Sveskegrød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.087 visninger
18 svar
1 synes godt om
18. juni 2010

Pige2009

Hvordan laver jeg bedst sveskegrød til Laura på 8 mdr.?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Pige2009

18. juni 2010

Pige2009

- skriver:

100g svesker, 3 dl vand, koger dem bløde og blender dem

Kanon! 1000 tak

Anmeld

18. juni 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

Hvordan laver jeg bedst sveskegrød til Laura på 8 mdr.?

K.h. Linda

Parkere bilen ved netto.. går ind og finder hylden med frugtmos.. hiver en sveskegrød frem.. går til kassen og smider i øvrigt lige et sladder blad på båndet.. betaler og går ud igen...

Verdens nemmeste sveskegrød...

Kram

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

mor6473 skriver:

Parkere bilen ved netto.. går ind og finder hylden med frugtmos.. hiver en sveskegrød frem.. går til kassen og smider i øvrigt lige et sladder blad på båndet.. betaler og går ud igen...

Verdens nemmeste sveskegrød...

Kram

Ha ha Jeg er meget konservativ, hvad det angår Laura får kun hjemmelavet af alt og har aldrig fået andet end modermælk i sin mad. Hun er dobbeltdisponeret mht. eksem og allergi, så vi vil helst have, at vi ved, hvad vi propper i hende...

Anmeld

18. juni 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

Ha ha Jeg er meget konservativ, hvad det angår Laura får kun hjemmelavet af alt og har aldrig fået andet end modermælk i sin mad. Hun er dobbeltdisponeret mht. eksem og allergi, så vi vil helst have, at vi ved, hvad vi propper i hende...

Den havde jeg luret, jeg kunne bare ikke lade være...

Hvad for noget eksem og allergi har hun?

Jeg har også et eksem avl...

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

mor6473 skriver:

Den havde jeg luret, jeg kunne bare ikke lade være...

Hvad for noget eksem og allergi har hun?

Jeg har også et eksem avl...

Helt ok Lægen siger børneeksem og af allergier ved vi det endnu ikke, men far er allergisk overfor støv, skimmelsvamp og husdyr og mor har høfeber i ret voldsom grad.

Desværre vil lægen ikke sende hende ud på allergicenteret på OUH på trods af, at hendes hud er lige så tør som en udtørret brønd i Afrika og det selvom jeg smørrer hende 2 gange dagligt Møgtræls... Hendes far og jeg har ikke samme læge, så jeg overvejer at sende hende til fars læge, som måske kan sende hende derud.

Anmeld

18. juni 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

Helt ok Lægen siger børneeksem og af allergier ved vi det endnu ikke, men far er allergisk overfor støv, skimmelsvamp og husdyr og mor har høfeber i ret voldsom grad.

Desværre vil lægen ikke sende hende ud på allergicenteret på OUH på trods af, at hendes hud er lige så tør som en udtørret brønd i Afrika og det selvom jeg smørrer hende 2 gange dagligt Møgtræls... Hendes far og jeg har ikke samme læge, så jeg overvejer at sende hende til fars læge, som måske kan sende hende derud.

Sikke en omgang...

Hvis det er børneeksem er der jo en række fødevare du skal undgå at stoppe i hende.. tomat, ketchup, kiwi, appelsin, blodappelsin, clementiner...

prøv at smørre hende med marselisborg creme.. Det er rigtig godt..

Jeg har selv en giga allergiker søn.. Jeg har selv haft børne eksem som bette og nu som voksen hedder det atopisk dermatit(eksem)

Jeg bruger hudlægen i randers, og går jævnlig til tjek.. Han vil dog heller ikke teste min knægt da han endnu er for lille til det, og han kan blive overfølsom overfor meget mere ved at teste ham, end ved at lade være...

Du har ikke haft hende til tjek ved en hudlæge?

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

mor6473 skriver:

Sikke en omgang...

Hvis det er børneeksem er der jo en række fødevare du skal undgå at stoppe i hende.. tomat, ketchup, kiwi, appelsin, blodappelsin, clementiner...

prøv at smørre hende med marselisborg creme.. Det er rigtig godt..

Jeg har selv en giga allergiker søn.. Jeg har selv haft børne eksem som bette og nu som voksen hedder det atopisk dermatit(eksem)

Jeg bruger hudlægen i randers, og går jævnlig til tjek.. Han vil dog heller ikke teste min knægt da han endnu er for lille til det, og han kan blive overfølsom overfor meget mere ved at teste ham, end ved at lade være...

Du har ikke haft hende til tjek ved en hudlæge?

Ja, de fødevarer går vi også i en lang bue udenom Vi har talt om at få hende til hudlæge, for hendes far er virkelig hårdt ramt af eksem og han kan til tider næsten ikke være til pga. kløe og hævelser...

Anmeld

18. juni 2010

frk Jensen

Baagøe skriver:

Ja, de fødevarer går vi også i en lang bue udenom Vi har talt om at få hende til hudlæge, for hendes far er virkelig hårdt ramt af eksem og han kan til tider næsten ikke være til pga. kløe og hævelser...

Ja det syns jeg da at i skal... Ens egen læge er ikke så god når det handler om eksem osv... der er de hudlæger bare super dygtige..

Smørre du hende i noget cremer udover almindelig creme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.