Så har jeg været til første lægebesøg. Jeg skrev vandrejournal og han havde 100 spm osv. Så fik jeg taget blodprøver (7 glas!!!! 21 ml) pyhhh
Derefter talte vi om hjemmefødsel, og han sagde så "jamen det er så i orden, jeg skal jo godkende da jeg skal med til fødslen!". Nå! Jamen det er jeg bare ret overrasket over, for jeg har ikke hørt om andre overhovedet der har deres praktiserende læge med til fødslen. Men hey, han skal da være velkommen!
Jeg fik også foretaget en GU. Livmoderen så fin ud og der var masser af fint udflåd (jo jo så har man hørt den med
) Så trykkede han mig på maven og skulle bedømme hvor stor min livmoder var, og han bedømte den til at være på størrelse med en livmoder der var MINDST i uge 12!!! Totalt chok, jeg er jo kun 9+0 idag! Jeg forklarer så at jeg både havde negativ g-test og mens fra d. 16/4. Hmm han er meget i tvivl om det nu kan passe da min livmoder er så stor, så han skriver "+12?" i feltet hvor man skal skrive hvor mange uger man er henne. Så nu er jeg ret spændt på hvornår mon jeg bliver indkaldt til nf-scanning? Om de tager efter sidste første mens-dag, eller efter lægens +12?. Men i det mindste så er det da dejligt at vide at min mave der jo allerede strutter ikke kun er fyldt med kager, men også med en stor fin livmoder. Som lægen sagde til sidst så er jeg jo også et stort menneske, og min kæreste ligeså, så måske jeg bare laver ret store børn!(Kirstine kom ud 2,5 uge før tid smurt ind i fosterfedt på 3,5 kg!!!) Christ!!!!! Min mor drillede mig efterfølgende med at det ikke bliver en dværg vi får, men en kæmpe!! Ikke sjovt!!! he he...
Anmeld