Min fb :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tak for god læsning af FB

- Og selvfølgelig! Tillykke med hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

NoName

Dejlig FB og mange tak fordi du delte.

Tillykke med den store pige... glæder mig til at se billeder...

knus NoName 34+2

Anmeld

18. juni 2010

Liljesilas

tb skriver:

Nå, nu vil jeg prøve at skrive det hele ned, mens det stadig er frisk i hukommelsen

Det startede men at jeg vågnede ved den mest mærkelige fornemmelse kl 00:10.. I ved, hvis man har noget der er overfyldt med vand og der så bliver prikket hul på det.. Sådan en fornemmelse havde jeg mellem benene.. Jeg stak en hånd ned, og ja ja der var helt vådt.. Hmm tænkte jeg, det kan vel kun være vandet der gik der.. Jeg rejste mig op, og så stod det bare ud af mig (sådan føltes det i hvert fald).. Gik på wc for lige at være helt sikker, for ja hvad kunne det ellers være  det var heldigvis helt klart vandet.. Jeg gik ind til kæresten igen, tændte lyset, og så vågnede han selvfølgelig.. Jeg sagde, hmm jeg tror altså vandet er gået.. Så sagde han "er du sikker på du ikke bare har pisset i bukserne"  Så kunne jeg nu ikke lade være med at grine.. Jeg ringede til FG og de ville gerne lige se mig og tjekke den bette.. Da jeg snakkede med FG gik det lidt mere op for kæresten at nu var det nok nu.. Jeg gik ind for at vække min store pige på 9, men kunne ikke lige få gang i hende.. Kunne vist ikke lige koncentrere mig på det tidspunkt.. Var vildt spændt på hvad der skulle til at ske.. Så gik kæresten derind i stedet og sagde: Natascha vågn så op.. Mor skal føde.. Neeeeeeeej, hun skal da ikk, sagde tøsen  så gik det vist op for kæresten at han laver lidt for meget sjov med hende til tider.. Men da alvoren gik op for hende var hun nu hurtigt ude af sengen og i tøjet.. Jeg fik ringet til hendes far og han kom og hentede hende ca. 00:45.. Vi kørte afsted til sygehuset og derude ca. 01:30.. Jeg havde på det tidspunkt ikke haft veer endnu.. Men lige inden jeg blev lagt i sengen kom den første lille ve.. Jeg fik sat CTG scanner og vescanner på, og alt var fint.. Veerne begyndte at komme rimelig hurtigt efter hinanden allerede lige fra starten af.. De første var der måske 10 min mellemrum i mellem, men ellers kom de bare med 5 min mellemrum.. Jeg blev tjekket i starten, og der var jeg 1 cm åben.. Da jeg synes de veer var noget voldsomme og kom noget hurtigere end jeg lige havde regnet med, spurgte jeg kl 6:30 om de ikke kunne tjekke om jeg havde åbnet mig mere.. Kl 6:45 var jeg 3 cm åben.. Nå tænkte jeg, det her kommer da til at tage maaaange timer endnu!! Men så skal jeg da lige love for at de tog til i styrke og virkelig pressede nedad.. Det var sindssygt hårdt, for jeg havde fra starten af kun mellem 2-3 min i mellem veerne fra slut til start.. Da de havde vagtskifte og morgen møde fik jeg en ny jordemoder og der kom os en studerende med en.. Hun var bare en kanon sød pige   de synes godt nok os mine veer kom noget hyppigt og var voldsomme, så de ville lige tjekke om jeg havde åbnet mig lidt mere.. Der var kl 8:00.. Nå, sagde jordemoderen, du er jo helt åben.. Øøøøøøh hvad, lød det bare i kor fra mig og kæresten... Det var ikke lige det vi havde regnet med at få at vide  Jamen, vil det så sige at jeg må presse lidt næste gang, spurgte jeg så.. Presse ???? sagde kæresten.. Den var han ikke lige helt med på at vi var nået så langt.. hehe.. Men jeg kom i gang med presseveerne.. Lå på siden og jordemoderen holdt mit ben oppe mens jeg pressede.. Da jeg havde haft et par stykker, spurgte hun, om jeg ville prøve at komme op og stå.. Det kunne fremskynde det lit, da man jo fik et andet pres på bækkenet.. Den var jeg da med på, da jeg bare gerne ville have min lille pige ud der  jeg har ikke helt styr på hvor mange presseveer jeg havde da jeg stod op, men  jeg synes på det tidspunkt at det tog sindssygt lang tid.. Jeg tænkte bare hver gang : Ååååh kommer det hoved ikke snart ud!!!?? Jeg synes ikke det kunne presse mere i underlivet end det gjorde.. Men det kunne det!!!  hver gang jeg havde en presseve, skulle jeg bukke i knæene, og syntes faktisk det var rart at man kunne sætte sig helt ned på hug når man pressede... Da jeg endelig fik presset hovedet ud, var det bare den fedeste fornemmelse.. Så vidste man jo, at nu var det værste overstået.. Lille pigen begyndte os at små græde med det samme hun fik hovedet ud.. En lidt komisk situation, da jordemoderen sagde til hende, at hun kunne da ikke kunne sige noget endnu.. Men det var hun åbenbart ligeglad med  Jeg fik den sidste presseve og ud kom vidunderet kl 8:49.. Der kunne jeg så heller ikke mere.. Mit højre ben begyndte at ryste som en gal.. Var helt udmattet.. Jeg kom op på sengen og ligge og fik lagt lille pigen på maven.. Det var bare det skønneste.. Jeg var så desværre gået lidt i stykker, så jeg tror de brugte en lille times tid på at sy mig.. Det var den studerende der fik lov til det.. Imens lå lille pigen og puttede på mig

Hun blev så vejet (3.990 gram) og målt (54cm) inden vi skulle hjem..

Da vi kom hjem var vi bare fuldstændig smadret.. Det var jo ikke ret meget søvn vi havde nået at få inden det hele gik løs

Ja, den blev vist lidt lang, men tak fordi du læste med

Knus Tina

Tak for historien, hvor lydder det bare som en god fødsel. Hvor ser hun bare fantastisk ud, og hvor glæder jeg mig bare endnu mere nu (1 dag til termin nu)

Anmeld

18. juni 2010

XXSS

Super fødsel stort tillykke

Anmeld

18. juni 2010

Bare mig..

Det var da en dejlig FB. Og super, at det lige pludselig gik så hurtigt Jeg kan nu ikke forstå du synes det var dejligt med hovedet ude.. Jeg synes det var forfærdeligt

Et stort tillykke med hende!

Anmeld

18. juni 2010

tb

har da ikke fået lagt et billede med os.. det får i lige her.. og undskyld det trætte ansigt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juni 2010

Mette.

Stort tillykke med prinsessen!

Anmeld

18. juni 2010

Patrick07

Sikke nogle fantastisk billeder  

Anmeld

18. juni 2010

tb

DK skriver:

Stort tillykke med lillepigen! Sejt gået til fødslen! Sådan skal det jo være! Hvor lang tid var i på sygehuset efter at du havde født?

hmm, tror vist nok vi tog hjem ved en 13 tiden  der gad jeg i hvert fald ikke mere og ville bare hjem.. hehe..

Anmeld

18. juni 2010

tb

Patrick07 skriver:

Sikke nogle fantastisk billeder  

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.