Skal jeg grille dig eller hjælper du mig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

twinboys

Vi skal grille med en flok venner og synes måske den traditionelle grill-mad er begyndt at blive lidt kedelig da vi ofte griller...

Har du en god idé så giv endelig plads til at komme med idéer lige her...

En god kartoffelsalat, kød, salater, brød, dressing ja alt har interesse...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Patrick07

twinboys skriver:

Vi skal grille med en flok venner og synes måske den traditionelle grill-mad er begyndt at blive lidt kedelig da vi ofte griller...

Majbritt

Noget vi syntes er godt her hjemme.. det er godt nok som tilbehør til salat.. men hvis du tager et helt hvidløg også skærer dem alle sammen over på midten (med skræl og det hele) så du har to halv dele også drysser med salt og pepper.. også skal de ligges på grillen til skrællen bliver gylden så kan du smutte dem ud af skallen.. syntes det smager super godt...

Anmeld

18. juni 2010

hc=k

twinboys skriver:

Majbritt

ØL-KYLLING eller SOMMERSBY-KYLLING det er bare super godt og lidt anderledes.

Det du gør er:

tag 1 skt. fersk kylling.
Læg den i en pose sammen med en hel øl/sommersby (selvfølgelig indholdet af dåsen) Lad den ligger der i mindst 1 time.
Tag kyllingen ud af posen og palcere 1 stk øl/sommersby dåse i måsen på den.
Dåsen skal være fuld og skal være åben.
Du skal placere kylling og dåse på grillen så det ligner at kyllingen sidder på dåsen.
Så skal du ellers bare give den noget salt og lade den grille under låg til den er færdig.

Det smager duper godt.

Anmeld

18. juni 2010

Maddox

Kigger lige med her, da vi også har tendens til at hænge fast i den traditionelle, lidt "kedelige" grillmad

Et tilbehør vi er vilde med herhjemme, er champignoner hvor stilken er knækket af. Et ordentligt skvæt salt kommes i hullet, hvor stilken har siddet, og de kommes på grillen til champignonen er "stegt" og saltet smeltet... Mmm

Anmeld

18. juni 2010

tandbørsten

vi griller også hele året og det kan godt blive ret kedeligt i længden med det samme tilbehør så jeg lytter også med her :-)

mine forslag:

hvad med en lækker tomat salat ; Tomater, rødløg, feta, olie

Skær tomaterne i tern eller vurder lige om de er for bløde til det så skær dem hellere i både, snit et rødløg fint og kom en go cremet feta ved,(jeg bruger Fetina fra Arla den kan fåes i alle butikker efterhånden) kom lidt olivenolie hen over ikke meget men bare for lige at give lidt smag. knorr har en udemærket kryderi blanding specielt til tomat salat, den blander du bare med olie og drypper ud over din salat :-)

det sammen kan du jo gøre med broccoli, damp dem let og lad dem køle af, steg noget bacon i tern og kom ved sammen med cremfraish, der skal ikke meget cremfraish til kun lige så broccolien er vendt i det hvis du forstår, kom igen feta, rødløg i og evt nogen solsikkekerner :-)

jeg laver verdens nemmeste kartoffelsalat og alle elsker den ; cremfraish og tykmælk, knorr "kartoffelsalat" pulverblanding, løg og evt lidt karry det gir en lidt sødere smag - den er super nem og absolut en farvorit herhjemme plus at det er en let en af slagsen.

håber det kunne bruges, velbekomme

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Ribbensteg (kun hvis du har grill med låg), mariner den med den marinade du nu har lyst til (kan også købes færdigt), og kom nogle rosmarinstykker ned imellem sværene, og lad den simrestege på grillen et par timer - for at få sværene sprøde skal den vendes engang imellem.

Nakkefilet, som du også kan marinere med det du har lyst til, og eventuelt lave små "lommer" med hvidløg eller andre krydderurter.

Oksecuvette med "lommer" af hvidløg.

Lammekoteletter, som også kan marineres.

Kartoffelpakker, skær kartofler i skiver á ca 3-5 mm tykkelse, vend alle skiverne i noget olie, krydr dem med det du har lyst til. Herhjemme bruger vi bla. salt, peber, Texaskrydderi, persille, rød peberfrugt, hvidløgsstykker eller smøreost (f.eks. pikantost, Philidelphia, hvidløgsost), der skal bruges en god klat ost.

Tomatsalat, tomater skæres i skiver, rødløg skæres i tynde strimler, eventuelt med hvidløg (hakket eller presset), det hele kommes i et fad/en skål sammen med lidt olivenolie og blandes sammen - har bedst af at stå og trække lidt.

Hvis I har en støbejernswok/gryde, så kan I lave en lækker wokret på grillen med f.eks. kyllingefilet, nye kartofler, grønne bønner, gulerødder, karry, kokosmælk, sukkerærter og ris som tilbehør.

Anmeld

18. juni 2010

tandbørsten

en anden lækker ting er svinemørbrad hvor du lige åbner den op putter noget krydderost eller pikant ost ind og ruller bacon om for at lukke den igen, det smager fantastisk :-)

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Og min hjemmelavet (super nemme) kartoffelsalat, som altid er et stort hit:

Nye kartofler rengøres, men skal ikke skrælles, de skæres i passende stykker og koges. Bagefter afkøles de i koldt vand.

Creme fraiche, purløg, salt og lidt karry blandes til det har en passende smag, og blandes sammen med kartoflerne, og stilles på køl i ca 1 time, for at trække lidt smag.

Der kan eventuelt også kommes radiser, løg, peberfrugt, ærter eller andet i, hvis den skal twistes lidt

Anmeld

18. juni 2010

Corn

Som hustru til en grillnørd, som har har været med det Danske Grill-landshold i USA og kæmpe om vm titel sidste år, så kan jeg jo kun sige, at alt du kan lave i et køkken, kan laves på grillen... Bare bedre.

Så her står vores komfur fra januar måned stadig næsten som nyt, det bliver kun brugt når jeg laver mad, når manden griller andre steder i DK

Anmeld

18. juni 2010

Maddox

Macaab skriver:

Som hustru til en grillnørd, som har har været med det Danske Grill-landshold i USA og kæmpe om vm titel sidste år, så kan jeg jo kun sige, at alt du kan lave i et køkken, kan laves på grillen... Bare bedre.

Så her står vores komfur fra januar måned stadig næsten som nyt, det bliver kun brugt når jeg laver mad, når manden griller andre steder i DK

Ej, vidste ikke engang at der fandtes et helt grill-landshold...  FEDT!!!

Gad nu godt kende sådan en grill-nørd, for det er min kæreste ihvertfald ikke (ihvertfald ikke på den fede jeg-kan-lave-ALT-på-en-grill agtige måde)

Faktisk har vi slet ikke noget grill lige pt. da kæresten og svogeren ødelagde vores sidste år , men har fået lovning på en ny Weber i år  (så måske "manden" skulle have sig en grill-kogebog i føs'dagsgave???)

Hvad kan forresten anbefales, gasgrill eller alm.??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.