Hmm - det med at han SKAL har jeg heller ikke lige hørt før.
Man kan tilbyde ham/hende at komme med, men de har så vidt jeg ved ikke krav på noget. Og det er heller ikke alle læger der har tid/lyst osv til at være med til en fødsel.
Jeg tænker også, hvem skal kontakte ham når fødslen er igang? er det dig eller fødegangen? Hvis jeg var dig ville jeg da lige snakke med din jordmoder om det. Det kan jo også være din jordmoder har en holdning til hvorvidt det er "smart" med en ukendt læge tilstede.
Jeg ved ikke om jeg ville se det som en ekstra sikkerhed. Tror nærmere jeg ville se det som et forstyrrende element under min fødsel. Praktiserende læger ser ikke ret mange fødsler og jeg tror derfor ikke han vil være til megen gavn - jo måske til at lave kaffen.
Reelt SKAL men jo ikke have nogen med til sin fødsel. Man har ret til at have en jordmoder tilstede, men hvis man først ringer efter barnet er født er det jo et valg man selv træffer (plus at det ikke er alle der når at ringe, eller når frem).
Jeg syntes du skal overveje det meget hvordan du har det med en ekstra "ukendt" deltager ved din fødsel. Jeg ved jeg havde takket nej tak.
SMIL fra Mette 33+2
Anmeld