhals.
Kl. 20.00 Får jeg ve drop og veerne kommer igen med 3-5 min imellem
Kl. 22.20 falder Matilde’s hjertelyd igen drastisk og denne gang retter hun sig meget langsomt, mine veer kommer med 2-3 min imellem.. Jeg er nu 3 fingre åben..
Kl. 22.40 tilkaldes lægen Michael igen pga Matilde’s stadig dårlige hjertelyd, og da jeg kun er små 3 fingre åben bliver det besluttet af hun skal forløses ved kejsersnit.
Kl. 23.10 er jeg klar til OP og vi venter på en portør.
Kl. 23.20 er jeg på OP og jeg får skiftet epi ud med en spinal blokade, så jeg ikke kan mærke noget fra brystet og ned. Puha det var ubehageligt.
Da spinal blokaden bliver lagt, falder mit blodtryk til 55/50 og puha jeg blev skidt.. 
Kl. 23.44 forløses Matilde som skriger straks hun kommer ud, Puha mor blev rørt.
hun får en apgar score på 10 efter 1 min og 10 efter 5 min.. Super flot.. Matilde vejede 3460g og 51 cm lang.
Kl. 0.40 er jeg tilbage på fødegangen, hvor min søster og svoger og mor og far venter på os..
Som i nok kan læse har det været en lidt hård fødsel uden rigtig nogen fremgang, men mange timer med veer.. I min journal har lægen skrevet at hovedet faktisk ikke var trængt ind i mit lille bækken og at Matilde havde navlesnoren rundt om skuldrene. Man mener dog at det kun var en navlesnorskomplikation, MEN der er en risiko for at jeg aldrig kommer til at føde et barn normalt, da mit bækken er meget lille…
Nu er Matilde 1 mdr., og hvor flyver tiden da bare af sted, nu vejer hun 4900 g og er 58 cm lang, så hun vil bare frem i verden.. 
Lidt forskellige billeder skal i også ha..
Billede 5 er af min Mor og Far, den stolte Mormor og den stolte Morfar, de kom direkte fra en 50 års fødselsdag, eller de kørte midt i det hele..
Billede 7 er et sted Matilde elsker og ligge.. 
Men tak fordi i læste med, håber det var god læsning.. 
Knus en stolt Mor... 
stort tillykke med den lækre pige. lyder meget som min fødsel, bortset fra jeg ikke havde grønt fostervand og havde 5 timer mere med veer. ellers lyder det meget ens. tro mig her små 6 mdr efter gjorde jeg det gerne igen, selvom jeg troede jeg heller ikke ville gøre det igen. men det vil jeg, meeeen om nogle år først.