Kenya kom til verden 12-06-10 LANG......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.990 visninger
37 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

lululupo

Hold da op tiden flyver afsted som nybagt mor..........

Vandet gik natten til fredag kl 01.15, vågnede ved fornemmelsen af virkelig at skulle tisse, fik rejst mig og nåede at gå ca 1 mtr, så begyndte det at sive ud af mig, ved ikk hvorfor  men blev bare stående og vækkede lasse- med ordene - " skatttt enten tisser jeg på gulvet eller også er vandet gået" - Den stakkels mand går allerede helt i panik og løber rundt om sig selv

Jeg ringer til fødegange og aftaler at vi kommer kl 08.00 medmindre der sker mere inden, har nemlig ikke veer eller noget... Jordmodere siger at vi skal gå i seng igen og sove lidt, ja klart vi kan vi hopper rundt, gir high five, danser lidt og er sååååå spændte!!!! De sidste ting kommer i tasken og vi venter.........

Kl 08.00 ankommer vi til Herlev hosp og bliver mødt af en utrolig sød jordmoder studerende, som undersøger mig, jeg har stadig 3 sm livmoderhals og er 1 cm åben Hun ligger en stikpille og vi bliver sendt hjem med besked på at komme igen kl 14.00 medmindre der sker noget....

Jeg beslutter at vi kører til Roskilde og spiser morgenmad hos mine forældre, som venter nok ligeså spændte, jeg får en lur på sofaen på ca 30 min, og klokken nærmer sig 14.00 så vi vender næsen mod herlev igen......

En ny jordmoderstuderende møder os, hun undersøger mig og det går knap så godt, min livmoder er bagudvendt, og hun var ikk så forsigtig så det endte i trillende tårer fra min side 2 cm livmoderhals tilbage og kun 2 cm åben...Øvvvvvvv.......Hun ligger en ny stikpille ligeså uforsigtigt som hun undersøgte mig, avvvvvvv altså!!!!!!!!!!!! Hjem igen......

Vi når knapt at være hjemme ca 45 min kun, så WOWWWWWW som lyn fra en blå himmel, kommer veerne. Og skal da lige love for man ikke er i tvivl, om hvad der sker..... 2/3 minutter imellem med det samme så vi skynder os ud i bilen igen....... Afsted mod Herlev, gennem byen i myldretid, arhhhhhhhh det tog over en time med en stresset mand bag rattet, og en lettere hysterisk christina på passager sædet, som dog blev ved at forsikre sig selv om at det ikke gjorde ondt, men nøj hvor jeg løg

Der er stadig 1/2 cm livmoder hals tilbage og er kun 2 cm åben , men veerne vælter ind over mig som perler på snor, vi kommer ud og gå på gangene på hospitalet for at sætte skub i tingene...... Jeg har viklet et tæppe rundt om mig, nærmest som en toga, har bare tæer, og holder Lasse hårdt i hånden, hver gang der kommer et vee okser jeg afsted og hiver min og Lasses arm i vejret, det står på i en times tid og tror det har været et syn for guderne, he he

Endelig bliver vi overført til fødegangen, kl er nu ca 21.00......

Her starter en stor forvirring desværre Der er alt for mange mennesker på stuen, jordmoder, jordmoderstuderende, sygeplejerske, læge, you name it...... De ville alle forskellige ting, talte i munden på hinanden og ingen spurgte hvad vi havde brug for....... De prøver at ligge drop hvilket først lykkes i 3 forsøg, og de taler forskellig smertelindring..... Vi bliver enige om at prøve en epidural, selvom jeg hjemmefra havde forsvoret at det ikke var en mulighed! Ænestesilægen kommer og får lagt den, men det virker ikke..... 

Lasse begynder at blive lidt nervøs, men prøver at skjule det og hjælper mig bare hver gang der er et ve, kigger han mig dybt i øjene og gud det var mit eneste holdepunkt i det kaos.....

Vagtskifte, og det bliver vores redning.......

Ind kommer en jordmoder og ingen andre, hun dæmper lyset og præsenterer sig, Pia hedder hun! 

Jeg tigger og ber, hvad sker der, hvornår føder jeg... Hun undersøger mig indvendigt, hvilket de andre iøvrigt havde glemt at gøre i flere timer Jeg er 10 cm åben 

Hun spørger om jeg skal prøve at få en ny epidural, jeg spørger hvor langt jeg har igen, hun smider den skønneste løgn og siger max en halv time........ Wiii huuuu så skal jeg bare ha lattergas!!!!!!

Pia henter en radio og sætter afslapnings musik på og fortæller mig om min vejrtrækning, pludselig er det hele meget bedre, og til at holde ud, jeg koncenterer mig om 5 verjtrækninger pr vee og gud det virker

Pia får mig op af sengen og lasse står og rokker mine hofter fra side til side for at få prinsessen længere ned i bækkenet, mens jeg læner mig hen over sengen, og hiver i lattergassen undser hvert ve... Bliver lidt træt i benene og får en bold at sidde på, uhhhh og så blev det pinligt, pludselig som jeg sidder der, tisser jeg.... Jeg er en stor undskyldning men Pia og Lasse griner bare og mener jeg har et for stort overskud hvis jeg kan tænke på at undskylde.....

Pia suser fra den ene ende af lokalet til den anden på hendes kontorstol for at tjekke hvordan det ser ud bagfra, for at finde ud af om jeg er klar til at presse, kl 00.55 er det presse tid..... Op på briksen igen

Lasse holder mit ene ben, jeg selv det andet mens jeg skubber mig fremover i presseveerne.... De kan se hovedet pludselig, og da hovedet er halvvejs stopper mit presse vee... arhhhhhhhhhh !!!! Pia fortæller at nu må jeg ikke presse ellers revner jeg, venter 1 !/2 minut før næste presse ve, puh der havde jeg det som om jeg gik lidt ind i mig selv...... Hun kommer hun kommer råbte Lasse, og får presset hovedet ud med en tommelsuttende hånd også ( som lille damen tog det vist mere roligt end sin moar ) 

Næste pres kommer resten af prinsessen kl o2.24, hun skriger med det samme og kommer op til mor, og wow der forsvandt alle smerter alle lyde og der var bare mig, hende og Lasse..... Og sååå meget Kærlighed!!!!

Har fået nogle indvendige rifter og skamlæberne er flækket så får et par sting, men mærker ingenting kan kun se på vores smukke datter 

Lidt forvirrende måske, men er stadig lidt træt, håber dog det er til at forstå.....

HUn er 54 cm lang og vejede 3538 gram!!! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Patrick07

Wow en FB.. ... Og Stort tillykke med den vidunderlige prinsesse.. godt at høre i alle har det godt..  

Anmeld

18. juni 2010

Sisley

Stort tillykke! Hvor er det rart at se billeder og høre om dine oplevelser på Herlev - fødte der præcis en måned før dig og kan fuldstændig huske hvordan det var, når du beskriver det (bortset fra jeg var rigtig heldig med jordemødre og stud. - nåede vist gennem 4 vagtskifter!)

Nyd det nu :-)

Anmeld

18. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hold nu op, en rørende fb Sidder med tårer i øjnene, ved ikke hvorfor

Og hvor er hun da bare bedårende!

STORT tillykke med prinsessen... Det lyder til du klarede det flot

Anmeld

18. juni 2010

Mira0911

Et stort tillykke...

Anmeld

18. juni 2010

DK

Neeej hvor er hun dejligt! Så smuk! Tillykke med hende!

Skøn Fb!

Anmeld

18. juni 2010

Pige2009

Stort tillykke med hende Sikke et døgn, du der gennemlevede...

K.h. Linda

Anmeld

18. juni 2010

Ranarupta

Øj!! Fed FB - tak for det!

Hvor er Kenya bare smuk - tillykke med hende! 

Anmeld

18. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

STORT tillykke med prinsessen

Anmeld

18. juni 2010

quity

Stort tillykke....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.