Sove længere om morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

Pia

Louise er lige blevet et år i tirsdags. Hun er gennem den sidste måned kommet ind i en rytme der hedder at hun vågner/vil op kl 5.00-5.30 hver morgen..
Hun har aldrig været den der har sóvet længe, men førhen kunne hun da sove til 6.30-7.00.
Jeg er lige starte op fra barsel, men skal kunne arbejde Juni måned ud, så skal jeg læse videre til assistent.
Og i den her måned jeg har arbejdet har hun som ikke engnag skulle tidligt op, for jeg har mest haft aftenvagt..

Og når jeg starter på skolen skal jeg først møde kl 9.00
Så syntes jeg sku det blir lange dage, når hun vågner kl 5.00
ydermere går der kun to timer, så er hun helt smadret igen og skal sove.. Og så Sover hun i 2-2½ time, hvis jeg ikke vælger og vække hende.
Hun kommer i seng kl 20 om aften og syntes egentlig det er et passende tidspunkt. vi har et par gane holdt hende kørende til kl 21, men hun vågner stadig kl 5-5.30.
Og til middag sover hun 1½ -2 timer.

Nogle der har haft succes( staves) med og få deres børn til og sove lidt længere om morgen??

Det der er også er træls ved det, er at den store også vågner ca kl 6.00 fordi hun jo så kan høre Louise. Og det er jo også lidt træls for hende..

Nogen der har haft held med og få deres børn til og sove læmgre om morgen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

saxa

Uha det er godt nok tidligt.. Har altid selv haft en datter der er god til at sove længe.. Hende og farmand ligger stadig og bobler inde i sengen.. (Vi er alle gået på weekend) Så kan desværre ikke give dig nogle råd.. Men kan huske da hun stadig blev ammet, så var tricket at ligge i sengen og amme hende, når hun vågnede tidligt - så kunne vi lige få et par ekstra timer derefter Det her indlæg kunne du så ikke bruge til noget..  Men viser lige min sympati over du skal såååå tidligt op..

God weekend til dig

Anmeld

18. juni 2010

BabyStella!

Pia skriver:

Louise er lige blevet et år i tirsdags. Hun er gennem den sidste måned kommet ind i en rytme der hedder at hun vågner/vil op kl 5.00-5.30 hver morgen..
Hun har aldrig været den der har sóvet længe, men førhen kunne hun da sove til 6.30-7.00.
Jeg er lige starte op fra barsel, men skal kunne arbejde Juni måned ud, så skal jeg læse videre til assistent.
Og i den her måned jeg har arbejdet har hun som ikke engnag skulle tidligt op, for jeg har mest haft aftenvagt..

Og når jeg starter på skolen skal jeg først møde kl 9.00
Så syntes jeg sku det blir lange dage, når hun vågner kl 5.00
ydermere går der kun to timer, så er hun helt smadret igen og skal sove.. Og så Sover hun i 2-2½ time, hvis jeg ikke vælger og vække hende.
Hun kommer i seng kl 20 om aften og syntes egentlig det er et passende tidspunkt. vi har et par gane holdt hende kørende til kl 21, men hun vågner stadig kl 5-5.30.
Og til middag sover hun 1½ -2 timer.

Nogle der har haft succes( staves) med og få deres børn til og sove lidt længere om morgen??

Det der er også er træls ved det, er at den store også vågner ca kl 6.00 fordi hun jo så kan høre Louise. Og det er jo også lidt træls for hende..

Nogen der har haft held med og få deres børn til og sove læmgre om morgen??

Har en datter på knap 9 mdr., som er begyndt og lave samme nummer. Velkommen i klubben! Gab!

Jeg har nogle gange givet hende en flaske mme, og har kunne få hende til og sove en times tid mere, men de sidste par dage har det ikke virket... Hun har ingen tænder endnu - mon det er det, der er galt?

For ellers har hun sagtens kunne sove til mellem 7.30-8.30. Hun kommer oz i seng kl. 20.00. Kan det måske være varmen, der gør det?

Sidder her, og klokken er lidt i 8.00, og koger næsten...

Knus

Anmeld

18. juni 2010

XXSS

Altså vi putter Olivia mellem 18-19 der er hun træt - jeg tror ikke at man skal forsøge at holde dem vågne, hvis de virkelige er trætte, det fungerer i hvert fald ikke for os. Normalt vis vågner hun ved 7-7,30 tiden eller hvis hun er sulten og ikke har fået så meget aftensmad.

Er der helt mørklagt på hendes værelse? altså mørklægningsgardiner? for det hjælper virkelig især i disse dage.

Ellers sørg for at give hende noget mad inden hun skal sove - det kan godt være på grund af at hun er sulten at hun vågner.

Anmeld

18. juni 2010

LinLin

David havde også en periode (et par uger) da han var 1½ år hvor han vågnede mellem 4.30 og 5.30  Var sååå træt! Mon ikke det "går over" igen...

Lige for tiden vågner han også tidlgere end normalt; omkring  kl. 6 - han kommer i seng 19.45 (og er 3½ år) - men det er jeg sikker på er fordi det er så lyst om morgenen!

Anmeld

18. juni 2010

Pia

Ja det er sku tidligt når de vågner så tidligt..
Der er helt mørkt i hendes værelse..
Hun får mad før hun skal sove og hun er absolut ikke sulten når hun vågner. For hvis vi servere mad ca 15 min efter vi er stået op der kl 5, så vil hun ikke spise.. den er nærmere kl 6 inden hun er sulten..
Men jeg håber også det bare er fordi der er så lyst om morgen lige nu..
Vi var oppe og aflevere lærke her kl 7.40.. Louise sad i bilen, mens jeg lige rendte ind med den store.. Det tog max 5 min og da jeg kom ud i bilen igen, ja der snork sov Louise allerede og sover nu videre i sin barnevogn..
Så hun er jo træt nok..

Anmeld

22. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er næsten 15 mdr. og vi har også lige været igennem en periode hvor hun vågnede kl. 5-5.30. Puha, det var hårdt. Men det er ligesom bare gået i sig selv igen og hun vågner nu først omkring kl. 6.30-7 og det synes jeg bestemt er meget bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.